دانلود و خرید کتاب مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد پنجم استوارت گیبز ترجمه مریم رفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد پنجم اثر استوارت گیبز

کتاب مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد پنجم

معرفی کتاب مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد پنجم

کتاب مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد پنجم نوشته استوارت گیبز است. این کتاب را انتشارات پرتقال با ترجمه مریم رفیعی منتشر کرده است. در این کتاب هفت جلدی می‌خوانید چطور یک دانش‌آموز ساده آموزش آموزش می‌بیند که جاسوس باشد.

درباره کتاب مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد پنجم

استان بِن ریپلیه، شاگرد ممتاز و نابغه‌ی ریاضی ۱۲ ساله است. آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا از او می‌خواهد به آکادمی فوق محرمانه‌ی اَبَرجاسوس‌های آینده بپیوندد. اما در حقیقت بن یک طعمه است برای بیرون کشیدن یک جاسوس دوطرفه و خطرناک.

مجموعه‌ی هفت جلدی مدرسه‌ی جاسوسی یک مجموعه‌ی بسیار متفاوت است که همه‌ی چیزهای محرمانه را درآن پیدا می‌کنید. بنجامین که یه نابغه‌ی ریاضی ۱۲ ساله ا‌ست وارد مدرسه‌ی جاسوسی می‌شود و آن‌جا تجربه‌های عجیب و سختی را پشت سر می‌‌گذارد. این مجموعه پر از ماجراجویی و اتفاقات جذاب است.

خواندن کتاب مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد پنجم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام نوجوانان و کودکان علاقه‌مند به داستان‌های پرهیجان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد پنجم

۵ بعدازظهر همه‌اش ده دقیقه طول کشید تا با مترو برسم نزدیک‌ترین ایستگاه به کاخ سفید و بعد پیاده بروم تا ساختمان ادارهٔ اجرایی آیزنهاور.

یک ساعت طول کشید تا از حراست رد شوم.

دلیلش این نبود که هویت مستعارم مشکل‌ساز شد، نه؛ همان‌طور که سایرس گفته بود، سرویس اطلاعاتی از قبل پرونده‌هایم را بررسی کرده بود. مأموران شیفت فقط تأیید کردند که من توی فهرست رسمی قرارِ بازی جیسون اِسترن هستم و کارت شناسایی تقلبی مدرسه‌ام را چک کردند. مشکل این بود که یک عالم آدم دیگر هم می‌خواستند وارد کاخ سفید شوند. جمعیت انبوهی از سناتورها، اعضای کنگره، سیاستمدارها، سفیرها، افسرهای نظامی و آدم‌های کله‌گندهٔ دیگر آن‌جا جمع شده بودند و هر کدام حداقل یک (و بعضی دو یا سه‌تا) دستیار داشتند و تک‌تکشان معتقد بودند باید زودتر از بقیه وارد شوند. بین آن‌ها فقط من بچه‌مدرسه‌ای بودم و برای همین هی مرا کنار می‌زدند.

بدتر از همه این بود که حراست ساختمان آیزنهاور بیرون توی سرما بود. ظاهراً ساختمان قبل از قراردادهای امنیتی امروزی ساخته شده بود و داخلش فضای کافی وجود نداشت. تمام عملیات‌های امنیتی پشت دروازهٔ فلزی جلوی ساختمان انجام می‌شد.

با توجه به انتظار طولانی‌ام، وقت زیادی داشتم تا افراد حاضر در آن جمع را زیر نظر بگیرم و سعی کنم بفهمم آیا کسی از آن‌ها برای اسپایدر کار می‌کند یا نه. به هیچ‌کدامشان نمی‌آمد تبهکار باشند، فقط اکثرشان به خاطر صف طولانی حراست حسابی کلافه و عصبانی شده بودند. ولی دوتا از دستیاران یک سیاستمدار فرانسوی انگار بدجوری دستپاچه بودند و تاجری هم بود که واقعاً مشکوک به نظر می‌رسید: مردی قدکوتاه و سبزه‌رو که کت کلفت خزداری تنش بود و هی به من چپ‌چپ نگاه می‌کرد، انگار می‌خواست بفهمد من آن‌جا چه کار می‌کنم. وانمود کردم دارم ایمیل‌هایم را چک می‌کنم و این‌طوری با تلفنم چندتا عکس از او و بقیهٔ افراد منتظر گرفتم.

بالاخره تعداد جمعیت کمتر و کمتر شد و نوبت من رسید تا وارد ساختمان آیزنهاور شوم. کارت شناسایی دیگری بهم دادند که شیک‌تر از مال خودم بود و انواع و اقسام هولوگرام‌ها و حسگرهای داخلی تویش کار گذاشته شده بود. باید آن را با بند از گردنم آویزان می‌کردم. بعد، از یک دستگاه مغناطیس‌سنج، مثل همان‌هایی که توی حراست فرودگاه هست، رد شدم و بعد از آن دو سگ بمب‌یاب سرتاپایم را بو کشیدند. سگ‌ها شبیه ژرمن شپرد بودند، ولی می‌دانستم در واقع از نژادی به نام مالینویز بلژیکی هستند که به خاطر حس بویایی قوی‌شان بین مأموران قانون شهرت داشتند.


نظرات کاربران

StarShadow
۱۴۰۰/۱۰/۱۹

مجموعه فوق العاده ایه. همینطور که با خوندن هر جلد میرید جلو بیشتر احساس میکنید که یه جاهایی سانسور شده و ممکنه بعضی ها با این مشکل داشته باشن اگه کسی دلش میخواد بدون سانسور بخونه نشرهای دیگه ای هم

- بیشتر
Hana
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

دارم پشت سر هم این مجموعه رو می خونم و احساس می کنم این جلد بهتر و هیجان انگیز تر از جلد های قبلی بود.

chiken
۱۴۰۰/۰۱/۰۸

خیلی عالی بود واقعا خوشم اومد واینکه انگار معتاده کتابش شدم هی می خوام برم بخونم واین یعنی جذابیت داستاتو نشون میده 😁🤗😎

سید حسن حسینی
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

سلام اگه بودن سانسور ترجمه می شد بهتر بود من میدونم که این کتا ب تا ۹ نوشته شده به نویسنده هم امیل زدم و اون اینو گفت البته ۸ هنوز ترجمه نشده تا اخر امسال میشه ۹ هم هنوز

- بیشتر
normen 37
۱۳۹۹/۰۹/۱۱

کل مجموعش که شگفت انگیزه این جلدش هم شگفت انگیز تر حتما بخونید و لذت ببرید 💥💥💥💥💥

!...!
۱۴۰۰/۰۱/۱۶

زیباست من خیلی از قسمت ها هیجان زده شدم ولی خب از اینکه همه به "بن "پشت کرده بودن ناراحت هم شده بودم ولی خب وقتی کتاب بخونید میفهمید که ......

Hossein
۱۳۹۹/۰۹/۱۷

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی

ILOVEBOK
۱۳۹۹/۱۲/۲۷

خب ایده ی جالبی بود که این کتاب حواشی اون در کاخ سفید اتفاق افتاده بنظرم استوارت گیبز بهترین صحنه سازی رو توی ذهن ما رقم زده ولی بنظرم اگر مقامات اون یعنی رئیس جمهور و پسر و دخترش شخصیت های واقعی بودند بهتر بود

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

عالی بود، ولی ای کاش کتاب ها رو سانسور نمی کردن😢

کاربر ۱۵۰۱۶۷۱
۱۴۰۰/۰۴/۱۹

از بهترین کتاب هایی که تا حالا تو عمرم خوندم محشر و اعتیاد آور و برای خندیدن و بر انگیخته شدن هیجانتون فقط خوندن چند سطر از اون کافیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۶)
«کیمی؟» درباره‌اش فکر کردم. آن‌قدر مهربان بود که احتمالاً اگر سوسک می‌دید، به جای این‌که زیر پا لِهش کند راهنمایی‌اش می‌کرد تا از در برود بیرون
☆...○●arty🎓☆
مراسم به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شد. دوستانم هم گوشی‌های همراهشان را درآورده بودند و لابد داشتند عکس می‌گرفتند و آنلاین منتشر می‌کردند. به نظر می‌رسید تعداد زیادی از بزرگ‌ترها هم مشغول همین کار بودند، از جمله دوتا از اعضای کنگره. رئیس‌جمهور اِسترن هنوز متوجه ماجرا نشده بود، ولی فهمیده بود که اتفاق خنده‌داری افتاده. در حالی که لحن سخنرانی‌اش را رسمی‌تر می‌کرد، دنبال منبع حواس‌پرتی حضار می‌گشت... تا بالاخره نگاهش به پسرش افتاد. نفسش بند آمد. «جیسون! ادبت کجا رفته؟!» جیسون با دهان باز به شلوارش نگاه کرد، وحشتزده جیغ کشید و بعد هر دو دستش را جلوی شلوارش گرفت و سریع از روی سکو رفت. یا حداقل سعی کرد برود. به خاطر دستپاچگی‌اش (و این‌که می‌خواست دست‌هایش را جلوی شلوارش بگیرد و بدود) پایش گیر کرد به کابل یک میکروفن و با صورت افتاد روی بوفه. میز چپه شد و کیک بزرگی که برای جشن درست کرده بودند، افتاد روی سر جیسون و سرتاپایش را به خامه کشید. فیلمبردارها این را هم ضبط کردند. تک‌تک لحظاتش را. دیگر کسی نمی‌توانست جلوی خودش را بگیرد. قهقههٔ همه بلند شد، از رئیس‌جمهور گرفته تا سرویس اطلاعاتی و پدر و مادرم و خودِ اریکا هِیل. با حرکت لب‌هایم بی‌صدا به اریکا گفتم: ممنون.
AMIr AAa i
سوءقصد به جان رئیس‌جمهور را گردن اِلمور فینچ انداختند و گفتند دچار یک حملهٔ روانی شدید شده. من و دوستانم از هر اتهامی پاک شدیم... و من به یک قهرمان تبدیل شدم. داستانی که رسماً منتشر شد این بود: من دوست جیسون اِسترن بودم که اتفاقی موقع عبور از بال غربی بمب را دست اِلمور فینچ دیدم. شجاعانه آن را قاپیدم و انداختم توی دفتر بیضی و رئیس‌جمهور و ده‌ها نفر دیگر را نجات دادم. ولی رسانه‌ها اشتباهی گزارش دادند که خودم آدمکشم. دولت از این اشتباه استفاده کرد و اجازه داد این داستان پخش شود تا همدست‌های فینچ خیالشان راحت شود که کسی بهشان سوءظن ندارد. این‌طوری دولت فرصت پیدا کرد تا همدست‌های فینچ را دستگیر کند و امنیت جهانی را برای همه برقرار کند. حتی یک مدال هم از این ماجرا گیرم آمد.
AMIr AAa i
چیپ گفت: «به هیچ‌کدومشون نمی‌آد جاسوس احتمالی اسپایدر باشن.» جواهر گوشزد کرد: «یه جاسوس خوب اسپایدر هیچ‌وقت بهش نمی‌آد جاسوس احتمالی باشه.» چیپ جواب داد: «خب پس، چون هیچ‌کدوم بهشون نمی‌آد جاسوس احتمالی اسپایدر باشن، همه‌شون می‌تونن جاسوس احتمالی اسپایدر باشن.»
𝐑𝐎𝐒𝐄
اریکا توی زندگی واقعی‌اش سرد و حسابگر بود و تقریباً همیشه سرتاپا سیاه می‌پوشید. ولی حالا عین دانش‌آموزهای عادی مدرسهٔ راهنمایی شده بود. لباس‌های مد روز پوشیده بود، موهایش را جمع کرده بود و داشت آدامسی قد گردو می‌جوید
ف.س
دو سگ بمب‌یاب سرتاپایم را بو کشیدند. سگ‌ها شبیه ژرمن شپرد بودند، ولی می‌دانستم در واقع از نژادی به نام مالینویز بلژیکی هستند که به خاطر حس بویایی قوی‌شان بین مأموران قانون شهرت داشتند. سگ‌ها به محض بو کردنم دیوانه شدند. هر دو با صدای بلند پارس کردند، افسارشان را کشیدند و طوری به سمتم حمله‌ور شدند که انگار من گربهٔ ولگردی هستم که در گوشت خام غلت زده. همهٔ مأموران امنیتی بلافاصله خبردار ایستادند، تفنگ‌هایشان را از غلاف بیرون کشیدند و سمت من نشانه رفتند. من دستم‌هایم را بردم بالای سرم تا نشان دهم بی‌گناهم و فریاد زدم: «شلیک نکنین! من این‌جا فقط قرارِ بازی دارم!»
AMIr AAa i
این وسط، من هم تاکتیک همیشگی دولا شو و از سر راه برو کنار را اجرا کردم.
احمد اسدی
توی مسیر ماشین‌رو، ماشین شاسی‌بلند مشکی و بزرگی توقف کرده بود. راننده‌ای جدی پشت فرمان نشسته بود که چشم‌هایش پشت عینک دودی‌اش پنهان بود. پنجره‌های عقبی دودی بودند، برای همین نمی‌دانستم چه کسی عقب نشسته. اریکا درِ عقب را باز کرد و به سرنشین ماشین گفت: «اومدش.» نگاهی به او انداختم بلکه بفهمم چه خبر است، ولی اریکا چیزی بروز نداد. گفت: «خوش بگذره.» ولی به نظر نمی‌رسید از ته دل بگوید. سوار ماشین شدم و اریکا در را پشت سرم بست.
AMIr AAa i
اولش مورِی را نشناختم. دستی به سر و روی خودش کشیده بود تا بتواند به پنتاگون نفوذ کند. مورِی همیشه ژولیده و نامرتب بود، لباس‌هایش پر از لکهٔ غذا بودند و موهایش را انگار چند ماه یک بار می‌شست. حالا یک اونیفرم نظامی به تن داشت، موهایش را کوتاه کرده بود و حسابی شقّ‌ورق ایستاده بود. حتی سبیل نازکی هم گذاشته بود که باعث می‌شد سنش بیشتر از پانزده سال به نظر برسد. ولی نتوانست جلوی خودش را بگیرد و قشنگ معلوم بود که از دیدن من جا خورد. با تعجب گفت: «ریپلی! دوباره نه!» بعد چرخید و در حالی که سربازها داشتند به ما تیراندازی می‌کردند، فرار کرد. تقریباً مطمئن بودم سربازها همدست اسپایدر نیستند. سربازهای عادی بودند که فکر می‌کردند اِلمور فینچ رئیس قانونی ستاد مشترک ارتش است، نه دست‌نشاندهٔ عالی‌رتبهٔ یک سازمان خرابکار. برای همین از دستورش اطاعت کردند. ما جواب تیراندازی‌شان را ندادیم. نمی‌خواستیم هیچ آدم بی‌گناهی را بکشیم. فقط دنبال پناهگاه گشتیم و بدوبدو خودمان را به پیچ راهرو رساندیم. گلوله‌ها دیوار راهروی پشت سرمان را تکه‌تکه کردند. اِلمور فینچ فریاد زد: «بگیرینشون!»
AMIr AAa i
سایرس توضیح داد: «یعنی تو تاریکی هستیم. چیزی نمی‌دونیم. هر کسی هر جایی می‌تونه نفوذی باشه. و اگه اسپایدر بفهمه که از نقشه‌شون باخبر شده‌یم، همه چی ممکنه خیلی سریع به هم بریزه. پس گند نزن.» درست است که سایرس جاسوس بزرگی بود، ولی توی قوت قلب دادن به آدم اصلاً استعداد نداشت.
پیگیری

حجم

۲۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان