دانلود و خرید کتاب زندگی پس از گوگل جرج گیلدر ترجمه مجموعه سیتکس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی پس از گوگل اثر جرج گیلدر

کتاب زندگی پس از گوگل

معرفی کتاب زندگی پس از گوگل

زندگی پس از گوگل کتابی نوشته جرج گیلدر کتابی جالب درباره افول کلان‌داده‌ها و ظهور اقتصاد بلاک‌چین است. گیلدر در این کتاب آینده اقتصاد و فناوری را پیشگویی کرده است.

 درباره کتاب زندگی پس از گوگل

کتابی که پیش رو دارید، حاصل افکار و مطالعات سرریز شده مردی از جنس فناوری است. مردی که عاشق حرف زدن و استدلال است. مردی که برای یافتن حقیقت، در «فضا و زمان» سفر کرده و گویی دغدغه‌ای جز بیان آن ندارد. او پیوسته به دنبال تمثیل و کنایه، یافتن پارادوکس‌های فلسفی، تمجید از قهرمانان علم و فناوری و محکوم کردن مخالفان خود است.

ذهن جستجوگر جرج گیلدر، به‌طور مداوم در پی یافتن تعاریف جدید از مفاهیم سنتیست؛ او به زیبایی در میان شاخه‌های گوناگون علم و فناوری حرکت کرده و مفاهیم بنیادین علم را به حوزه‌های دیگر تعمیم می‌دهد. از اصل عدم قطعیت در فیزیک کوانتم، برای توضیح عدم قطعیت در سنجش هوش مصنوعی و مقایسه ذهن خلاق انسان با ماشین‌های فراهوشمند وام می‌گیرد؛ نظریه آنتروپی ترمودینامیکی بولتزمن را به آنتروپی اطلاعات کلود شانن پیوند می‌دهد؛ زنجیره‌های تصادفی مارکوف را با زنجیره بلاک‌چین مقایسه می‌کند و در این قیاس‌ها، خود همواره در سمتی می‌ایستد که اطلاعات، آگاهی، ثروت حقیقی، نوآوری و ذهن‌های خلاق جمع شده باشند.

جرج گیلدر در زندگی پس از گوگل، شما را با خود به سفری دور و دراز می‌برد. «بازگشت به آینده»؛ سفری که از راهروهای پرهیاهوی دانشگاه استنفورد آغاز شده و از سیلیکون‌ولی که برای چند دهه محل شکل‌گیری ایده‌های انقلابی در دنیای فناوری بود، عبور می‌کند. می‌توان گیلدر را به سعدی قرن بیست‌ویکم تشبیه کرد که همواره در سفر است و هیج کجا را برای توقف کردن و ماندن مناسب نمی‌بیند. 

 جرج گیلدر دراین کتاب نشان می‌دهد که آینده متعلق به دنیای رمزینه‌ها و معماری بلاک‌چین است که همه اجازه دارند روی امنیت داده‌هایش در اینترنت نظارت کنند. او با بیانی ساده و طنزگونه سرآغاز و سرانجام فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی، کلان‌داده، بلاک‌چین و... را مثل تکه‌های یک پازل بزرگ کنار هم قرار می‌دهد تا تصویری جامع از آینده اقتصاد و تکنولوژی بسازد و از دل فناوری بیمارگونه کنونی، علاجی از جنس خود فناوری بیاندیشد.

 خواندن کتاب زندگی پس از گوگل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به دنیای فناوری  و اطلاعات به ویژه فناوری‌های اقتصادی.

درباره جرج گیلدر

جرج گیلدر، یکی از متفکران پیشرو اقتصاد و فناوری در چهل سال گذشته و نویسنده نوزده کتاب، از جمله ثروت و فقر، زندگی پس از تلویزیون، دانش و قدرت و رسوایی پول است. وی یکی از بنیان‌گذاران موسسه دیسکاوری است که در آن مطالعه نظریه اطلاعات را آغاز کرد. او یک سرمایه‌گذار خطرپذیر شناخته‌شده و تأثیرگذار است. گیلدر به همراه همسرش در غرب ماساچوست زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب زندگی پس از گوگل

گوگل تحت رهبری لری پیج و سرگی برین فلسفه جامعی را پرورش داده که در حال حاضر زندگی و سرنوشت ما را شکل می‌دهد. این فلسفه با یک نظریه علمی با نام کلان‌داده، یک نگرش فنی و تخصصی (محاسبات متمرکز ابری)، یک مکتب عمومی (بر پایه نرم‌افزار «متن باز»)، مفهومی از پول و ارزش (بر پایه کالاهای رایگان و تبلیغات خودکار)، یک نظریه اخلاقی تحت عنوان «هدیه» بجای سود، مشاهده پیشرفت به عنوان تحولی اجتناب‌ناپذیر و همچنین کاهش «رد پای کربن»، آمیخته شده است.

این فلسفه، زندگی اقتصادی مردم آمریکا را تحت تأثیر قرار داده و در حال گسترش به کل جهان است. گوگل در سال ۲۰۱۴ با توسعه فناوری یادگیری ژرف ماشین‌ها و با استخدام مبتکر این فناوری، ریموند کرزویل، نام خود را در عصر طلایی تلفیق فرایند یادگیری انسان و ماشین به ثبت رساند. کورزویل این فناوری را یک «تکینگی» خوانده و آن را نماد پیروزی محاسبات بر هوش انسان می‌داند. می‌توان گفت شبکه‌ها، فضاهای ابری و مراکز داده گوگل، تا کنون به میزان زیادی از این رایانش بهره برده‌اند.

گوگل همیشه چیزی بیش از یک شرکت رایانه‌ای یا نرم‌افزاری بوده است. از همان آغاز، یعنی در اواخر دهه ۱۹۹۰، زمانی که بنیان‌گذارانش هنوز در دانشگاه استنفورد درس می‌خواندند، گوگل محبوبیت زیادی نزد دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد داشت. سپس گوگل همکاری خود را با مؤسسه مالی سند هیل رود آغاز کرد و جاه‌طلبی‌هایش را از یک تجارت محض، به اهدافی بزرگ‌تر توسعه داد.

گوگل در سال ۱۹۹۶ در آزمایشگاه‌های (بیل) گیتس، واقع در ساختمان دانشکده تازه‌تأسیس علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد متولد شد و به لطف رئیس دانشکده، جان هنسی، به منابع رایانه‌ای گسترده این دانشکده دسترسی یافت (جان هنسی در سال ۲۰۱۸ به عنوان رئیس هیئت مدیره آلفابت انتخاب شد؛ شرکت هلدینگی که هم اکنون گوگل را در اختیار دارد). گوگل در آن روزهای اولیه از تمام پهنای باند خط T-۳ دانشگاه با سرعت ۴۵ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کرد. سپس با سرمایه‌گذاران خطرپذیری مانند جان دوئر، وینود خسلا، مایک موریتز و دون والنتین همکاری کرد. نظریه‌پردازان کامپیوتری مانند تری وینوگراد و هکتور گارسیا مولینا، اساتید راهنمای مقطع دکترای مؤسسان گوگل بودند.

نظرات کاربران

Pourdad
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

شاید در برخورد اول با کتاب پیش خودتون بگین مگه ممکنه گوگل به این عظمت روبه افول بره و یا دیگه وجود نداشته باشه ، اما در واقع جرج گیلدر در این کتاب به زیبایی هر چه تمامتر توضیح میده

- بیشتر
کاربر ۳۳۵۸۳۸۱
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

ترجمه واقعا افتضاح محض بود. در حین خوندن کتاب در حال اذیت شدن بودم. من از مجموعه سیتکس انتظار دارم با صرف هزینه و استفاده از مترجمین مجرب و مسلط به حوزه فناوری حتما این کتاب را دوباره ترجمه و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ثروت محصول دانش است؛
Ali Broujerdi
امنیت، پایه و اساس سایر خدمات بوده و برای تمام تراکنش‌های مالی ضروری است. امنیت پایه‌ای‌ترین و واجب‌ترین بخش هر فناوری اطلاعاتی است.
Ali Broujerdi

حجم

۴۱۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

حجم

۴۱۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

قیمت:
۳۳,۵۰۰
تومان