دانلود و خرید کتاب هنر نه گفتن دیمون زاهاریادس ترجمه زهرا ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر نه گفتن اثر دیمون زاهاریادس

کتاب هنر نه گفتن

معرفی کتاب هنر نه گفتن

کتاب هنر نه گفتن نوشته دیمون زاهاریادس است که با ترجمه زهرا ابراهیمی منتشر شده است. دیمون زاهاریادس در کتاب «هنر نه گفتن» راهکار‌های جالبی را در اختیارمان قرار می‌دهد تا با کاربردشان بتوانیم واکنش‌های اکتسابی را که در طول زندگی در ذهن‌مان حک شده‌اند، کنار بگذاریم و بدون احساس گناه و ملامت به انجام کاری که دوست نداریم یا وقتش را نداریم، نه بگوییم و خصیصه مردم شادکنی‌مان را رها کنیم.

درباره کتاب هنر نه گفتن

ما خیلی‌وقت‌ها نمی‌توانیم «نه» بگوییم به خصوص اگر آدم مهرطلبی باشیم که به خودمان اجازه ندهیم ذره‌ای دیگران را ناراحت و دلخور ببینیم؛ که اگر این طور باشد و دیگران هم این خصوصیت ما را بشناسند ممکن است بارها و بارها از احساسات ما سوءاستفاده کنند و تقاضاهای غیرمنطقی و بی‌جا از ما داشته باشند. آنوقت ما تبدیل می‌شویم به انسانی که همیشه به خاطر خوشایند دیگران زندگی می‌کند و هدفش تنها برآوردن نیازهای کوچک و بزرگ آنها است. اینجا است که شروع می‌کنیم به ذره ذره تحلیل رفتن و از دست دادن انرژی‌مان و در نهایت هم احساس قربانی شدن می‌کنیم.

خواندن کتاب هنر نه گفتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال راهی برای راحت نه گفتن هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب هنر نه گفتن

نه گفتن وقتی کسی درخواست کمک می‌کند:

قاطعیت: صریح بودن در رد درخواست. پیشنهاد دادنِ فردی دیگر که شاید بتواند به درخواست‌کننده کمکی کند.

پرخاشگری: فریاد زدن بر سر درخواست‌کننده «نه!»، و مرخص کردن او یا تحقیر کردن‌اش به‌خاطر درخواست‌اش.

متوجه منظورم شدید؟

پرخاشگری اغلب یک انگیزه ناگهانی است. فرد پرخاشگر به شیوه‌ای خصمانه یا بی‌ملاحظه پاسخ می‌دهد و اغلب بعداً از چنین کاری پشیمان می‌شود.

در مقابل، قاطعیتِ برنامه‌ریزی‌شده، با ملاحظه و دلسوزانه است. فرد قاطع دیدگاه خود را با وضوح می‌رساند و در عین حال احساسات فرد دیگر را در نظر می‌گیرد.

فرد پرخاشگر، پرسروصدا، خودرأی و خودشیفته است. اما فرد قاطع می‌فهمد چگونه نقطه‌نظرش را با احترام بیان کند.

نه گفتن با احترام

هنر نه گفتن فقط دربارهٔ یادگیری نحوهٔ رد درخواست‌ها به خاطر صرفه‌جویی در وقت‌تان نیست. هرکس می‌تواند این کار را انجام دهد. بلکه هدف این است که یاد بگیریم چگونه بدون احساس گناه نه بگوییم.

و این یعنی استفاده از اندکی احترام.

به من بگویید آیا این موقعیت آشنا به نظر می‌رسد:

خسته‌اید. کوهی از کار پیش رویتان است و زمان کافی برای انجام همهٔ آن‌ها ندارید. اوضاع بدتر می‌شود، تلفن‌تان دائماً زنگ می‌زند و مانع کارتان می‌شود. و مسئله با این حقیقت وخیم‌تر می‌شود که همه به دفتر شما سر می‌زنند و از شما درخواست کمک می‌کنند.

خلاصهٔ کلام اینکه احساس می‌کنید از پا درآمده و گیج شده‌اید.


نظرات کاربران

محمدرضا هاشمی
۱۴۰۰/۰۱/۲۳

فوق العاده .نکاتی درباره دلایل ناتوانیمون در نه گفتن میگه که جالبه و کمتر کسی متوجهشون میشه ، و در اخر راهکار های کاربردی برای نه گفتن میگه که نه بی احترامی به شخص درخواست کننده کنی و نه خودت

- بیشتر
ailraze
۱۴۰۰/۰۸/۱۵

باسلام به نظر بنده این کتاب فقط یه سری کلمات مثل نه گفتن احساس گناه ندارد ،صریح باشید،رک باشید راهکارهای خاصی نداشت

محمد
۱۴۰۰/۰۷/۰۵

قیمت کتاب ها خیلی بالاست،چخبره

مريم
۱۳۹۹/۱۱/۲۴

کتاب بی نظیریه

leila
۱۴۰۲/۰۶/۲۸

یکی از بهترین کتاب هایی بود ک خوندم این کتاب بهم یاد دادن اولویت های خودم مهم تر از دیگران است

کاربر ۲۸۴۸۲۲۸
۱۴۰۲/۰۳/۱۳

ترجمه عالی

کتاب عشق من
۱۴۰۰/۰۸/۱۸

من صوتی اش گوش کردم وبرای من مفید بود .به راهنمایی هاش احتیاج داشتم و تمرین هاشو انجام میدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱)
اگر برای زندگی‌تان اولویت‌بندی نکنید، کسی دیگر این کار را خواهد کرد. گرِگ مک‌کیان
shark
شما هنوز هم می‌توانید وقتی دوستان، اعضای خانواده، همکاران، و حتی غریبه‌ها خواستند، در کنارشان باشید. مهم این است که در این جریان، اولویت‌های خودتان را کنار نگذارید. با این وجود، اگر پیش از همه، به «خودتان» توجه نکنید در درازمدت چقدر می‌توانید برای دیگران مفید باشید؟ به‌عنوان مثال، فرض کنید آن‌قدر قبول کرده‌اید به دیگران کمک کنید که از وعده‌های غذایی صرف‌نظر کرده، از خوابتان زده و فعالیت‌هایی را که از آن لذت می‌برید کنار گذاشته‌اید. شما به‌تدریج آن‌قدر خسته، تحریک‌پذیر و ناراضی خواهید شد که دیگر نمی‌توانید یا مایل نیستید به دیگران کمک کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنم ابتدا به نیازهای خودتان توجه داشته باشید.
یا مهدے(عج)
یک «نه» برآمده از عمیق‌ترین اعتقادات، بهتر از «بله» ای است که صرفاً برای خشنود ساختن، یا بدتر از آن، برای اجتناب از دردسر گفته شده است. مهاتما گاندی
shark
اکثر ما با این باور بزرگ شده‌ایم که «نه گفتن» بی‌ادبانه و خودخواهانه است. این باور بخش قابل‌توجهی از نظام ارزشی ما را تشکیل می‌دهد. بنابراین دوران کودکی و بخش اعظمی از بزرگسالی‌مان را صرف تلاش برای زندگی کردن به شیوه‌ای می‌کنیم که منعکس‌کنندهٔ تصویری آبرومندانه و قابل احترام باشد.
Mohsen7080
هنگامی که شما با اعتمادبه‌نفس و احترام، توانایی نه گفتن را کسب کنید و این کار را به‌طور منظم انجام دهید، تغییراتی را در نحوهٔ برخورد دیگران با خودتان متوجه خواهید شد. آن‌ها احترام بیشتری به شما خواهند گذاشت؛ ارزش بیشتری برای وقت‌تان قائل خواهند بود؛ و رفته‌رفته شما را به چشم یک رهبر خواهند دید تا یک دنباله‌رو.
Mohsen7080
یک حسی همواره می‌گفت که بله گفتن به دیگران، در حقیقت نه گفتن به خودم بود.
Mina Dhb
برای بعضی از ما، یادگیری نه گفتن، یعنی مقابله با یک عمر تعالیم والدین، معلمان، کارفرمایان، همکاران و اعضای خانواده.
Mohsen7080
هنر نه گفتن به شما کمک خواهد کرد تا از مرحلهٔ راضی کردن همیشگی دیگران، پا به مرحلهٔ اولویت‌بندی نیازها و خواسته‌های خود بگذارید
امیرحسین
نکته‌ای اینجاست که قطعاً شما را به هیجان می‌آورد: یادگیریِ نه گفتن توأم با هدف و متانت، جایگاه شما را نزد دوستان، اعضای خانواده و همکاران‌تان بهبود می‌بخشد. در آن صورت، شما دیگر فردی ضعیف به نظر نمی‌رسید، بلکه احترام آن‌ها را جلب کرده، اعتمادشان را برمی‌انگیزید
بهرام
هنگامی که شما با اعتمادبه‌نفس و احترام، توانایی نه گفتن را کسب کنید و این کار را به‌طور منظم انجام دهید، تغییراتی را در نحوهٔ برخورد دیگران با خودتان متوجه خواهید شد. آن‌ها احترام بیشتری به شما خواهند گذاشت؛ ارزش بیشتری برای وقت‌تان قائل خواهند بود؛ و رفته‌رفته شما را به چشم یک رهبر خواهند دید تا یک دنباله‌رو.
محمودزاده

حجم

۱۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان