دانلود و خرید کتاب به سیب زمینی ها فکر کن گرترود استاین ترجمه علی قنبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به سیب زمینی ها فکر کن اثر گرترود استاین

کتاب به سیب زمینی ها فکر کن

معرفی کتاب به سیب زمینی ها فکر کن

به سیب‌زمینی‌ها فکر کن، حرف - ایده‌های گرترود استاین در باب عشق، زندگی و هنر است که علی قنبری آنها را گردآوری کرده است.

خواندن کتاب به سیب‌زمینی‌ها فکر کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب‌ها نه تنها برای علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات، بلکه برای همه کسانی که به دنبال شناخت تجربه‌ای متفاوت از زندگی و درک کردن هستند مفید و موثر است.

درباره گرترود استاین

گرترود استاین، متولد ۳ فوریه ۱۸۷۴ در الگنی پنسیلوانیا در ایالات‌متحده و متوفی ۲۷ ژوئیه ۱۹۴۶ در نوی سور سن فرانسه، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و شاعر آمریکایی ساکن پاریس و یک شخصیت محوری در دنیای هنر پاریس بود. استاین، مدافع آوانگاردیسم بود و متعلق به یک جنبش هنری که خواستار شکل جدیدی از بیان و تغییر نورم آگاهانه نسبت به گذشتهٔ هنری بود.

او یک تجربه گرای جسور و نابغه بود و نوشتار زمان‌گرای خطی قرن نوزدهمی را رد کرد.

اشعار او سرشار از تصاویر متراکم، و اغلب بدون طرح یا گفت و گو و عبارات قابل توجه بود.

آثار استاین اغلب پرفروش نبودند، در واقع، کتاب اتوبیوگرافی او با عنوان «اتوبیو گرافی آلیس بی توکلاس» تنها کتاب پرفروش او بود. بسیاری از منتقدان این اثر را که در سال ۱۹۳۲ منتشر شد اتوبیوگرافی «دقیق و موشکافانه» خوانده‌اند که او البته بواسطهٔ آن فرم اتوبیوگرافی را به مثابه‌یک سازهٔ متنی پذیرفته شده به هم ریخته است و مولفه‌های آن را دگرگون کرده است.

استاین در سال ۱۸۷۴ در پنسیلوانیا متولد شد و وقتی شش ماهه بود، پدر و مادرش او و دو برادر بزرگترش، مایکل و لئو، را برای اقامت ۵ ساله به اروپا بردند. پس از بازگشتشان، آنها در اوکلند، کالیفرنیا مستقر شدند، جایی که استاین رشد کرد. در هجده سالگی، پدرش، او برادرش لئو را به بالتیمور برد، و سپس او را در دانشگاه رادکلیف ثبت نام کرد.

در این زمان، اولویت اصلی استاین، مطالعه روانشناسی تحت نظر ویلیام جیمز، روانشناس بود. با تشویق او، دو مقاله پژوهشی را در مجله روانشناسی هاروارد منتشر کرد و در دانشکده پزشکی جان هاپکینز ثبت نام کرد. پس از شکست چندین دوره، استاین این برنامه را بدون درآمد تحصیلی ترک کرد. در عوض، او ابتدا با لئون به لندن رفت و سپس به پاریس، جایی که او از اوایل سال ۱۹۰۳ برای کار حرفه‌ای به عنوان هنرمند مشغول به کار شد. استاین تا زمان مرگش تنها یکبار و در سال ۱۹۳۴ آن هم برای ایراد سخنرانی در دانشگاه‌های آمریکا به وطنش بازگشت.

در سال ۱۹۰۹ استاین نخستین کتاب خود را با عنوان سه زندگی منتشر کرد که برخی می‌گویند که این بهترین کتاب اوست. او در این کتاب سه زندگی را روایت می‌کند و در هر کدام به ماهیت اصلی شخصیت اصلی آن می‌پردازد. استاین رابطهٔ صمیمانه‌ای با پابلو پیکاسو داشت و پیکاسو در سال ۱۹۰۶ پرتره‌ای از او کشید که اکنون در موزه متروپولیتن نیویورک نگهداری می‌شود. نوشتار گرترود استاین بر شاعران مکتب زبان آمریکا بسیار تاثیر گذاشته است.

جملاتی از کتاب به سیب‌زمینی‌ها فکر کن

نوع دوست داشتن مردان و زنان شیوهٔ خودشان را دارد و ته مایه طبیعت خودشان را می‌سازد، شیوهٔ فکری‌شان را به آنها می‌دهد، شخصیتی را در آنها می‌سازد که با آن زندگی می‌کنند، نوع زنان و مردان را می‌سازد و همیشه میلیون‌ها نوع از آنها ساخته می‌شود.

*

خوب است که آدم مسئولیت نداشته باشد، مثل سربازان در زمان جنگ، می‌گویند جنگ وحشتناک است اما در طول یک جنگ آدم هیچ مسئولیتی ندارد، نه در قبال مرگ، نه در قبال زندگی.

*

من عاشق شدن را دوست دارم. من اساساً همه راه‌هایی را که کسی بواسطه آن می‌تواند احساسات عاشقانه داشته باشد را دوست دارم. این به آرامی در من اتفاق افتاده است که هر شیوهٔ وجود عاشقانه یک چیز جالب است و برای من ناخوشایند نیست.

نظرات کاربران

Mrym
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

ترجمه فاجعه. منبع بسیار بسیار بد برای آشنایی با یک نویسنده‌ی جریان‌ساز بسیار خوب که خیلی از کارهاش ترجمه نشده و این باید مترجم رو متعهدتر می‌کرد به کارش که نکرده. با کتاب پیکاسو (ترجمه عزیزه معتضدی)، آیدا و بیوگرافی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۷,۶۰۰
تومان