دانلود و خرید کتاب گفتاری درباره اعجاز قرآن محمد جواد گودینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتاری درباره اعجاز قرآن اثر محمد جواد گودینی

کتاب گفتاری درباره اعجاز قرآن

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گفتاری درباره اعجاز قرآن

کتاب گفتاری درباره اعجاز قرآن اثر محمدجواد گودینی است. این کتاب به بررسی کتاب مقدس مسلمانان و اعجازهای بی‌نظیر آن پرداخته است. 

قرآن کریم همچون چراغی روشن، رهنوردان طریق حقیقت را رهنمون ساخته و بسان خورشیدی فروزنده نورافشانی می‌کند. این کتاب آسمانی «شفاءٌ و رحمةٌ للمؤمنین» بوده که تشنه کامان معنویت را از دریای بی‌پایان معارف خویش سیراب می‌سازد. در طول چهارده قرن گذشته، کتاب‌های بسیاری در مورد علوم قرآن کریم (تاریخ قرآن، قرائت، تفسیر، بلاغت، صرف و نحو، آیات الأحکام، قصص القرآن و...) توسط دانشمندان کشورهای مختلف اسلامی حتی غیر اسلامی نگاشته شده است؛ ولی هنوز پس از گذشت قرون متمادی باز هم جای کار، فعالیت و پژوهش در آن وجود دارد و طراوت و زیبایی قرآن کریم حفظ‌شده است.

قرآن هم چون اقیانوسی بیکران است که هرکس درخور فهم و توان خویش جرعه‌ای از آن بیرون می‌کشد، اما آب اقیانوس با بهره‌برداری دیگران حظ و بهرهٔ آن تمام نمی‌شود و هنوز هم مرواریدهای درخشان فراوانی در آن کتاب آسمانی وجود دارد که دست هیچ انسانی ـ باوجود تمامی زحماتی که طی این دوران طولانی چهارده قرن کشیده شده است ـ بدان نرسیده است.

 درباره کتاب گفتاری درباره اعجاز قرآن

گودینی در این کتاب پس از ارائه توضیح دربارهٔ اعجاز، اقسام اعجاز تحدّی قرآن، مفهوم وحی و امثال القرآن، نکات مهم بلاغی را در سه بخش معانی، بیان و بدیع در سورهٔ مبارکهٔ حمد «فاتحة الکتاب» بررسی و ارزیابی کرده است.

هدف از ارائه این کتاب، تبیین ابعاد گوناگون اعجاز در قرآن و بررسی بخشی از نکات بلاغی در سه زمینهٔ معانی، بیان و بدیع در سورهٔ حمد است تا راهی برای درک اعجاز به روی خوانندگان محترم گشوده شود.

خواندن کتاب گفتاری درباره اعجاز قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث و علوم قرآنی را به خواندن این کتاب دعوت می کنیم.

بخشی از کتاب گفتاری درباره اعجاز قرآن

در معنای اصطلاحی «اعجاز» به کار ویژه و خارق‌العاده‌ای گفته می‌شود که تنها فرستندگان الهی توان انجام آن را داشته و بشر عادی حتی اگر تمام قوای خود را به کار بگیرد از آوردن مثل آن ناتوان است.

در کتاب «شرح المصطلحات الکلامة» در توضیح معنای اصطلاحی اعجاز چنین آمده است: "المعجزةُ، هو الفِعلُ الذی یدُلُّ علی صِدق المُّدعِی للنبوَّةِ... ظُهور أمر خلاف العادةِ فِی دارِ التکلیفِ لإ ظهارِ صِدقِ ذی نُبوّةٍ مِنَ الأنبیاءِ أو ذِی کرامةٍ من الأولیاءِ".

ترجمه: "معجزه کاری است که بر راستی کسی که مدعی پیامبری است گواهی دهد... در حقیقت معجزه آشکار شدن امری غیر طبیعی است تا راستی پیامبری پیامبران (ع) و کرامت اولیای الهی را روشن سازد".

در کتاب (دائره المعارف قرآن کریم) دربارهٔ معنای اصطلاحی اعجاز چنین آمده است:

«اعجاز و معجزه از اصطلاحات کلامی و به معنای امری خارق‌العاده همراه با تحدی و آراسته از معارضه‌ای است که خداوند آن را به دست پیامبرش پدید می‌آورد تا نشان راستی رسالت وی باشد».





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۶,۸۰۰
تومان