دانلود و خرید کتاب هنر جنگ سون تزو ترجمه مهدی سمسار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر جنگ اثر مهدی سمسار

کتاب هنر جنگ

نویسنده:سون تزو
انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر جنگ

کتاب هنر جنگ نوشته سون تزو با ترجمه دکتر مهدی سمسار منتشر شده است. کتاب هنر جنگ یکی از قدیمی‌ترین متن‌ها درباره‌ی جنگ و مفهوم آن در جهان است. این کتاب پانصد سال پیش از میلاد مسیح در چین نوشته شده است، زمانی که خاندان «وو» بر امپراطوری چین حکومت می‌کرد. 

درباره کتاب هنر جنگ

با وجود قدمت کتاب، هنوز هم از این کتاب به عنوان یک مرجع در برنامه‌ریزی‌های استراتژیک جنگی استفاده می‌کنند. مائوتسه رهبر حزب کمونیست چین و استالین دیکتاتور روسیه از این کتاب برای طراحی جنگ‌هایشان استفاده کرده‌اند.

کتاب هنر جنگ در سیزده فصل نوشته شده است. ۱- طراحی نقشه ۲- شروع جنگ ۳- حمله مدبرانه ۴- آرایش تاکتیکی ۵- انرژی ۶- نقاط ضعف و قوت ۷- رزمایش ۸- انواع تاکتیک ۹- راه انداختن ارتش ۱۰- عوارض طبیعی زمین ۱۱- انواع مختلف زمین ۱۲- حمله با آتش ۱۳- استفاده از جاسوسان


خواندن کتاب هنر جنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و تاریخ پیشنهاد می‌کنیم و کسانی که دوست دارند بداند چطور جنگ‌ها در دوران قدیم طراحی می‌شدند. هنری که امروز هم از آن استفاده می‌شود. 

بخش‌هایی از کتاب هنر جنگ

یک مرد، یک سرباز ساده است؛ دو مرد، یک جفت است؛ سه مرد، یک سه تایی است. یک جفت به علاوه یک سه تایی یک جمع ۵ نفری است، یعنی یک گروه رزمی؛ دو گروه رزمی، یک دسته؛ پنج دسته یک جوخه؛ دو جوخه، یک گروهان؛ دو گروهان یک گردان؛ دو گردان، یک هنگ؛ دو هنگ، یک گروه حمله؛ دو گروه حمله. یک تیپ؛ دو تیپ، یک ارتش. هر یک از این واحدها زیر دست واحدی است که در سلسله مراتب بر او مقدم است و مافوق است بر واحدی که بلافاصله تحت امر او قرار گرفته است. به این ترتیب، می‌توان یک ارتش یک میلیونی را عینآ مانند یک واحد چند نفری اداره کرد.

نظرات کاربران

Young God
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

کتاب اصلی واقعا مفید و خواندن آن برای هر شخصی لازم است اما تحت هر عنوان هر اتفاقی که افتاد حتی اگر شخصی با اسلحه شما را خفت کرده و قصد داشت به زور این کتاب را به شما بفروشد

- بیشتر
کاربر ۱۹۰۲۵۴۲
۱۳۹۹/۰۸/۱۹

کتابی که مال ۲۵۰۰ سال پیش هست و چندین ترجمه رایگان به زبان های مختلف ازش وجود داره رو ۱۰ تومن می فروشین!؟!؟ انصافا این پول حلال نیست...

Mohsen Asadi
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

جای روانسازی زیادی داشت مثلا کلمه خصم رو میتونست بنویسه دشمن، استفاده از کلمات قلمبه سلمبه حوصله آدمو سر میبره

کتابدوست
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

بد نبود بهتره نیمه ابتدایی را نخونید چیزی رو هم از دست نمیدید فصول ۱۳ گانه را بخوانید کافیه

IAmSaoshyant
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

ببینید، هر چی کتاب خوندید در زمینه موفقیت و استراتژی کار بریزید دور... این یه سبک جدید هست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
- هنر اعلا در جنگ، شکست دادن دشمن است، بدون جنگ کردن!
" بامِ آسمون "
منظور من از اوضاع و احوال این است که فرمانده باید با بهره‌گیری از امتیازهایی که در دست دارد به سرعت دست به عمل بزند و به این ترتیب مسلط بر حفظ تعادل باشد.
Ali Samouti
سون تزو به عنوان یک پیرو کنفوسیوس، خود را در محدوده‌ای اخلاقی قرار می‌دهد و چنان که می‌توان انتظار داشت، خصم را خرد می‌کند: ارتش‌های یک انسان خوب (Jen) نمی‌توانند از حیله استفاده کنند» لیکن شون تزو از هوشمندی عملی بهره دارد: او عمل ارتش را «به منظور متوقف کردن ظلم و شقاوت و از میان بردن خطاها و نابه هنجاری‌ها» تایید و تصدیق می‌کند.
esrafil aslani
برای او جنگ به معنای کشتار و ویرانی نیست؛ بلکه هدف و مقصود حقیقی استراتژی جنگ این است که همه چیز را سالم و به سالم‌ترین وضع ممکن به تصرف دربیاورد.
کاربر ۷۴۶۵۰۵۸
زیر حصارهای یک شهر مقتدر اردو زدن و بر یاغیانی که تا حد مرگ به رزم ایستاده‌اند حمله بردن، یک نقشه جنگی عاقلانه نیست!».
محمدرضا
سون تزو یقین داشته است که برنامه‌ریزی دقیق براساس اطلاع و آگاهی درست درباره دشمن، در راه حل سریع نظامی، سهم عمده‌ای دارد.
کاربر ۷۴۶۵۰۵۸
هوین شی: «... من به گونه‌ای رفتار می‌کنم که خصم، نقطه‌های قوّت مرا، نقطه‌های ضعف پندارد، نقطه‌های ضعف مرا، نقطه‌های قوّت؛ و در همان حال نقطه‌های قوّت او را به نقطه‌های ضعف مبدل می‌کنم و سستی‌های او را کشف می‌کنم... اثرها و ردّ پاهای خود را پنهان می‌کنم تا قابل تشخیص نباشند و چنان سکوت می‌کنم که هیچ کس نتواند صدایی از من بشنود.»
کاربر ۱۸۸۳۵۷۲
آن کس که سال‌های دراز رودر روی دشمن می‌ماند تا در یک نبرد قطعی و سرنوشت‌ساز به قصد ظفرمند شدن، با او پیکار کند، اما از تفویض درجات، افتخارات و اهدای چند سکه طلا، گریزان است و از وضعیت خصم در جهالت می‌ماند، آدمی است به کلی بری از مردمی و انسانیت. در چنین آدمی هیچ یک از صفات و ویژگی‌های فرماندهی نیست؛ هیچ یار و یاوری برای پادشاه و امیر خود نیست؛ و به هیچ وجه بر پیروزی دست نخواهد یافت.
Amin Rostami
ـ بنابراین اندام‌های هنر جنگ عبارتند از: اول، ارزیابی مکان؛ دوم، برآورد کردن مقادیر؛ سوم، محاسبات؛ چهارم، مقایسه‌ها و پنجم، شانس‌های پیروزی.
کاربر ۷۴۶۵۰۵۸
شرط مقدم بر پیروزی این است که «در اردوگاه دشمن زمینه‌سازی‌ها چنان کامل و بی‌نقص صورت گیرد که نتیجه جنگ از پیش معلوم و مشخص شود»
Banafsheh Mahmoodian

حجم

۳۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۳۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان