دانلود و خرید کتاب گربه یوتا ریشتر ترجمه فراز فرهودی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گربه

رمان نوجوانانه گربه، یا چگونه جاودانگی‌ام از دست رفت؟ نوشته یوتا ریشتر درباره رابطه یک دختربچه با یک گربه همه‌چیزدان است.

 به گفته جویس کرول‌اوتس، نویسنده مشهور معاصر، داستان گربه تلفیقی از افسانه‌های پریان برادران گریم و داستان‌های فرانتس کافکا است. گربه شبیه هیچ‌کدام از افسانه‌هایی که پیش از این خوانده‌اید نیست. 

 درباره کتاب گربه

کریستینه هر روز صبح در راه مدرسه با گربه‌ی سفید و پیری مواجه می‌شود. گربه حرف می‌زند و درباره‌ی سازوکار دنیا صحبت می‌کند. اما آیا کریستینه باید تمام حرف‌های گربه را باور کند؟

خواندن کتاب گربه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 خواندن این کتاب با داستان جذاب و تفکر‌برانگیز و نقاشی‌های زیبایش را به همه نوجوانان دوست‌دار داستان‌هایی درباره زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گربه

کم‌کم چراغ‌های خیابان روشن شد. من هم به تیر چراغ‌برق تکیه داده بودم، ساندویچم را می‌خوردم و به صدای ویزویز جریان برق گوش می‌کردم.

از خودم می‌پرسیدم برق چگونه در کابل‌های خیابان جریان پیدا می‌کند؟ اما دیگر گربه‌ای نبود تا بتواند به این سؤال جواب بدهد.

پدر هم این را برایم توضیح نداده بود. فقط می‌گفت: «این سؤال‌ها به هیچ دردی نمی‌خورد، تو باید حساب کردن یاد بگیری.» اما چطور می‌توانستم حساب یاد بگیرم وقتی نمی‌توانستم حتی چند موش بخورم؟

پدرم برای این پرسش هم پاسخی نداشت، درعوض نگاه خشمناکش را نثارم می‌کرد و مرا خیره‌سر می‌خواند.

مدتی طولانی به همان شکل به تیر چراغ‌برق تکیه دادم و به فکر فرو رفتم، درحالی‌که گربهٔ سفید هم موش‌ها را یکی‌یکی می‌خورد و داناتر می‌شد.

بعد باید به خانه برمی‌گشتم و پس از حمام و شانه زدن موهایم به رختخواب می‌رفتم.

«شب به‌خیر، دخترم. خواب‌های خوش ببینی.»

«شب به‌خیر مامان.»

اما من در خواب گربه‌های برهنه‌ای را می‌دیدم که در شهر سرگردان بودند، و می‌دانستم شب‌های خوبی را پشت سر نگذاشته بودیم.

نظرات کاربران

کاربر ۲۷۶۲۰۵۷
۱۳۹۹/۱۰/۲۹

عالیه😍

saleh sadri
۱۴۰۲/۰۴/۱۵

حال و هوای کتاب منو یاد پاستیل های بنفش کاترین اپلگیت مینداخت .حتی ایده کلی داستان ،اینجا ما با یه گربه عجیب و غریب سر و کار داریم که حرف میزنه،تحلیل های فیلسوفانه می‌کنه و جوری رفتار می‌کنه که انگار

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۳۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان