دانلود و خرید کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر محمدباقر انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر اثر محمدباقر انصاری

کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر

معرفی کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر

کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر نوشته محمدباقر انصاری، گزارش سفر یک ماهه‌ی پیامبر (ص) برای اعلان ولایت در سایه‌ی آیات قرآن است. 

درباره‌ی کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر

واقعه‌ی غدیر، یکی از رویدادهای مهم در تاریخ دیانت اسلام است. در این رویداد مهم، حضرت محمد (ص) که پیامبر دیانت اسلام هستند، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود برای اداره‌ی امور انتخاب کردند و این را به تمام پیروانی که در این سفر همراهشان بودند اعلام کردند. بعد از این رویداد کسانی که معتقد به ولایت حضرت علی بودند به شیعیان معروف شدند و کسانی که جانشینی ابوبکر را پذیرفتند، به اهل سنت شناخته می‌شوند. 

محمدباقر انصاری در کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر، گزارشی از سفر یک ماهه‌ی پیامیر (ص) برای اعلان ولایت ارائه می‌کند و آیات قرآنی نازل شده در این دوران را نیز بررسی می‌کند. 

کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعه کتب مذهبی از خواندن کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر لذت می‌برند.

بخشی از کتاب واقعه‌ی قرآنی غدیر

با نزدیک شدن پیامبر (ص) به مکه از طرف مدینه، امیرالمؤمنین (ع) هم با گروه همراه از طرف یمن به این شهر نزدیک شدند.

امیرالمؤمنین (ع) جانشینی در لشکر برای خود تعیین کرد و خود پیشتر به ملاقات پیامبر (ص) شتافت، و در نزدیکی مکه خدمت حضرت رسید و گزارش سفر را داد. پیامبر (ص) بسیار مسرور شد و دستور داد با لشکر همراه به مکه بیایند. امیرالمؤمنین (ع) نیز پس از خداحافظی به محل قافله حُجاج یمنی بازگشتند.

ورود به مکه و آغاز برنامه حج

در ساعات پایانی روز دوشنبه چهارم ذی الحجة کاروان عظیم حجاج همراه پیامبر (ص) از سمت بالای مکه از «عقبه مَدَنیین» وارد مکه شدند. همزمان کاروان یمن نیز از سمت جنوب وارد مکه شدند و خدمت پیامبر (ص) رسیدند و در محل از پیش تعیین شده «ابطح» که منطقه هموار شهر مکه بود اسکان یافتند، و آماده اعمال حج شدند.

پس از جابجایی اثاثیه و خواباندن شتران و برپایی خیمه‌ها، پیامبر (ص) بدون وقفه کاروان عظیم حجاج را برای زیارت خانه خدا و انجام مناسک به طرف مسجد الحرام حرکت داد.

حضرت با ورود به مسجد الحرام مستقیمآ کنار حجر الاسود آمد و آن را بوسید. آنگاه طواف را آغاز کرد و هفت بار گرد کعبه طواف کرد در حالی که مردم همراه حضرت طواف می‌کردند. بعد از طواف در پشت مقام ابراهیم (ع) به نماز طواف ایستاد.

سپس به سمت صفا و مروه آمد و سعی را انجام داد. در آنجا تشریع حج تمتع را اعلام فرمود که با عمره قرار دادن اعمال قبلی، تا پنج روز دیگر مردم برای اعمال حج آماده شوند.

نخستین دستور الهی درباره ولایت در مکه

همزمان با اعمال حج می‌بایست آمادگی مردم برای برنامه بعدی یعنی اعلان ولایت حفظ می‌شد. اکنون که بخشی از مناسک انجام یافته بود و مردم در حال انتظار به سر می‌بردند در همان روز ورود به مکه از طرف خداوند این خطاب بر پیامبر (ص) نازل شد:

من محمودم و تو محمدی، نام تو را از نام خود مشتق ساخته‌ام. هر کس با تو متصل و مرتبط باشد من نیز با او ارتباط دارم، و هر کس با تو قطع رابطه نماید من نیز با او قطع می‌نمایم.

اکنون احترام خود نزد مرا برای مردم بازگو کن و به آنان خبر ده که من پیامبری مبعوث نکرده‌ام مگر آنکه برای او وزیری قرار داده‌ام. تو نیز فرستاده من هستی و علی وزیر توست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان