دانلود و خرید کتاب عشق آگاهانه ا.آر اوراژ ترجمه رویا منجم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق آگاهانه اثر ا.آر اوراژ

کتاب عشق آگاهانه

انتشارات:نشر علم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عشق آگاهانه

کتاب عشق آگاهانه (انرژی جنسی و آفرینندگی)، حاصل تراوشات ذهنی جورج ایوانویچ گورجیف نویسنده و متفکر ارمنستانی در رابطه با موضوع عشق و گونه‌های متفات آن است. ا. آر. اوراژ، جان بِنِت یکی از شاگردان گورجیف بود و صحبت‌های گورجیف در رابطه با این موضوع را به رشته تحریر درآورد. رویا منجم این کتاب را به فارسی ترجمه و نشر علم آن رابه چاپ رسانده است.


درباره کتاب عشق آگاهانه (انرژی جنسی و آفرینندگی)

کتاب عشق آگاهانه (انرژی جنسی و آفرینندگی)، شامل تفکرات جورج ایوانویچ گورجیف در رابطه با عشق است. این متفکر عشق را به 3 بخش عشق تنانه، عشق عاطفی، عشق ذهنی و عشق آگاهانه تقسیم می‌کند. نظرات این متفکر ارمنستانی نسبت به موضوع عشق توسط یکی از شاگردانش به نام اوراژ در کتاب عشق آگاهانه به رشته تحریر درآمده است.


جملاتی از کتاب عشق آگاهانه و انرژی جنسی و آفرینندگی

مردمان به ندرت به عشق آگاهانه دست می‌یابند، اما آن را می‌توان در رابطه با مردم و موجودات مورد علاقه‌اش در میان جانوران و گیاهان روشنگری کرد. رام کردن اسب و سگ و جداکردن آن‌ها از حالت طبیعی آغازین‌شان، کاشت و برداشت گل و درختان میوه ـ این‌ها نمونه‌هایی از شکل ابتدایی عشق آگاهانه است. ابتدایی به این خاطر که انگیزه‌ی آن هنوز خودمدارانه و سودجویانه است. به طور خلاصه، مردم استفاده‌ای شخصی از اسب اهلی و درختان میوه‌ی کشت شده می‌کند؛ و نمی‌توان گفت زحمتی که روی آن‌ها می‌کشد فقط به خاطر عشق است. انگیزه‌ی عشق آگاهانه در حالت رشدیافته‌اش، آرزوی رسیدنِ معشوق به کمال شخصی است، مهم نیست که پیامدهایش برای عاشق چه باشد. عاشقِ آگاه می‌گوید: "بگذار به حد کمال، خودش باشد، من چه اهمیتی دارم؟ برای آنکه او به بهشت برود من حاضرم به جهنم بروم." «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب عشق آگاهانه (انرژی جنسی و آفرینندگی) بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

درباره جورج ایوانویچ گورجیف

جورج ایوانویچ گورجیف عارف، نویسنده و متفکر ارمنستانی است. تاریخ دقیق تولد وی مشخص نیست، اما گفته می‌شود وی در سال‌های 1866 تا 1944 میلادی زندگی کرده است. گورجیف در کارس بزرگ شد و در جوانی به مناطق مختلف دنیا از جمله آسیای مرکزی، مصر و رم سفر کرد و در سال 1912 مجدد به روسیه (مسکو) بازگشت. در این دوران نخستین شاگردان به دور جورج ایوانویچ گورجیف جمع شدند. همچنین در همین سال وی با جولیا اوستروسکای لهستانی در سنت‌پترزبورگ ازدواج کرد. از این پس همواره شاگردان متعددی به دور این عارف بزرگ روسی بوده و وی آن‌ها را تربیت کرد.

گورجیف باور داشت که مردمان نمی‌توانند واقعیت را در حالات در جریان خود ببینند زیرا آگاهی ندارند، بلکه بیشتر در حالت «خواب بیداری» هیپنوتیسمی زندگی می‌کنند. وی معتقد بود :مردمان در حالت نمونه‌وارشان به صورت ماشینی‌های خودکار ناخودآگاه زندگی می‌کنند، اما می‌توان «بیدار شد» و گونه‌ی به کلی متفاوتی از مردم (آدم) شد.

گورجیف در دوران زندگی خود کتاب‌هایی تالیف کرد، اما اغلب کتاب‌های این متفکر، نوشته‌هایی است که شاگردانش از وی نقل قول کرده اند.

نظرات کاربران

رامین
۱۳۹۸/۰۸/۲۴

چقدر جالب من بدون اینکه متوجه باشم سالهاست مثل گورجیف میندیشم. اولین کتابی بود که از ایشون خوندم ولی بی‌نهایت سطر به سطر این کتاب برای من آشنا و قابل فهم بود. ممنونم طاقچه ممنونم مترجم

سروه براغ
۱۳۹۸/۱۰/۰۳

سلام چطور میتونم نسخه چاپی کتاب رو سفارش بدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
بی‌بندوباری جنسی به آشفتگی درونی می‌انجامد.
پویا پانا
آیندهٔ نژاد در دانایی درونی زنان است.
پویا پانا
اینکه هر کس از زندگی‌اش چه چیز بسازد وابسته به آن است که چه قدر برایش مهم باشد که روابط جوهری گوناگونی داشته باشد. اگر قرار نباشد جوهر کسی به هیچ‌رو رشد کند، و ناپخته باقی بماند، آنگاه داشتن روابط چندگانه مهم نیست. اگر قرار باشد جوهر تکامل یابد، آن‌گاه دیر یا زود، باید برای داشتن روابط چندگانه بها پرداخت کرد.
فاطمه
سکس برای دگرگونی ما لازم است، هر چند که هرگز شاید بخشی از خود کنش جنسی نباشیم. سکس بیش از هر چیز دیگری به ما دسترسی به آفرینندگی می‌بخشد، و خودآفرینی بالاترین کنش آفرینندگی است. بنابراین سکس کلید نامیرایی است.
پویا پانا
وقتی مرد یا زنی به دنبال چیرگی بر دیگری است، باعث تجزیهٔ انرژی می‌شود، که دیگر به مفهوم واقعی آفریننده نخواهد بود و تنها به خودپرستی خوراک می‌رساند. در واقع، منیّت در مردم هرگز نمی‌تواند چیره شود مگر با انرژی جنسی پیوند یابد.
کاربر ۷۱۵۸۴۰۷
کودک پیش از آنکه نطفه‌اش بسته شود هستی ندارد. ماده نیست و به دنیای روحِ انرژی‌ها هم تعلق ندارد. در دنیای روحانی به صورت خواست و ارادهٔ معطوف به بودن هستی دارد. نیروی سوم بی‌تن است. هیچ راهی برای دیدن این حالت بدون کار مراکز عالیتر در ما وجود ندارد، این مراکز هستند که می‌توانند بیرون از فضا و زمان را درک‌ودریافت کنند. در این شرایط روحانی است که پیش از آمدن به هستی،‌ آزادی‌مان به ما داده می‌شود. در سنت مسلمانان چنین آموزش داده می‌شود که ما پیش از تولد این زندگی را برمی‌گزینیم. این رازی است که انتظار نمی‌رود ما به شکلی کورکورانه بپذیریم. اما حتی راستی‌ودرستی احتمالی آن کاربردهای ژرفی برایمان دارد. لازم است بینشی از این حالت خواست‌وارادهٔ ناب، بدون شکل یا کرانمندی را در خود رشد دهیم، که در آن گزینش به دنیا آمدن روی می‌دهد، و از آن است که کنش برانگیختن نیروی مادرانه و آزادشدن نیروی بارورکنندهٔ پدرانه سرچشمه می‌گیرد. این نمونه‌ای از سه‌گانهٔ آزادی است.
Javad Azar
از کجا می‌توانیم بفهمیم که انرژی جنسی در حال بازگشت به حالت آغازین است؟ بِنِت: با رنگ تجربهٔ خود می‌توان فهمید که دارد به حالت آغازین بازمی‌گردد. گونه‌ای هیجان و به هم‌ریختگی در اندیشه‌ها و احساسها به وجود می‌آورد که الزاما در قالبِ خیال‌پردازیهای شهوانی نیست. ممکن است بسیار ظریف‌تر از این باشند. حالات هیجان و تحریک‌پذیری در مرکز عاطفی، اغلب به دلیل بازگشت انرژی جنسی به حالت آغازین است، و نشان می‌دهد که دارد به وسیلهٔ مرکز عاطفی به کار برده می‌شود. اغلب متاسف می‌شوم که افراد در اینجا تجربه‌هایی را توصیف می‌کنند که به کار یا تمرینها نسبت می‌دهند، در حالی که در واقع تجربه‌های بازگشت انرژی جنسی به حالت آغازین‌ی است ـ ولی من ادب را رعایت می‌کنم و چیزی نمی‌گویم چون نمی‌خواهم آنان را سرخورده کنم. این کار چنان دشوار است که هیچ‌کس حق ندارد کسی را سرخورده و مأیوس کند.
Javad Azar

حجم

۲۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۲۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان