دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر هفت خوان بزرگمهر سیدعطاالله مهاجرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر هفت خوان بزرگمهر اثر سیدعطاالله مهاجرانی

کتاب مقدمه ای بر هفت خوان بزرگمهر

معرفی کتاب مقدمه ای بر هفت خوان بزرگمهر

کتاب مقدمه‌ای بر هفت خوان بزرگمهر، نوشته عطاالله مهاجرانی، مروری است بر داستان بزرگمهر و انوشیروان از زاویه‌ای جدید که خواننده را با ماهیت قدرت و کارکرد آن آشنا می‌کند و به او نگاه تازه‌ای می‌دهد

درباره مقدمه‌ای بر هفت‌خوان بزرگمهر

داستاین بزرگمهر و انوشیروان گرچه در بخش تاریخی شاهنامه است، اما هویت و رنگ و بویی افسانه‌ای دارد. افسانه‌ای که زنده است و می‌توان در این روزگار نیز در فهم سرشت قدرت از شیوه‌ی رویکرد یا کارکرد آن افسانه سود جست.این کتاب به رسم قدرشناسی از شاهرخ مسکوب،‌ به او تقدیم شده است.

کتاب مقدمه‌ای بر هفت‌خوان بزرگمهر بیش از آنکه یک کتاب پژوهشی باشد بخشی از نگاه خود نویسنده به بزرگمهر اندیشمند ایرانی در دربار خسرو انوشیروان است. انوشیروان نماد قدرت بی‌مهار است که پنج دهه بر ایران حکومت کرد، اما این حکومت زیر سایه‌ی هوش و درایت بزرگمهر بود.

خواندن کتاب مقدمه‌ای بر هفت‌خوان بزرگمهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان بهادبیات و تاریخ کهن ایران پیشنهاد می‌کنیم

درباره عطاالله مهاجرانی

سید عطاءالله مهاجرانی متولد ۱۳۳۳ اراک نویسنده و سیاست‌مدار ایرانی است. او نماینده شیراز در دوره اول مجلس شورای اسلامی، معاون پارلمانی نخست‌وزیر در دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، عضو شورای سیاستگذاری صدا و سیما و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اول ریاست‌جمهوری محمد خاتمی بود. او همچنین عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تربیت مدرس بود و هم‌اکنون در بریتانیا سکونت دارد.

مهاجرانی سال ۱۳۸۳ از ایران رفت.

نظرات کاربران

ن والقلم وما یسطرون
۱۴۰۲/۱۰/۲۷

کم گوی وگزیده گوی چون در تا زاندک تو جهان شود پر انوشیروان دادگر پنج دهه بر ایران حکومت می کند ودر این کتاب به گوشه ای از بیدادگری ایشان اشاره داردوداستانی کمتر شنیده شده می باشد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان