دانلود کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم با صدای میرطاهر مظلومی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم اثر مهدی یزدانی‌خرم

دانلود و خرید کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم

من منچستریونایتد را دوست دارم دومین رمان مهدی یزدانی‌خرم پس از «به گزارش اداره‌ی هواشناسی، فردا خورشید لعنتی...» است که برنده جایزه ادبی هفت اقلیم و به زبان‌های مختلف انگلیسی، ایتالیایی و ترکی ترجمه شده است. 

مهدی یزدانی‌خرم نویسنده، دبیر ادبیات هفته‌نامه «آسمان»، عضو شورای دبیران مجله «تجربه»، دبیر ادبیات مجله «مهرنامه» و مسئول انتخاب داستان‌های ایرانی «نشر چشمه» است. 

درباره کتاب صوتی من منچستریونایتد را دوست دارم

«من منچستریونایتد را دوست دارم» با بیش از ۱۰۰ شخصیت و در سال‌های اول دهه هشتاد آغاز می‌شود و در دهه‌های بیست و سی ادامه می‌یابد. دانشجوی تاریخی که دچار سرطان است در خیابان‌های پاییزی سال ۸۳ زیر باران سرگردان است. دانای کل که روایتگر ماجرا است وارد ذهن او شده و رفته رفته خواننده را به گذشته می‌برد و پیش روی متفقین و ایران اشغال شده می‌گذارد. این روند ادامه پیدا می‌کند. نویسنده تهران دهه بیست و سی را به تصویر می‌کشد که آدم‌ها از غریبه و آشنا می‌خواهند برای تهران تکلیف روشن کنند، احزاب، متفقین، مهاجرین، شاعران و روشنفکران و... 

یزدانی خرم در این پازل هزارتکه سعی دارد فضای سیاسی و تاریخی ایران را در آن سال‌ها به تصویر بکشد و آن را به دهه هشتاد پیوند بزند. فضای داستان پر از خیانت و خشونت است. نویسنده، تهران و ایران قدیم را این‌گونه می‌بیند. حتی در بسیاری جاها، تنها ارتباط بین شخصیت‌هایش مرگ است و یا چیزی که به آن ربط دارد. تمام شخصیت‌های مرد یا آدم‌کشند یا قصد آدم‌کشی دارند.

تاکید بر خون از ابتدای رمان، با سرطان خون دانشجوی تاریخ شروع می‌شود و به سرطان دانشجوی دهه سی می‌رسد و در جاهای دیگر به شکل‌های مختلف به خون و وراثت اشاره دارد؛ گرگ و سگ خونخوار، آنالیز خون توسط روح خبیث خالدار و... شاید این‌همه تاکید بر خون، اشاره‌ای هم به وضعیت جامعه‌ی کنونی داشته باشد و وراثت مد نظر یزدانی خرم همان تداوم اتفاق‌های دهه‌ سی در دهه‌ هشتاد است. 

یزدانی خرم با این اثر ابتذال را به تصویرکشیده و به تاریخ حمله کرده است. او با توانایی خود در استفاده از تکنیک‌های روایی درست، همچون بردن رمان در شیوه‌ی روایتِ گفتن که بهترین روش برای کنارهم آوردن اتفاقات زیاد است، به خوبی توانسته به لحاظ ادبی رمانی درجه یک بنویسد.

این رمان را در کنار «خون‌خورده» و «سرخ سفید» می‌توان سه‌گانه تاریخی مهدی یزدانی خرم دانست.

شنیدن کتاب من منچستر یونایتد را دوست دارم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی امروز و دوست‌داران داستان‌های تاریخی، اجتماعی ایرانی را به شنیدن این کتاب با صدای گرم میرطاهر مظلومی دعوت می‌کنیم.

درباره مهدی یزدانی خرم

مهدی یزدانی خرم؛ نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی در تاریخ ۲ شهریور سال ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهرانگرفت. او از اواسط دهه هفتاد با فعالیت در صفحات ادبی روزنامه‌ها فعالیتش را آغاز نمود. از دلایل اصلی شهرت مهدی یزدانی خرم در ادبیات را می‌توان نقدهای ادبی او دانست. همچنین یزدانی خرم به عنوان عضو شورای دبیران و دبیر ادبیات در مجله نافه هم کار کرده است. قابل‌ذکر است که مهدی یزدانی خرم در طول دوره فعالیت حرفه‌ای خود موفق به کسب جوایز متعددی از جمله جایزه «واو» برای نگارش کتاب گزارش اداره هواشناسی فردا این خورشید لعنتی، جایزه ادبی چهل به عنوان یکی از پنج امید ادبیات داستانی ایران، جایزه بهترین رمان در سال‌های ۹۱و ۹۲ برای کتاب من منچستریونایتد را دوست دارم، جایزه جشنواره مطبوعات و... اشاره نمود.

نظرات کاربران

lobna Banilam
۱۴۰۱/۰۵/۲۱

تنها مشکل من با نسخه صوتی آهنگ متن بود.کاملا نامتناسب با محتوای کتاب و خشونتی که در حال رخ دادنه انتخاب شده

cuttlas
۱۳۹۹/۰۴/۲۹

چقد بد میخونه مظلومی اصلا فضاسازی بلد نیست انگار داره روزنامه میخونه رو مبل خونشون برم متنیشو بخونم

زمان

۷ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۴۵۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۴۵۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۴,۰۰۰
۳۰,۸۰۰
۳۰%
تومان