دانلود و خرید کتاب تربیت جنسی کودکان پریسا وثوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت جنسی کودکان اثر پریسا وثوقی

کتاب تربیت جنسی کودکان

نویسنده:پریسا وثوقی
انتشارات:فرهنگ و دانش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تربیت جنسی کودکان

کتاب تربیت جنسی کودکان نوشتۀ پریسا وثوقی در انتشارات فرهنگ و دانش به چاپ رسیده است. تربیت جنسی کودکان، یکی از موضوعات مورد مطالعه در روانشناسی کودک و نوجوان است. این کتاب، داشتن اطلاعات صحیح دربارۀ رشد و بلوغ جنسی در کودکان را موضوعی مهم و اثرگذار در تصمیم‌گیری‌های جنسی آن‌ها در دورۀ نوجوانی و جوانی می‌داند. کتاب، با هدف آگاهی‌بخشی دربارۀ موضوع تربیت جنسی و اهمیت آن به والدین به‌عنوان محافظان و پرورش‌دهندگان اصلی کودک نوشته شده است.

درباره کتاب تربیت جنسی کودکان

طبق پژوهش‌ها، کودکانی که اطلاعات صحیح و متناسب با توان فکری دربارۀ رشد و بلوغ جنسی دارند، تجربه‌های جنسی را بیشتر به تعویق می‌اندازند نسبت به کودکانی که به‌دلیل کنجکاوی زیاد برای رسیدن به پاسخ و نداشتن اطلاعات مناسب، دست به تجربه‌های جنسی در سنین پایین می‌زنند. کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال در مورد آناتومی بدن کنجکاوی زیادی می‌کنند که امری طبیعی است. نوع برخود والدین با این رفتارها باید آگاهانه و درست باشد.

 کتاب تربیت جنسی در کودکان، اهمیت پرداختن به موضوع تربیت جنسی در کودکان را نشان می‌دهد. کتاب می‌گوید در این مسیر هم کودک نیاز به آموزش دارد و هم والدین و هدف از تربیت جنسی در کودکان را پرورش هویت جنسی مطلوب، کاهش اطلاعات نادرست، پیشگیری از آزار جنسی، کمک به کودکان در آگاهی از نقش زن و مرد و اندیشیدن به آن و کمک به کودک برای تصمیم‌گیری مناسب دربارۀ مسائل جنسی می‌داند. 

کتاب تربیت جنسی در کودکان می‌گوید والدین در پرورش، تربیت و محافظت از کودک نقش پررنگی دارند؛ بنابراین در این موضوع نیز وظایف آن‌ها مهم است. هدف کتاب این است که با ارائۀ اطلاعات مناسب، والدین را با مفهوم تربیت جنسی و اهمیت توجه به آن آشنا کند و با ارائۀ اموزش‌های منظم برای تمرین با کودکان، راهگشای آن‌ها باشد.

خواندن کتاب تربیت جنسی کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با روانشناسی کودک و نوجوان و نیز والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تربیت جنسی کودکان

«تربیت جنسی یک فرایند است و این فرایند از زمان تولد تا پایان دوره نوجوانی ادامه می‌یابد که هدف از آن آگاه شدن و لذت بردن از جنسیت خود، با ارزش دانستن خود و دیگران، یادگرفتن چگونگی مراقبت از جسم خود، داشتن رفتاری مسئولانه در روابط فردی و جنسی خود می‌باشد همینطور تثبیت نگرش‌های مثبتی که راهنمایی برای تصمیم‌گیری‌ها و قضاوت‌ها و رفتارهای ما باشد و پیشگیری از مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفتن. نکته مهمی که باید به آن توجه شود اینست که محافظت از کودکان در برابر سوءاستفاده‌های جنسی بزرگسلانی است که در ارتباط با کودک هستند. کودکان به واسطه الگوگیری از والدین و سپس خواهران و برادران خود نقشی جنسیتی را می‌آموزند. نوع رفتار والدین به پذیرش چنین هویتی کمک بسیاری می‌کند. والدینی که بین فرزندان دختر و پسر خود فرق می‌گذارند و رفتار غیرعادلانه دارند، به احساسات کودکشان آسیب زده و باعث می‌شوند فرزندشان نقش جنسیتی خود را نپذیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹ صفحه

حجم

۴۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان