دانلود و خرید کتاب اسوه‌ی رادمردی محمدجواد گودینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسوه‌ی رادمردی اثر محمدجواد گودینی

کتاب اسوه‌ی رادمردی

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اسوه‌ی رادمردی

کتاب اسوه‌ی رادمردی نوشته محمدجواد گودینی، تاملی بر زندگانی و سیره‌ی امام علی (ع) است. 

درباره‌ی کتاب اسوه‌ی رادمردی

محمدجواد گودینی در کتاب اسوه‌ی رادمردی به بررسی زندگی و سیره‌ی امام علی (ع) پرداخته است. حضرت علی داماد پیامبر، همسر حضرت فاطمه (س) و جانشین حضرت محمد بود که البته بعد از ابوبکر، عمر و عثمان به خلافت رسید و اداره امور جامعه اسلامی را عهده‌دار شد. امام علی در جهان اسلام و در تمام دنیا شخصیتی استثنایی دارد و از احترام بالایی برخوردار است. گودینی در کتاب اسوه‌ی رادمردی در چهار فصل به زندگی، فضایل، خلافت و در نهایت شهادت امام علی (ع) پرداخته است. 

کتاب اسوه‌ی رادمردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید درباره‌ی زندگی، شخصیت، سیره و فعالیت‌های حضرت علی (ع) بیشتر بدانید، کتاب اسوه‌ی رادمردی یک انتخاب خوب برای شما است.  

بخشی از کتاب اسوه‌ی رادمردی

پس از وفات عبد المطّلب جد پیامبر (ص) و امیر مومنان (ع)، زعامت قریش و سرپرستی امور مکه به ابوطالب واگذار گردید. ابوطالب بن عبدالمطّلب از چنان جایگاه برجسته و گرانمایه‌ای در قریش برخوردار بود که او را "سید البطحاء" به معنای بزرگ مکه می‌نامیدند که نشان بزرگداشت مقام و منزلت وی از سوی دیگر تیره‌ها و شخصیت‌های قریش است.

زمانی که عبد المطّلب از دنیا رفت، بنا به وصیت وی سرپرستی پیامبر اکرم (ص) که در آن هنگام در سنین خردسالی به سر می برد، به فرزندش ابوطالب (عموی پیامبر اکرم «ص») واگذار گردید و ابوطالب با تمام وجود به یاری پیامبر (ص) و دین نوپای اسلام شتافت و از هیچ کوششی برای حفاظت و نصرت رسول گرامی اسلام (ص) و آیین آسمانی اسلام مضایقه ننمود.

هنگامی که رسول خدا (ص) دعوت خویش را آشکار نمود و مردم را به آیین توحید فرا می‌خواند، این مساله برای بزرگان و صنادید قریش گران آمد. گروهی از بزرگان قریش نزد ابو طالب رفته و به او چنین گفتند: "پسر برادرت به خدایان ما ناسزا گفته و اندیشه‌ی ما را سفیهانه و احمقانه توصیف می‌کند و پدرانمان را گمراه می‌خواند؛ یا او را به ما تحویل ده و تسلیم ما کن و یا آنکه میانمان جنگ و پیکار در خواهد گرفت...

فهرست 

  • پیشگفتار
  • بررسی زندگانی امام علی (ع)
  • گفتاری درباره‌ی فضایل امام علی (ع)
  • نگاهی به خلافت امام علی (ع)
  • درباره‌ی شهادت امام علی (ع)
  • منابع و مآخذ
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان