دانلود و خرید کتاب خودابرازگری و جرئت مندی در زنان جولی دی آزودو هنکس ترجمه زهرا آزادفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودابرازگری و جرئت مندی در زنان اثر جولی دی آزودو هنکس

کتاب خودابرازگری و جرئت مندی در زنان

معرفی کتاب خودابرازگری و جرئت مندی در زنان

کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان نوشتهٔ جولی دی آزوِدو هنکس کتابی است که به موضوع مهم ابراز نیاز و جرئت و جسارت در زنان پرداخته است. این کتاب را نشر لگا منتشر کرده است.

 در همه جای دنیا کم نیستند زنانی که از بیان احساسات و خواسته‌های قلبی خود ترس دارند و با این فکر که با ابراز وجود دیگر مطلوب اطرافیان و مهم‌تر از همه محبوب و یا همسر خود نباشند، خود را می‌آزارند. البته دلیل چنین اندیشه و احساسی در زنان در طول تاریخ تنها خودشان نبوده‌اند. جامعه‌ای که بر مبنای مدل‌های مردانه طراحی شده و می‌شود، نقش اصلی را در این موضوع بازی می‌کند. قوانین تبعیض‌آمیز جنسیتی، محیط‌های شغلی مردانه و زورگویی و نادیده‌گرفتن زنان هنوز هم در خیلی از جوامع جریان دارد و در زمینهٔ سیاست هم هنوز دنیا در اختیار مردان است و آنان هستند که بخش عمدهٔ رهبری سیاسی را دردست دارند.

 درباره کتاب خود ابرازگری و جرئت مندی در زنان

جولی دی آزوِدو هنکس در کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان، تجربیات خود را به‌عنوان یک پژوهشگر حوزهٔ جامعه‌شناسی و مطالعات زنان و یک مددکار اجتماعی و روان‌درمانگر، به تصویر کشیده است تا به ما نشان دهد چگونه با عبور از هنجارها و انتظارات جنسیتی سنتی و الگوهای رفتاری و ارتباطی قدیمی خودمان را ابراز کنیم. او در‌ عین‌ حال که ابزارهایی را برای توانمندسازی خود ارائه می‌کند به ما نشان می‌دهد که چگونه این کار را بدون نقض حقوق دیگران انجام دهیم. این تنها یکی از مواردی است که این کتاب را منحصربه‌فرد ساخته است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کتاب این است که زندگی فردی ما را در انزوا در‌نظر نمی‌گیرد؛ بلکه در چهارچوب شبکهٔ روابط بین‌فردی و فرهنگ بزرگ‌تر به آن می‌نگرد.

مهم‌تر از همه، این کتاب با هدف ایجاد تغییرات لازم برای اجرای این تکنیک‌ها در زندگی روزمره ابزارهایی ساده و کاربردی را فراهم کرده است. جولی برای کمک به ما در درک سبک‌های دلبستگی خاص خود روش قدرتمندی را به‌کار برده است و بیان می‌کند که آگاهی از آن‌ها چگونه به ما کمک می‌کند از الگوهای ناکارآمدی که ما را به عقب می‌رانند، رهایی یابیم. 

مهم‌تر از همه، این کتاب با هدف ایجاد تغییرات لازم برای اجرای این تکنیک‌ها در زندگی روزمره ابزارهایی ساده و کاربردی را فراهم کرده است. جولی برای کمک به ما در درک سبک‌های دلبستگی خاص خود روش قدرتمندی را به کار برده است و بیان می‌کند که آگاهی از آن‌ها چگونه به ما کمک می‌کند از الگوهای ناکارآمدی که ما را به عقب می‌رانند، رهایی یابیم. 

او در این کتاب ابزارهایی مؤثر برای خودآرام‌سازی و خودشفقتی ارائه کرده است. جولی یک قصّه‌گوی باهوش است که این ویژگی او، کتاب را منحصربه‌فرد ساخته است. او روایت‌هایی از زندگی خودش و مراجعانش را با چنان گرمی و صمیمیتی نقل می‌کند که به دل خواننده می‌نشیند.

خواندن کتاب خود ابرازگری و جرئت مندی در زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب به همهٔ زنانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال تغییرات سازنده و مثبت در زندگی و ایفای نقش درست خود به‌عنوان زن در جامعه هستند.

بخشی از کتاب خود ابرازگری و جرئت مندی در زنان

«جِنا یک دختر مجرد ۲۵ ساله بود که در یک شرکت حقوقی به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کرد. او به‌دلیل احساس نگرانی، اضطراب، بی‌خوابی، و استرس شغلی برای درمان مراجعه کرده بود و مشکل خود را این‌گونه شرح داد: «مدیر شرکت از من انتظار دارد ۲۴ ساعته در اختیار او باشم. او حتی خارج از ساعات کاری با من تماس می‌گیرد و پیام می‌فرستد. آخر هفتهٔ گذشته که با دوستانم بودم برای پرسیدن یک سؤال بی‌اهمیت دربارهٔ پرونده‌ای که روی آن کار می‌کردم با من تماس گرفت. یعنی نمی‌توانست تا صبح روز بعد صبر کند؟ او این مسئله را درک نمی‌کند که من هم برای خودم یک زندگی شخصی دارم. از این وضعیت خسته شده‌ام اما برای تأمین هزینه‌های زندگی به این کار نیاز دارم.

من در طول دو دهه تجربهٔ درمان‌گری با زنان بسیاری مواجه شدم که احساس می‌کردند دیگران درک‌شان نمی‌کنند و در روابط معمولاً نادیده گرفته می‌شوند. بسیاری از زنان در تلاش هستند که دریابند چگونه احساسات، افکار، خواسته‌ها و نیازهای خود را در روابط فردی به‌گونه‌ای مؤثر بیان کنند؛ به‌طوری که علاوه بر تأمین نیازهای‌شان، روابط خود را نیز با دیگران حفظ کنند.

جرأت‌مندی به بیان تفاوت‌ها اشاره دارد (اگر افراد مختلف افکار و احساسات دقیقاً یکسانی داشته باشند دیگر نیازی به جرأت‌مندی نیست!). زنان اغلب می‌ترسند که این تفاوت‌ها مشکلاتی را در روابط آن‌ها ایجاد کند و بین آن‌ها و دیگران فاصله بیاندازد.»

خانواده خودشیفته
استفانی دونالدسون
ارزیابی تعارض‌ها بر اساس تشخیص روان‌پویشی عملیاتی‌شده OPD-2
محمد امین شریفی
خودآگاهی و مهارت‎های زندگی
مهتاب علیمرادی
پیمان پنجم
دون میگوئل روئیز
رهایی از غم جدایی
سوزان اندرسون
تعبیر قصه‌های پریان و آنیما و آنیموس در قصه‌های پریان
ماری لوییز فن فرانتس
درمان استرس پس از حادثه با شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
کاتلین‌ ام‌ چارد .
گذر از عشق های سمی
سوزان فوروارد
رازهای سایکوپات ها
پیتر هینت ینس
رازهایی درباره‌ی مردان که هر زنی باید بداند
باربارا دی آنجلیس
آسوده گرایی
گرگ مک کیون
برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟
داریوس فوروکس
انسان و انتخاب دشوار
علی صاحبی
خودشناسی کاربردی
آلن دوباتن
پس از جدایی از تو
ونسا مولیگان
ازدواج شناسی؛ علم و هنر با هم ماندن!
بلیندا لاسکمب
رهایی از افسانه زندگی بی عیب و نقص
پل دولان
این صدای من است
اگنس اوژ
مثل یک راهب فکر کن
جی شتی
ترس تنها یک کلمه سه حرفی است
تریسی توتر

نظرات کاربران

کتاب 1984
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

خوبه اینجور کتابای آگاه کننده رو بیشتر در بی نهایت قرار بدید.

Mahsa Behrouz
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

من نسخه فیزیکی این کتاب رو تهیه کردم و خوندم. متن کتاب و نظم نویسنده در توضیح پلکانی مفاهیم رو خیلی دوست داشتم. نویسنده سعی کرده منظورش رو کاملا صریح و شفاف برسونه و از ابهام جلوگیری کرده. جرئت‌مندی رو

- بیشتر
Mo Na
۱۴۰۱/۰۷/۲۳

کتاب خوبی بود دوسش داشتم و بهم کمک کرد برای جراتمندیم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۰)
هرچه با خودمان بیشتر در صلح باشیم، صمیمیت بیشتری را با دیگران تجربه می‌کنیم.
هدی✌
توانایی بیان عقاید خود و رفتار قاطعانه، بدون سکوت یا نقض حقوق دیگران، بخشی از جرأت‌مندی است.
هدی✌
زنان اغلب به‌منظور حفظ موقعیت خود یا حداقل جلوگیری از بدترشدن شرایط، ناچار به سکوت هستند.
هدی✌
وقتی کسی دوست‌تان دارد به شما قوت قلب می‌دهد انگار که قادر هستید به همهٔ چیزهایی که می‌خواهید برسید؛
هدی✌
توانایی و تمایل ما برای ارتباط برقرارکردن به‌میزان زیادی تحت‌تأثیر تجربیات روابط گذشتهٔ ما قرار دارد، خصوصاً روابطی که با مراقبان اولیهٔ (معمولاً مادر) خود داشته‌ایم.
هدی✌
متأسفانه گاهی ما انسان‌ها به‌اندازهٔ کافی به احساسات، وقت و انرژی دیگران حساس نیستیم. نشانه‌های زیرپاگذاشتن حدومرزهای دیگران درست مانند زمانی است که دیگران به حدومرزهای شما احترام نمی‌گذارند: فرد مقابل رنجیده‌خاطر شده و از شما دوری می‌کند و رابطه‌تان آسیب می‌بیند.
M Nourbakhsh
وقتی بدانیم یک نفر هست که در مواجهه با مشکلات به او تکیه کنیم، تأثیر آرام‌بخشی چشمگیری دارد.
هدی✌
انسان‌ها در روابط و از طریق روابط رشد می‌کنند.
هدی✌
بسیاری از زنان در تلاش هستند که دریابند چگونه احساسات، افکار، خواسته‌ها و نیازهای خود را در روابط فردی به‌گونه‌ای مؤثر بیان کنند؛ به‌طوری که علاوه بر تأمین نیازهای‌شان، روابط خود را نیز با دیگران حفظ کنند.
هدی✌
ارتباط جرأت‌مندانه در خلأ رخ نمی‌دهد بلکه نیاز به یک ارتباط حداقل دونفره دارد.
هدی✌

حجم

۲۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۲۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان