دانلود و خرید کتاب مبانی روان‌ شناختی افسردگی غلامعلی افروز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی روان‌ شناختی افسردگی اثر غلامعلی افروز

کتاب مبانی روان‌ شناختی افسردگی

معرفی کتاب مبانی روان‌ شناختی افسردگی

کتاب مبانی روان‌ شناختی افسردگی اثری از غلامعلی افروز است. این کتاب هرآنچه را که لازم است درباره افسردگی بدانید در اختیارتان قرار می‌دهد و به بیان روش‌های اثربخش مقابله با خود درمانگری نظارتی می‌پردازد.

درباره کتاب مبانی روان‌ شناختی افسردگی

غلامعلی افروز در کتاب مبانی روان‌شناختی افسردگی، نگاهی به یکی از مهم‌ترین بیماری‌ها و اختلالات عصر حاضر انداخته است. بیماری که هرچند ممکن است چهره‌ای نداشته باشد، اما افراد بسیاری را گرفتار خود کرده است و زندگی‌های زیادی را با مشکل روبه‌رو کرده است. 

اما برای مقابله با افسردگی باید اولین گام را برداشت و این اولین گام، آشنایی با این بیماری است. 

غلامعلی افروز در این کتاب به مخاطبان کمک می‌کند تا مقابله با افسردگی را فرابگیرند. او ابتدا خوانندگان را با مفهوم این بیماری آشنا می‌کند و سپس به سراغ نشانه‌های افسردگی رفته است. او همچنین روش‌های تشخیص افسردگی را بیان کرده است و این مسئله را در نوجوانان بررسی کرده است. 

در ادامه کتاب با روش‌های شناختی-رفتاری در درمان افسردگی آشنا می‌شویم و درباره خوددرمانگری نظارتی نیز مطالبی مفید و کاربردی فرامی‌گیریم.  

کتاب مبانی روان‌ شناختی افسردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب مبانی روان‌ شناختی افسردگی را به تمام کسانی که دوست دارند درباره افسردگی بدانند و همچنین علاقه‌مندان به مطالعات روان‌شناختی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مبانی روان‌ شناختی افسردگی 

برای بسیاری از افراد، به رغم افسرده بودن، دشوار است که به افسردگی خود اذعان کنند؛ برعکس، برخی دیگر با مختصر غم‌زدگی و احساس اندوهْ خود را آدمی افسرده معرفی می‌کنند. در هر حال، در بسیاری از موارد پدیده افسردگی پنهان می‌ماند؛ چون اکثر مردم دوست دارند حتی‌الامکان اوقات خود را به خوشی بگذرانند و افسردگی را-که تا حدّی دردناک و ناخوشایند است-به‌سادگی انکار کنند.

در شناخت و تشخیص افسردگی باید دقت کرد. باید بدانیم در شناخت صحیح افسردگی به دنبال چه علائمی هستیم. افسردگی متضمّن تغییرات اساسی در ویژگی‌های زیستی، عاطفی، و روانی است. تک‌تکِ افراد افسرده تمامی علائم افسردگی را ندارند، اما همهٔ علائم مربوط به افسردگی در گروه افراد افسرده وجود دارد.

افسردگی بین افراد مختلف به صورت‌های متفاوت و درجات گوناگون پدیدار می‌شود: گاهی به صورت یک هیجان عادیِ انسانی جلوه‌گر می‌شود و گاه به صورت غم و اندوه بروز می‌کند؛ (حالت غم به عنوان یک پاسخ طبیعی نسبت به شرایط غمناک در فرد به وجود می‌آید.) از سوی دیگر، افسردگی گاهی به صورت ضعیف و گاهی به شکل شدید ظاهر می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد، به رغم اینکه افسردگی نوعی واکنش در مقابل استرس‌ها و فشارهای روانی در زندگی فردی و اجتماعی است، خودِ افسردگی یک استرس و فشار ثانویه است که به فرد تحمیل می‌شود، استرسی که شخص به‌اجبار به آن واکنش نشان می‌دهد. با ارزیابی رفتار و واکنش‌های ظاهری فرد افسرده نمی‌توان به میزان و شدت افسردگی وی پی برد، چون افراد افسرده در برابر تقاضاهای محیطی و اجتماعی واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

در واکنش به افسردگی، یکی ممکن است به‌شدت فعال و پُرتحرک و پُرکار و دیگری گوشه‌گیر و انزواطلب شود. نگرانی و اضطراب از متداول‌ترین واکنش‌ها به اختلال افسردگی است. در واقع، اضطراب می‌تواند هم از جمله عوامل ایجادکنندهٔ افسردگی و هم از نتایج قهری آن باشد. اضطراب، به بیان ساده، یک حالت دلواپسی، دلشوره، نگرانی، عصبانیت، ترس خفیف، یا احساس ناامنی و ناراحتی است و عموماً با علائم جسمانی مانندِ تپش قلب، عرق کردن، اختلال در ریتم تنفس، سرگیجه، و ضعف همراه است.

در حقیقت، با توجه به اینکه هر کس به شیوه‌ای خاص به افسردگی واکنش نشان می‌دهد، شناخت آن به عنوان یک پدیدهٔ روان‌شناختی مهم بسیار دشوار است. شیوه‌های مختلف واکنش مردم به افسردگی ممکن است ماهیت و شکل افسردگی‌شان را تغییر دهد، آن‌چنان که خود نیز به‌سادگی متوجه افسردگی‌شان نشوند.

باید توجه داشت که افسردگی همواره با تغییرات قابل توجه در واکنش‌های زیستی، فیزیولوژیک، شناختی، عاطفی، روانی، و رفتاری همراه است و این نشانه‌ها بر حسب نوع و شدت افسردگی متغیرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان