دانلود و خرید کتاب استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی فریبا جعفرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی اثر فریبا جعفرپور

کتاب استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی

استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی، پژوهشی ادبی است که به بررسی استعاره‌ها، اشارات جسمانی و صور خیال در دو سبک متفاوت شعری، یعنی خراسانی و هندی می‌پردازد. فریبا جعفرپور نویسنده‌ی این کتاب و انتشارات طاهریان، ناشر آن هستند. 

درباره‌ی کتاب استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی

درباره‌ی تفاوت در سبک‌های متفاوت شعر کلاسیک در دوره‌ی شعر کهن چقدر می‌دانید؟

فریبا جعفرپور در کتاب استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی، ابتدا دو سبک خراسانی و هندی و شعرای مشهور این دو سبک را معرفی می‌کند. سپس از تفاوت دو سبک می‌گوید و با بررسی جایگاه اعضای بدن، تفاوت اشعار سبک خراسانی و هندی را در اشعار شاعرانی نظیر عنصری بلخی، فرخی سیستانی (نمایندگان سبک خراسانی)، بیدل دهلوی، و صائب تبریزی (نمایندگان سبک هندی) بررسی می‌کند.

کتاب استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی برای دوست‌داران و دانشجویان رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی و علاقه‌مندان به شعر کلاسیک مناسب و خواندنی است. 

جملاتی از کتاب استعاره‌ها و اشاره‌ها جسمانی در اشعار خراسانی و هندی

در دورهٔ سبک خراسانی، دامنهٔ توصیف به منتهای وسعت خود می‌رسد و از این میان، آنچه بیشتر مورد عنایت شاعران این عصر قرار گرفته تا جائیکه از ویژگیهای سبک خراسانی محسوب شده، توجه شاعران به مظاهر مختلف طبیعت و انسان و پیوندهای میان آنها است و این امر سبب شده مضامین اخلاقی و اجتماعی، نمود کم رنگ‌تری نسبت به مظاهر طبیعت در شعر این دوره داشته باشد. در این دوره، طبیعت و انسان بسیار به هم نزدیک هستند و در اغلب تصاویر شعری شاعران این عهد، عناصر طبیعت و اندام و اعضای انسان در دو سوی یک تصویر قرار می‌گیرند، چنانکه گاه اندام و اعضای انسان به عناصر طبیعت تشبیه میشود.

معشوق شعر در این دوره کاملاً زمینی بوده جنبه‌های معنوی ندارد و بحث از خط و خال و زلف واقعی و مربوط به معشوق مجازی است. در این دوره معشوق هم مذکر است و به علت رواج مدیحه سرایی اغلب توصیفات راجع به ممدوح مرد یعنی پادشاه، وزیر و درباریان است و نمی توان گفت شاعر واقعاً عاشق است بلکه این اشعار برای خوشامد شاه سروده شده و توصیفات کلیشه ای و مشبه به‌ها تکراری و از پیش تعیین شده اند که با اغراق نیز همراه است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان