دانلود و خرید کتاب از نی‌نامه عبدالحسین زرین‌کوب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از نی‌نامه اثر عبدالحسین زرین‌کوب

کتاب از نی‌نامه

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از نی‌نامه

کتاب از نی‌نامه گزیده‌ای از مثنوی معنوی مولانا است که با گزینش و شرح دکتر عبدالحسین زرین‌کوب و دکتر قمر آریان تدوین شده است. این کتاب بخش‌هایی از مثنوی را جدا کرده است که از نظر نویسندگان برای خواننده جذابیت داشته و یا نکته مهمی در آن بوده است.

درباره کتاب از نی‌نامه

انتخاب نام از نی‌نامه برای این اثر حکایت از این دارد که تمامی مثنوی خود حکایتی از شعر ابتدایی آن دارد و تماما شرح حالات روحی عرفانی نی‌ای که در فراق از معشوق خود نواهای سوزناکی را سر می‌دهد. «بشنو این نی چون حکایت می‌کند/ وز جدایی‌ها شکایت می‌کند/ کز نیستان تا مرا ببریده‌اند/ در نفیرم مرد و زن نالیده‌اند…» در ابتدای کتاب این ابیات را می‌خوانیم و بسیاری از ادیبان معتقد هستند تمام مثنوی در همین چند بیت خلاصه شده است. انسان گمشده‌ای که به دنبال خودش می‌گردد و می‌خواد وجود خودش را پیدا کند. مولانا را تاثیرگذارترین شاعر فارسی زبان می‌دانند و در جهان او را با نام رومی می‌شناسند.

خواندن کتاب از نی‌نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم

معرفی نویسنده
عبدالحسین زرین‌کوب

عبدالحسین زرین کوب در ۲۷ اسفندماه ۱۳۰۱ هـ.ش در بروجرد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در همان شهر به پایان آورد و سپس در کنار تحصیل در دوره‌ی متوسطه به تشویق پدرش که مردی متشرع و دین‌دار بود، اوقات فراغت خود را صرف فراگیری علوم دینی و حوزوی نمود و ضمن تحصیل فقه و تفسیر ادبیات عرب به شعر عربی نیز علاقه‌مند شد.

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

هو من نمی‌گویم که آن عالیجناب/ هست پیغمبر ، ولی دارد کتاب / مثنویِّ. معنویِّ. مولوی / هست قرآن در زبان « پهلوی » / ( شیخ بهایی ) . ( ۱ سخن گفتن در باره ی جناب «خاوندگار مولانا» کار چندان ساده ای نیست . او مانند کوهی

- بیشتر
KOUROSH
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

کاش عزیزان - ناشر محترم و طاقچه ی گرامی همت کرده و نسخه های pdf یا EPUB دیگر آثار ارزشمند مجموعه ی " از ادبِ فارسی " را - به ویژه کتاب هایِ دامنی از گل و در آرزویِ خوبی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان