دانلود و خرید کتاب ۵ سطح رهبری جان مکسول ترجمه بامداد صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ۵ سطح رهبری

۵ سطح رهبری، گام‌هایی مطمئن برای نهایت بهره‌برداری از استعدادهایتان کتابی در زمینه مدیریت و کسب‌وکار نوشته جان‌ کالوین. مکسوِل است. رهبری یکی از موضوعات مورد علاقه جان مکسول است که بیش از سی سال عمر خود را وقف آموزش این مبحث به دیگران کرده است.

از نظر مکسول رهبری یعنی نفوذ، اگر افراد بتوانند نفوذشان در دیگران را بیشتر کنند، می‌توانند مؤثرانه‌تر رهبری کنند.

 درباره کتاب ۵ سطح رهبری

مکسول با تمرکز بر روی مفهومی که از رهبری متصور است یعنی همان نفوذ در این کتاب ۵ مرحه رهبری را شکل داده و تدوین کرده است. هر یک از بخش‌های کتاب به یکی از مراحل رهبری می‌پردازند. در این بخش‌ها، شما با حُسن هر مرحله، معایب آن، بهترین رفتار لازم در آن مرحله، باورهایی که به رهبر کمک می‌کنند تا به مرحلهٔ بعدی برود، و ارتباط آن مرحله با قوانین رهبری آشنا می‌شوید. اگر با قوانین رهبری آشنا هستید، با دیدن ارتباط این قوانین با ۵ مرحلهٔ رهبری درک‌تان از مفهوم رهبری بیشتر می‌شود. اما اگر این قوانین را هم نمی‌دانید، همچنان می‌توانید اندیشه‌ای را که در پسِ هر مرحله است و روش کاربست آن اندیشه را متوجه شوید.

خواندن کتاب ۵ سطح رهبری را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

۵ سطح رهبری کتابی مفید برای رهبران جوان و آن‌دسته از مدیرانی است که می‌خواهند در شیوه مدیریتی خود تحول ایجاد کنند و یا برای بخش‌های مختلف سازمانشان مدیر انتخاب کنند.

درباره جان مکسول

جان کالوین مکسول، نویسنده، سخنران و مشاور مدیریتی در خانواده‌ای از مسیحیان آنجلیکان در آمریکا زاده شد. او در آغاز در زمینه الهیات مسیحی تحصیل کرد و به عنوان یک فعال مذهبی در کلیساهای چند شهر آمریکا فعالیت کرد.

تخصص مکسول در حوزه مدیریت بر روی رهبری تمرکز دارد و بیشتر کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی وی و همچنین خدمات مشاوره‌ای او پیرامون این مفهوم است.

کتاب‌هایی که او در زمینه رهبری نوشته است، بارها در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و ... قرار گرفته است. وی همچنین دانشکده کسب و کار و رهبری را در دانشگاه وسلین ایندیانا، ساخته و اهدا کرده است. جان سی مکسول، یک تیم مشاوره‌ای دارد که به شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون در جهان برای بهبود سطح رهبری، آموزش می‌دهد.

کتاب‌های او در زمینه‌های گوناگون مدیریت و رهبری، بارها به فارسی ترجمه شده و در میان فارسی‌زبانان آشنا است.

جملاتی از کتاب ۵ سطح رهبری

رهبر برای بزرگ شدن نیازمند ترکیبی از رشد آگاهانه و تجربهٔ رهبری است. اگر فرد فقط روی تجربه تکیه کند و توجهی به یادگیری آگاهانه و کسب آمادگی برای رفتن به مرحلهٔ بعد نداشته باشد، نمی‌تواند رهبر شود. از طرف دیگر، اگر وی فقط آموزش نظری ببیند، اما هیچ ریسکی به جان نخرد و با آزمون و خطا تجربه کسب نکند، باز هم پیشرفت نخواهد کرد. برای رهبر شدن باید هر دو اینها به اضافهٔ مقداری استعداد را داشت. مقدار استعداد دست شما نیست، ولی این دست شما است که چگونه از آن استعداد استفاده کنید.

این معادله در دانشجویان ورزشکاری که در مسابقات دانشگاهی رتبه کسب کرده‌اند و می‌خواهند ورزشکار حرفه‌ای شوند نیز دیده می‌شود. آنها همگی دارای استعداد هستند. چیزی که به این ورزشکاران دانشجو کمک می‌کند تا حرفه‌ای شوند رشد آگاهانه و تجربه است. ورزشکارانی که صرفاً به تجربهٔ دانشگاهی خود اتکا می‌کنند اغلب موفق نمی‌شوند. و کسانی که از لحاظ ذهنی و جسمانی خودشان را آماده می‌کنند ولی تجربهٔ بازی و مسابقه ندارند نیز اغلب شکست می‌خورند. برای موفق شدن هر دو اینها لازم است.

اگر شما استعداد طبیعی رهبری کردن را داشته باشید، احتمالاً شوق رشد در شما وجود دارد. شما عاشق ساختن هستید. سیستم فکری شما این‌جوری بار آمده است. پس طبق آن عمل کنید.

فهرست کتاب ۵ سطح رهبری

سپاسگزاری

می‌توانید برای زندگی‌تان یک نقشهٔ رهبری داشته باشید

می‌توانید شیوه‌های عملی رهبری را یاد بگیرید

کاوشی در ۵ مرحلهٔ رهبری

ارزیابی کیفیت رهبری: چطور می‌توان مرحلهٔ فعلی رهبری خود را تعیین کرد

سطح ۱: مقام

جنبه‌های مثبت مقام

جنبه‌های منفی مقام

بهترین رفتارها در مرحلهٔ ۱

قوانین رهبری در مرحلهٔ مقام

باورهایی که به رهبر کمک می‌کند به مرحلهٔ ۲ ارتقاء یابد

راهنمای پیشرفت در مرحلهٔ ۱

سطح ۲: رابطه

جنبه‌های مثبت رابطه

جنبه‌های منفی رابطه

بهترین رفتارها در مرحلهٔ ۲

قوانین رهبری در مرحلهٔ رابطه

باورهایی که به رهبر کمک می‌کند به مرحلهٔ ۳ ارتقاء یابد

راهنمای پیشرفت در مرحلهٔ ۲

سطح ۳: بازدهی

جنبه‌های مثبت بازدهی

جنبه‌های منفی بازدهی

بهترین رفتارها در مرحلهٔ ۳

قوانین رهبری در مرحلهٔ بازدهی

باورهایی که به رهبر کمک می‌کنند به مرحلهٔ ۴ ارتقاء یابد

راهنمای پیشرفت در مرحلهٔ ۳

سطح ۴: پرورش افراد

جنبهٔ مثبت پرورش افراد

جنبهٔ منفی پرورش افراد

بهترین رفتارها در مرحلهٔ ۴

قوانین رهبری در مرحلهٔ پرورش افراد

باورهایی که به رهبر کمک می‌کند به مرحلهٔ ۵ ارتقاء یابد

راهنمای پیشرفت در مرحلهٔ ۴

سطح ۵: قله

جنبه‌های مثبت قله

جنبه‌های منفی قله

بهترین رفتارها در مرحلهٔ ۵

قوانین رهبری در مرحلهٔ قله

به دیگران کمک کنید به مرحلهٔ ۴ و ۵ برسند

راهنمای بهترین عملکرد در مرحلهٔ ۵

اوصاف یک رهبر مرحلهٔ ۵

یادداشت‌ها

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
شما می‌توانید مردم را دوست داشته باشید بدون اینکه آنها را رهبری کنید، اما نمی‌توانید مردم را رهبری کنید بدون اینکه دوست‌شان داشته باشید.
کاربر ۱۲۴۸۴۵۸
کسانی که در مرحلهٔ ۱ می‌مانند ممکن است رئیس باشند، اما هرگز رهبر نیستند. آنها یک جمع مطیع دارند نه اعضای یک تیم. آنها با تکیه بر قوانین، مقررات، سیاست‌ها، و چارت سازمانی افراد خود را کنترل می‌کنند. افراد آنها نیز تنها در محدودهٔ مشخص اقتدار آنها از دستورات‌شان پیروی می‌کنند. و معمولاً فقط کاری را انجام می‌دهند که از آنها خواسته می‌شود. اگر رهبر مقام‌گرا از آنها کار یا وقت اضافی بخواهد، آنها به‌ندرت پاسخ مثبت می‌دهند.
کاربر ۹۷۸۴۳۰
«رهبری بیشتر از اینکه به عملکرد شما مربوط باشد به شخصیت شما مربوط می‌شود. اگر رهبری از دید شما دانستن ترفندهای زیاد و داشتن جذبه برای تحقق منافع شخصی خودتان است، پس به دیگران حق بدهید که به شما بدبین باشند. ولی اگر از روی منش والا و شخصیت اصیل رهبری کنید، خیلی راحت می‌توانید از دیگران بخواهید که خودشان را وقف سازمان و اهداف آن کنند.»
کتابخون محل😐
«تا زمانی که اقدامات شخص در ذهن و قلب افرادش تصدیق نشود، او رهبر نیست.»
کتابخون محل😐
من به‌کرات از گروه‌های گوناگون می‌پرسم، «اگر قرار باشد برای افزایش کارایی و بهره‌وری سازمان‌تان یک چیز را تغییر دهید، آن یک چیز چیست؟» معمولاً افراد این چند مورد را نام می‌برند: محصول، تبلیغات، خط‌مشی، روال و رویّه‌ها، قیمت‌گذاری، و نفرات. به‌ندرت کسی به مهم‌ترین و تأثیرگذارترین پاسخ اشاره می‌کند: «خودم! من خودم را تغییر می‌دهم تا سازمان‌مان بهتر شود.»
کتابخون محل😐
می‌توانید برای زندگی‌تان یک نقشهٔ رهبری داشته باشید رهبری یکی از موضوعات مورد علاقهٔ من است؛ همین‌طور تدریس آن. من بیش از سی سال از عمرم را وقف کمک به دیگران برای آموختن مبحث رهبری کرده‌ام. در واقع، من هر سال حدود هشتاد روز را صرف آموزش رهبری می‌کنم. در چند سال اخیر، من این مبحث را در شش قاره تدریس کرده‌ام. مبحث رهبری پایان ندارد. چرا؟ زیرا آغاز و پایان هر چیزی از رهبری است. اگر می‌خواهید تأثیر مثبتی بر جهان بگذارید، یاد بگیرید که بهتر رهبری کنید.
Hamed Shooja khah

حجم

۴۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۴۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان