دانلود و خرید کتاب روانشناسی بارداری خدیجه گلچین خزری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی بارداری اثر خدیجه گلچین خزری

کتاب روانشناسی بارداری

انتشارات:فرهنگ و دانش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روانشناسی بارداری

کتاب «روانشناسی بارداری» نوشتۀ خدیجه گلچین خزری است و انتشارات فرهنگ و دانش آن را منتشر کرده است. روانشناسی بارداری کتابی آگاهی‌بخش برای طی‌کردن مسیر مادرشدن است. 

درباره کتاب روانشناسی بارداری

زنان از اوایل بارداری تا دورۀ بعد از زایمان، تغییرات زیادی را در سطح بیولوژیکی، اجتماعی و روانی تجربه می‌کنند. این تغییرات می‌تواند منجر به بروز مشکلات روان‌شناختی در آن‌ها شود. دوران بارداری خاص‌ترین دورۀ زندگی زنان است و برای طی‌کردن این مسیر پر تغییر نیاز به حمایت و پشتیبانی عاطفی و روانی دارند. برخی از آن‌ها تجربۀ شیرینی از این دوران دارند و برخی روزهای تلخ و پر از دردی را تجربه می‌کنند.

متخصصان امروزه تأکید دارند که مادران قبل از بارداری به بالابردن سطح سلامت جسمی و روانی خود بپردازند تا بتوانند در آینده فرزندان سالم‌تری داشته باشند. آن‌ها برای مراقبت‌های جسمی و پزشکی می‌توانند به پزشک زنان مراجعه کرده، مشاورۀ ژنتیک و واکسن‌های موردنیاز را دریافت کنند، برای مراقبت‌های روانی هم مادران باید با آمادگی کامل و حمایت و پشتیبانی همسر باردار شوند. کتاب روان‌شناسی بارداری به مادران کمک می‌کند تا در مورد مسائل مهم دوران دشوار و شیرین بارداری آگاهی پیدا کنند تا بتوانند تجربۀ خوبی را برای خود رقم بزنند.

 فهرست مطالب کتاب روان‌شناسی بارداری عبارت است از: «پیش گفتار»، «آمادگی برای بارداری»، «تغییرات فیزیولوژیک در بارداری»، «سلامت روان در مادران باردار»، «افسردگی در بارداری»، «استرس و اضطراب در بارداری»، «اختلال خوردن در دوران بارداری»، «افزایش وزن در دوران بارداری»، «راهکارهایی برای کنترل هیجان‌ها در بارداری»، «نقش پدر در ایجاد آرامش در مادر»، «ارتباط با جنین در درون شکم»، «روابط جنسی در بارداری»، «غلبه بر ترس زایمان»، «مادر بعد از تولد نوزاد و منابع».

خواندن کتاب روانشناسی بارداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مادران باردار و کسانی که قصد دارند صاحب فرزند شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روانشناسی بارداری

«واضح‌ترین تغییر جسمانی که رخ می‌دهد، بزرگ‌شدن شکم زن است. به‌تدریج که جنین رشد می‌کند و فضاي بزرگ‌تری را می‌طلبد، فشار به اندام‌های دیگر بدن وارد می‌شود یعنی حجم شش‌ها کوچک شده و در نتیجه تنگی نفس رخ می‌دهد و روده و معده کوچک‌تر می‌شوند. با تغییرات هورمونی در بدن ممکن است سوزش معده، کم‌شدن فعالیت روده‌ها و یبوست ایجاد شود. از طرف دیگر ورم اندام‌های بدن به‌ویژه پاها ممکن است کمی اذیت‌کننده باشد. بزرگ‌شدن شکم باعث فشار روی پا، کمر و ستون فقرات می‌شود و ممکن است کمردرد در پی داشته باشد. همچنین حالت تهوع و ویارهای چند ماه اول، حساسیت به بوی غذا، تغییرات چهره و پوست همگی ممکن است در پی بارداری رخ دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان