دانلود و خرید کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی لارنس پلتز ترجمه مرضیه مرادمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی اثر لارنس پلتز

کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی

نویسنده:لارنس پلتز
انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی

کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی، اثر دکتر لارنس پلتز، روانشناس اعتیاد با سابقه‌ای است که روش جدیدی را ارائه می‌کند و به وسیله‌ی تکنیک ذهن‌آگاهی می‌تواند اعتیاد را درمان کند.

کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی را با ترجمه‌ی مرضیه مرادمند در اختیار دارید. 

درباره‌ی کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی

کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی یکی از اولین آثاری است که در زمینه‌ی درمان اعتیاد به وسیله‌ی تکنیک ذهن‌آگاهی نوشته شده است. در حقیقت ذهن آگاهی تکنیکی است به معنای توجه کردن و تمرکز بدون قضاوت به افکار و هیجانات در زمان حال. با استفاده از تکنیک ذهن‌آگاهی افرادی که اعتیادهای مختلفی را تجربه می‌کنند، از اعتیاد به الکل و مواد مخدر گرفته تا عادات رفتاری غلطی که از ضرررسانی آن آگاه هستند، می‌توانند اعتیادشان را درمان کنند. 

کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی برای تمام کسانی است که تصمیم دارند عادات بدشان را با استفاده از این تکنیک کنار بگذارند.

درباره‌ی لانرس پلتز

دکتر لارنس پلتز روانشناس اعتیاد با بیش از بیست سال سابقه کار و مسئول مرکز پزشکی مرکز برن وود و قسمت تسهیلاتی درمانی اعتیاد و به‌ویژه اعتیاد الکلی می‌باشد. او روانشناس کاهش استرس است و به طور منظم در مورد حرفه سلامت روان و ذهن آگاهی و بهبودی صحبت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه تمرین ذهن آگاهی و پذیرش شرایط، آرامش می‌آورد. لارنس پلتز در سال ۱۷۹۱ از دانشگاه ماساچست فارغالتحصیل شد و دوره کارآموزی را در بیمارستان آلبانی گذراند و تحت آموزش مغز و اعصاب در دانشگاه بوستون قرار گرفت و ۵۲ سال تجربه در درمان اضطراب و اختلالات اعتیادآور دارد.

بخشی از کتاب درمان اعتیاد مبتنی بر ذهن‌آگاهی

تکنیک جدید مسیر ذهن آگاهی را آموزش میدهد که یک روش ساده بدرای آرام کردن درد و رنج اسj. تحقیقات علمی نشان میدهد که از طریق تمرین ذهن آگاهی ما می‌توانیم هر آنچه را که در لحظه حال اتفاق می افتد را درک کنیم و بپذیریم و آزادتر زندگی کنیم و بیشتر اقدام کنیم و در نتیجه زندگی سالمتری داشته باشیم. این کتاب چگونگی آن را به ما نشان می‌دهد.

یکی از دلایل اینکه غلبه بر اعتیاد خیلی سخت است این است که آن برای شخص عادت دائمی می‌شود و سیکل معیوبی را در پی دارد. حتی اگر اعتیاد نتیجه وخیمی در طولانی مدت داشته باشد، رفتارهای اعتیادآور در ابتدا حس خوبی دارد و این حس خوب باعث می‌شود ما یک تمایل طبیعی برای تکرار رفتارهایی داشته باشیم که همراه با این حس خوب است. بنابراین بعد از انجام یک کار اعتیادی ما اجبارا بدنبال فرصتی برای تکرار آن رفتار هستیم در حالیکه آن را دوباره و دوباره و دوباره انجام می‌دهیم. افتادن در مسیر رفتار اعتیادی، ما را به تکرار آن بیشتر تشویق می‌کند و در واقع ما را شرطی می‌کند در این حالت، می‌توانیم فاصله‌ای بین میل به انجام کار و عمل ایجاد کنیم، برای اینکار می‌توانیم نفس عمیق بکشیم و هر آنچه را که پشت وسوسه و میلمان است را احساس کنیم و ببینیم و تصمیم بگیرم که آیا به آن عمل کنیم یا خیر؟ در این زمان تمرین ذهن آگاهی به ما کمک می‌کند که یاد بگیریم که انتخاب‌های عاقلانه‌ای داشته باشیم.

فهرست

  • مقدمه
  • پیشگفتار
  •  اعتیاد و ذهن آگاهی
  • بهبودی و درمان
  • چالش‌های بهبود
  • اقتدار در میان فاجعه 
  • درمان ذهنی اعتیاد
  • منابع


نظرات کاربران

Elham Sh
۱۴۰۲/۰۶/۱۴

خیلی عالی و کاربردی بود ممنون از مترجم خوب این اثر

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان