دانلود کتاب صوتی جنگ چهره‌ی زنانه ندارد با صدای مهسا ملک‌مرزبان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنگ چهره‌ی زنانه ندارد اثر مهسا  ملک‌مرزبان

دانلود و خرید کتاب صوتی جنگ چهره‌ی زنانه ندارد

معرفی کتاب صوتی جنگ چهره‌ی زنانه ندارد

جنگ چهره زنانه ندارد نوشته سوتلانا آلکساندرونا اَلکسیویچ، روزنامه‌نگار و نویسنده بلاروسی و برنده نوبل ادبی ۲۰۱۵ است. این اثر که در چند سال اخیر به یکی از مشهورترین کتاب‌های جهان با موضوع جنگ، تبدیل شده است، در واقع بخش اولِ پنج‌گانه‌ی سوتلانا آلکساندرونا اَلکسیویچ با عنوان صداهایی از آرمان‌شهر محسوب می‌شود.

درباره کتاب صوتی جنگ چهره زنانه ندارد

 کتاب درباره جنگ جهانی دوم است. اما این‌بار زنان روسی آن را روایت می‌کنند. زنانی که تجربه حضور در آن جنگ را داشته‌اند. زاویه دیدی که تاکنون کمتر مورد توجه قرارگرفته است. آلکسوویچ در در لابه‌لای سطور این کتاب، صداها و ناله‌هایی را که تابه‌حال شنیده نشده بوده، به گوش خواننده می‌رساند و بعضی از زوایای پنهان جنگ را روشن می‌کند. جنگ و تخیل در یک ظرف نمی‌گنجند، جنگ میدان واقعیت است؛ نمی‌توان گوشه‌ای نشست و جنگ را تصور و تخیل کرد. بهترین شیوهٔ توصیف جنگ نقل‌قول کسانی است که در میدان حضور داشته‌اند:

«...لشکر نیروهای مردمی شکل گرفت و ما چندتا دختر رو هم برای خدمت توی گردان خدمات پزشکی گرفتن. به عمه‌م زنگ زدم: دارم می‌رم جبهه. صدای جدی عمه رو شنیدم که گفت: بدو بیا خونه ببینم. ناهارت سرد شد! گوشی رو قطع کردم. البته بعدش دلم براش خیلی سوخت، خیلی. محاصرهٔ شهر شروع شد، محاصره وحشتناک لنین‌گراد، زمانی که نصف جمعیت شهر مُردن، اون تنها موند، تنهای تنها.»

 سوتلانا در این کتاب از تجربیات روزنامه‌نگاری خویش بهره گرفته و شیوه مصاحبه و انتقال بی‌کم‌وکاست توصیفات شاهدان عینی را برای ارایه نگاه زنانه به جنگ برگزیده است. چیزی که این اثر را از بسیاری آثار جنگی برجسته‌تر می‌کند، چندصدایی بودن آن است. در این کتاب حتی آشپز و رخت‌شوی ساده هم توانسته‌اند نظرشان را درباره جنگ بیان کنند. هرکس صدای خود را دارد و با آن سخن می‌گوید و این چندصدایی بودن، سطر به سطر کتاب را قابل باور می‌کند. 

این که می‌دانیم قهرمانان کتاب قدیس و ابرانسان نیستند بلکه مردم کوچه و بازارند، آنها شاعر و فیلسوف و سیاست‌مدار نیستند و ساده و رک حرف خود را می‌زنند و حرفشان به دل می‌نشیند و خوب درک می‌شود زیرا جنگ برای همه ملت‌های جهان موضوعی آشنا است.

 شنیدن کتاب جنگ چهره زنانه ندارد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر می‌خواهید روایت جنگ را این بار از زبان زنانی بشنوید که با پوست و گوشت خود آن را به تماتمی لمس کرده‌اند، شنیدن کتاب جنگ چهره زنانه ندارد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.



نظرات کاربران

مرضیه
۱۳۹۹/۰۸/۱۱

یکی از بهترین و تاثیرگذار ترین کتاب ها در مورد جنگ جهانی دوم. نویسنده خیلی زیبا و ملموس در مورد نقش زنان شوروی در جنگ جهانی دوم در قالب روایت های کوتاه توضیح داده بود که هر کدوم نتیجه ی ساعت

- بیشتر
رامین هوبخت
۱۴۰۰/۰۶/۲۸

چهره ای واقعی و ملموس از جنگ روسیه و آلمان در جنگ جهانی دوم زیبایی این کتاب در آن است که به وضوح تمام بیداری نیروی های خارق العاده در وجود انسان را هنگام رنج و سختی به تصویر میکشد

- بیشتر
tahereh
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

بسیار عالی و خواندنی من کتاب متنی اش رو خوندم روایات کوتاه هست ولی همون ها هم جذاب هست

Moonlight🌕
۱۴۰۱/۰۹/۱۷

اوایل همه چی رو مخفی می کردیم، حتی نشان هامون رو به لباسامون نمی زدیم. این مردها بودن که قهرمان شدن، فاتحان جنگ، شوهران مورد علاقه... جنگ مال اونا بود، به ما به چشم دیگه ای نگاه می کردن، کاملا

- بیشتر
صادوکاف
۱۳۹۹/۰۸/۱۹

فوق العاده و نفس‌گیر ... ▪︎در خوندنش شک نکنید▪︎

mojtaba.bp
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

داستان های کتاب، روایت‌های تکان دهنده‌ای هستند که مستند بودن آنها به فاجعه بودن آنها می‌افزاید. ادبیات و نحوه‌ی خوانش خوب، این کتاب را برای قالب صوتی و گوش دادن بسیار مناسب کرده است.

Márma
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

فکرمیکنم این کتاب بخاطر سبک خاصی که داره سلیقه ایه. تاریخی و مستند شکله. من خیلی لذت بردم هم از داستان هم از شنیدنش

Maryam Mohammadi
۱۴۰۰/۰۸/۲۸

هر آدمی باید این کتاب رو یک بار در زندگیش بخونه

نفیسه قافله باشی
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

نفرین بر جنگ افروزان و بانیان جنگ

عادل تنها
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

بسیار بسیار عالی. با تمام وجودم جنگ رو احساس کردم. من فیلم های جنگی زیاد دیدم. هیچ فیلمی نتونست چنین حس عمیقی بهم بده. حتما حتما حتما خوندنش رو توصیه میکنم.

زمان

۱۴ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۹۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۹۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۹,۰۰۰
۹۷,۳۰۰
۳۰%
تومان