دانلود و خرید کتاب مادمازل شنل سی. دابلیو گورتنر ترجمه الهام عبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مادمازل شنل اثر سی. دابلیو گورتنر

کتاب مادمازل شنل

امتیاز:
۴.۶از ۱۰۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مادمازل شنل

مادمازل شنل نوشته سی. دابلیو. گونتر داستان زندگی طراح معروف مد، کوکو شنل را به تصویر می‌کشد. یک تعمیرکار لباس بااستعداد که صنعت مد را به کلی متحول کرد و امپراطوری جهانی‌اش را بنیان گذاشت و خیلی زود تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین و جنجالی‌ترین شخصیت‌های دنیای مد در قرن بیستم شد.

درباره کوکوشنل

گابریل شنل در فقر و در یک منطقه روستایی متولد شد. بعد از مرگ مادرش همراه خواهرانش به یتیم‌خانه فرستاده شد و آنجا راهبه‌ها استعداد بی‌نظیرش در خیاطی را پرورش دادند. استعدادی که بعدها زندگی‌اش را متحول کرد و او را به سمتی سوق داد که با دوران مشقت‌بار کودکی‌اش به کلی متفاوت بود. او در جوانی توجه و محبت یک جوان ثروتمند را به دست آورد و زمانی که همراه معشوقش به پارییس رفت توانست طرح‌های زیبای مینی‌مالیستی خود را از لباس‌هایش که نشانه شادابی و جسارت یک زن مدرن بود، وارد طبقه مرفه جامعه و محافل هنری کند.

کتاب مادمازل شنل رمانی جذاب درباره زندگی کوکو شنل و لحظات دشوار چالش‌برانگیز زندگی او است. زنی که شهرت و ثروت در تمام عمرش نتوانست اندوه بشریت را از دلش بزداید.

شنل تا آخرین نفس از بازنشستگی خودداری کرد و نهایتاً روز یکشنبه، دهم ژانویهٔ ۱۹۷۱ در سوئیت محل اقامتش در هتل ریتز دار فانی را وداع گفت. او هنگام مرگ هشتادویک سال عمر داشت و بدون حسرت و پشیمانی زندگی را ترک می‌کرد، درحالی‌که در آخرین نفس می‌گفت: «پس آدم این‌جوری می‌میره.»

او را در آرامگاه لاسان سوئیس به خاک سپردند. هیچ طراحی نه‌تنها در عالم حقیقی اثری چنین ماندگار و جاودانه در عالم مد و لباس از خود به جای نگذاشته، بلکه در خیال‌ها نیز چنین شهرت‌آفرینی نکرده است.

خواندن کتاب مادمازل شنل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 اگر به دنیای مد و سرگذشت طراحان لباس معروف علاقه دارید و اگر می‌خواهید از زندگی یک انسان موفق در حوزه کسب و کار ایده بگیرد و یا کلا به سرگذشت‌خوانی علاقه‌مندید، از خواندن کتاب مادمازل شنل لذت خواهید برد.

جملاتی از کتاب مادمازل شنل

تابستان ۱۹۱۱ بود که بوی مرا برای سفر و گردش به شهر دوویل برد. علی‌رغم اینکه دلم نمی‌خواست مزونم را ترک کنم، او به این سفر اصرار ورزیده بود. به‌دنبال غذانخوردن‌های پانزدهساعته و شب‌های بی‌خوابی فراوان بالاخره در کارم رو به موفقیت گام برداشته بودم. و این موفقیت گذرا نبود بلکه تعداد مشتریانم به‌طور مداوم افزون‌تر و تداوم خریدشان بیشتر شده بود. با زیادشدن روسپیان و هنرپیشگانی که لباس‌های به‌روز پویرت را برمی‌گزیدند و کلاه‌های مرا مناسب‌ترین گزینه برای آن پیراهن‌ها می‌دانستند، کاروبار من هم رونق گرفته بود. البته همچنان خیل عظیمی از زنان اعیان و اشراف بودند که در اسارت وورث و دیگر خیاطان مانده بودند و مثل گذشته به دست آنها سراپا آراسته می‌شدند؛ این دسته از من اجتناب می‌کردند. اما دیگرانی که چیزی برای ازدست‌دادن نداشتند و آنهایی که میزبانی هنرمندان و شعرا در سالن‌های باشکوهشان از افتخاراتشان بود، کارت تماس سادهٔ مرا دست‌به‌دست می‌چرخاندند.

بعد از هفته‌ها مرور مشقت‌بار دفاتر حساب‌وکتابم، بالاخره موفق شدم بخشی از قرض خود را به بوی بازگردانم. چیزی نمانده بود که دیگر نیازمند ضمانت او بر حساب بانکی‌ام نباشم.

اگرچه می‌دانستم که رسیدهای بانکی را که به دفترش ارسال شده بود حتماً دیده است، اما چیزی دراین‌باره نگفت. بزرگ‌منشی‌اش ستودنی بود؛ توان اینکه بی‌هیچ کینه‌ای شاهد پیشرفت من باشد. به همین خاطر بود که وقتی پیشنهاد سفر داد علی‌رغم بی‌میلی‌ام، دعوتش را پذیرفتم.

نظرات کاربران

tahii
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

سلام طاقچه جان، این کتابو تو این هفته رایگان کنید لطفا🙏💖

مری
۱۳۹۸/۰۹/۱۲

باهاش این مدت زندگی کردم ، دلم برات تنگ میشه کوکو شنل. کتابی پر از فراز ونشیب ودرس زندگی و تلاش برای رسیدن به ناممکن ها. ممنون از طاقچه

نعنا
۱۴۰۰/۰۷/۲۰

_این کتاب 512 صفحه ای که در قالب رمان خارجی و زندگی به چاپ رسیده است شامل پنج نمایش اصلی و دو بخش که در یک زمان و مکان رخ داده ولی در ابتدا و انتهای کتاب آورده شده است.

- بیشتر
Sara Amiripour
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

متن بسیار روانی داشت و حتی من از پیشگفتار مترجم هم خیلی خوشم اومد و به تبع ترجمه هم خیلی خوب بود در مورد جذابیت داستان باید بگم اگر کتاب رو دست بگیرید با این که طولانی هستش ولی اونقدر جذابه

- بیشتر
nafiseh
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

اگر به دنیای مد و لباس علاقه مند هستید، یا حتی از مطالعه داستان سرگذشت انسان های موفق لذت می برید حتما این کتاب را مطالعه کنید. گر چه کاملا حالت رمان دارد و بیشتر قسمت های کتاب در مورد

- بیشتر
solo
۱۳۹۹/۰۹/۰۹

یکی از جذابترین بیوگرافی هایی بود که تا کنون خوندم. نویسنده تصویری جذاب و واضح از زندگی پر چالش گابریل شنل برای مخاطب به تصویر کشیده است. این کتاب زیبا و آموزنده بود و تلنگری به زنان برای قوی بودن

- بیشتر
Yasaman
۱۴۰۰/۰۳/۳۰

عالی بود 😍😍باهاش زندگی کردم. انگار کوکو رو از نزدیک میشناسم و شاهد اتفاقایی هستم که براش میفته. خیلی قشنگ بود. پیشنهاد میکنم

mghf
۱۳۹۹/۰۷/۰۵

کتابی جذاب و روان، به روایت خود نویسنده از زندگی واقعی اش، با تمام جزییات، احساسات، هیجانات،و... دست تقدیر و اراده آهنینش او را در تاریخ مد ماندگار می کند، او نه تنها یک طراح لباس ، بلکه یک زن

- بیشتر
Arezou
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

این کتاب واقعا کتاب فوق العاده ای هست. من همیشه خودم خیلی تحقیق میکنم در مورد کتاب ها و به نظرم این کتاب واقعا یکی از بهترین کتاب هایی هست که خوندم

🔆🔅ارغوان🔅🔆
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

فیلم کوکو شنل رو دیدم..خود شخصیت بسیار درونگرا و ارومه..به همین خاطر با داستانی هیجانی روبرو نمیشیم و قصه سراسر تلاش و کار و کار هستو بالطبع نتیجه درخشانش رو هم میبینیم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۲)
«چه خوب. تو هم عاشق بودی هم معشوق. این تمام چیزیه که آدم می‌تونه از زندگی بخواد. بعضیا هیچ‌وقت بهش نمی‌رسن.»
علی دوست
«اگر بی‌بال به دنیا آمدی، مانع رشد بال‌هایت نشو.»
Mary gholami
به‌نظر کم‌حرف می‌رسید؛ گویی سکوت را از آن جهت ترجیح می‌دهد که می‌داند هر گفتاری هزینه‌ای خواهد داشت.
fateme.h
زندگی‌ام خوشایندم نبود، بنابراین دوباره آفریدمش...
Mary gholami
تو همه‌ش می‌گی هیچ کاری رو خوب بلد نیستی. از کجا می‌دونی وقتی هیچ کاری رو امتحان نکردی؟!
fatemeh
«اگر بی‌بال به دنیا آمدی، مانع رشد بال‌هایت نشو.»
Yasaman
ببین پول بعضی آدما رو چقدر احمق بار می‌آره.»
آسمان شب
بوی گفت: «اینجا دنیای آزادیه. جایی که آدم رو از روی گذشته و اصالتش قضاوت نمی‌کنن، بلکه به اونچه تبدیل می‌شه و از خودش می‌سازه می‌شناسن.»
mohamadi
زندگی‌ام خوشایندم نبود، بنابراین دوباره آفریدمش...
زیر آسمان شب
فراموشی تنها تسکین دردم بود.
آسمان شب

حجم

۴۷۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

حجم

۴۷۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

قیمت:
۷۷,۵۰۰
تومان