دانلود و خرید کتاب پنج راز سلامت و شادابی مغز پل ناسبوم ترجمه بهزاد رحمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنج راز سلامت و شادابی مغز اثر بهزاد  رحمتی

کتاب پنج راز سلامت و شادابی مغز

نویسنده:پل ناسبوم
انتشارات:فرهنگ و دانش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پنج راز سلامت و شادابی مغز

پنج راز سلامت و شادابی مغز نوشته پل ناسبوم، پزشک و عصب‌شناس است.

درباره کتاب پنج راز سلامت و شادابی مغز

پل ناسیوم در این کتاب به نقش مهم مغز در بدن انسان اشاره کرده و ۵ فاکتور مهم در حفظ سلامت و شادابی مغز را برشمرده است.

 خواندن کتاب پنج راز سلامت و شادابی مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 تمامی کسانی که به سلامت ذهن و مغز خود اهمیت می‌دهند. 

بخشی از کتاب پنج راز سلامت و شادابی مغز

این مغز آدمی است که فردیت و شخصیت فرد را شکل داده و در عین حال عامل اصلی خلق و ثبت و ضبط خاطرات است. سلامت و پویایی مغز بسترساز بازگویی تجارب شخصی فرد در زندگیش می‌شود و داستان و تجارب زندگی فرد مهمترین گنجینه شخص است.

از آنجایی که اختلالات و بیماری‌های مغزی چون آلزایمر و پارکینسون این گنجینه مهم زندگی را از فرد قربانی سلب می‌کند، بنابراین فرد چاره‌ای جز این ندارد که برای پاسداری و مراقبت از فردیت و هویت خود نسبت به سلامت و پویایی مغزش حساس بوده و با اتخاذ راهکارهایی پویایی و شادابی مغزش را برای همه سال‌های عمرش حفظ کند. زیرا در غیر این صورت، درگیر مشکلات و بیماری‌های مغزی شده و آلزایمر نیز سبب می‌شود که فرد نه توان شناسایی فرزندان و نوادگانش را داشته باشد و نه از پس انتقال تجارب شخصی‌اش به نسل بعدی برآید».

تو؛ چقدر به قلبت اهمیت می‌دهی؟ (کتاب دوم)
مایکل اف رویزن
تو؛ چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟ (کتاب هشتم)
مایکل اف رویزن
تو؛ از استخوان‌ها، مفاصل، و ماهیچه‌هایت چه می‌دانی؟ (کتاب چهارم)
مایکل اف رویزن
تو؛ چقدر به مغز و اعصابت اهمیت می‌دهی؟ (کتاب سوم)
مایکل اف رویزن
تو؛ آیا به سیستم گوارشت اهمیت می‌دهی؟ (کتاب ششم)
مایکل اف رویزن
ذهن لامکان، طب لامکان: فراتر از ذهن و جسم در عصر جدید شفابخشی
لاری دوسی
تو؛ چقدر از غده‌ها و هورمون‌هایت می‌دانی؟ (کتاب نهم)
مایکل اف رویزن
ایروبیک ذهن: ۷۵ روش حفظ سلامت ذهن
زینب انوری
شیمی زندگی
احمد حلت
تو؛ درباره‌ی سرطان چه می‌دانی؟ (کتاب دهم)
مایکل اف رویزن
شگفتی تمرکز فکر
علی اکبر حسن زاده
ماساژدرمانی پا ( روش طبیعی درمان بیماری ها)
کریس استورمر
زندگی موفق
عباس رحیمی
اختلالات اضطرابی: هراس و وسواس و داروهای ضداضطراب
امیرمسعود احمدی
راهنمای طب: نگاهی‌ دوباره‌ به‌ علت‌ بیماری‌ها، اصول‌ درمان‌ و حفظ‌ سلامتی‌
ماجد اخوت
کلیدهای یادگیری زبان‌های خارجی
علی پیرهانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
براساس شواهد موجود، هرچقدر سطح فعالیت کاری و حرفه‌ای فرد دشوارتر و چالش برانگیزتر باشد به همان نسبت نیز بیشتر این فرد مثالی در معرض مسئله‌گشایی پیوسته قرار گرفته و درگیر ساختن سازنده مغز نیز سبب رشد بیشتر سیناپس شده و افزایش سیناپس نیز سلامت و ایمنی مغز را بیشتر تأمین می‌کند همینطور، شواهد موجود حاکی از این است که اشخاصی که از ضریب هوشی بالاتری برخوردارند این اشخاص به طور قیاسی از ذخیره مغزی بیشتری برخوردارند چون اشخاص تیزهوش پیوسته مغز خود را درگیر چالش کرده و آن را در معرض شرایط بکر و بدیع قرار می‌دهند.
kafeil
چون استرس و اضطراب سبب تضعیف قوای مغزی و روحی می‌شود بنابراین معنویت گرایی می‌تواند به عنوان سدی محکم در برابر فشارهای روحی فرد عمل کند.
kafeil
بنابراین جهت تأمین این نیاز ضروری مغز فرد باید تا سرحد امکان از چربی‌های اشباع نشده (مفید) استفاده کنند که منابع تأمین کننده این چربی به قرار زیر هستند: الف: چربی دریایی: چربی حاصله از شاه ماهی، ماهی سیباه، ساردین و قزل آلای غیر پرورشی. ب: غذاهای حاوی اسید اولئیک (OLEIC) مانند روغن زیتون، بادام زمینی و آووکادو و بالاخره غذاهای حاوی اسید آلفالینولنیک مانند روغن گیاه کتان، سبزی‌های برگدار سبز، گردو، تخم کدو و روغن دانه گیاه شاهدانه اشاره کرد.
kafeil
این در حالی است که این دردهای ظاهراً بی‌درمان تنها با یک نسخه ساده قابل درمان بوده و این شفابخش جادویی نیز چیزی جز «معنویت‌گرایی» نیست بله، فرد می‌تواند در صورت پایبندی به لوازم این مفهوم (ماوراباوری) نه تنها دردهای روحی و روانیش را علاج کند. بلکه از آرامشی پایدار و جاودانه برخوردار شده و بدین وسیله با تقویت سیستم ایمنی بدنش پیامد آن، به کارکردهای نرمال مغزش کمک کند. چون معنویت باوری اصیل به طور ریشه‌ای تشنجات و غلیانات روحی فرد را مهار می‌کند چون این راهکار (مفهوم) از مولفه‌هایی چون وارستگی (احساس بی‌نیازی) ، اتکال به یک قدرت قادر تام (خداوند یگانه) ، گرایشات واسپارانه
kafeil
لازم به ذکر است که کمترین امتیاز نوجویی و متمایل شدن به چالش‌های فکری این است که بدین وسیله مغز دستکم به طور ادواری تحریک می‌شود و تحریک شوندگی پیوسته نیز یکی از لازمه‌های اصلی رشد و سلامت مغز است
kafeil
پرسش دیگری که در این رابطه قابل طرح است این است که اساساً چرا فعالیت‌های جدید و دشوار سبب افزایش ذخیره نورون‌ها و سلول‌ها در مغز می‌شود؟ پاسخ این است که زمانی که مغز در آستانه انجام رفتار آشنایی قرار می‌گیرد از آنجا که اجرای عمل آشنا توسط مدارات عصبی آشنا در مغز تسهیل می‌شود تازه بودن فعالیت سبب می‌شود که جهت به وقوع پیوستن عملی خاص، دیگر مدارات قبلی مسئول در این موقعیت تازه نتوانند نقش تسهیل کننده‌ای داشته باشند که در این صورت، مغز جهت اجرا کردن این رفتار چاره‌ای جز ساختن نورون و سلول‌های عصبی ندارد و در صورتی که فرد در عملی کردن عمل و رفتار تازه‌اش مصر باشد در این صورت فرد در اثر پشتکار و سماجت با یک تیر دو نشان را می‌زند بدین معنی که پیگیری و سماجت فرد سبب می‌شود که هم‌ توانایی و استعداد کاری تازه‌ای در فرد پدیدار شود و هم اینکه به ذخیره سلول‌های مغزی فرد افزوده شو
kafeil
از آنجا که مغز انسان به مثل مغز حیوان سیستمی پویا، منعطف، شکل‌پذیر و دارای قابلیت بازسازی در همه طول عمر فرد است و چون مطالعات گسترده صورت گرفته بر روی حیوانات این نتیجه را بدست داده است که محیط مساعد و مناسب، سبب پویایی و رشد مغز حیوان می‌شود بنابراین اعمال این مولفه‌های مغزساز در زندگی نیز می‌تواند سبب بازتولید سلول‌های مغزی شود.
لیوبی1
مغز انسان به مثل مغز حیوان سیستمی پویا، منعطف، شکل‌پذیر و دارای قابلیت بازسازی در همه طول عمر فرد است و چون مطالعات گسترده صورت گرفته بر روی حیوانات این نتیجه را بدست داده است که محیط مساعد و مناسب، سبب پویایی و رشد م
لیوبی1

حجم

۶۱۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۶۱۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان