دانلود و خرید کتاب فضای کسب و کار در ایران مرتضی شانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فضای کسب و کار در ایران اثر مرتضی شانی

کتاب فضای کسب و کار در ایران

معرفی کتاب فضای کسب و کار در ایران

فضای کسب‌وکار تاثیر بسزایی در توسعه متوازن و رشد اقتصادی کشورها دارد. مرتضی شانی شرایط ایران را از منظر فضای کسب‌وکار با توجه به مدل‌های جهانی مورد بررسی و تحلیل قرار داده است. حاصل پژوهش‌ها او در کتابی با عنوان فضای کسب‌وکار در ایران، منتشر شده است.


درباره کتاب فضای کسب‌وکار در ایران

بررسی فضای کسب‌وکار به صاحبان سرمایه کمک می‌کند تا با شناخت دقیق یک منطقه و ریسک‌های موجود در آن درخصوص فعالیت یا عدم فعالیت در آنجا، تصمیم‌گیری کنند. این ارزیابی بر پایه مدل‌های بانک جهانی یا مجمع اقتصاد جهانی انجام می‌شود. مرتضی شانی فضای کسب‌وکار در ایران را مورد بررسی قرار داده است؛ او در این پژوهش علاوه بر استفاده از الگو بانک جهانی و مجمع اقتصاد جهانی که پیشتر به آن اشاره شد از گزارش کسب‌وکار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز بهره گرفته است. گزارش کسب‌وکار اداره کل دارائی اقتصاد استان خراسان نیز در این پژوهش به کمک او آمده است. حاصل این مطالعات در کتابی با عنوان فضای کسب‌وکار در ایران به چاپ رسیده است.

جملاتی از کتاب فضای کسب‌وکار در ایران

هزینه‌های فضای کسب و کار چند اثر مهم بر اقتصاد به جای می‌گذارد که درراس آنها، افزایش هزینه بنگاه‌ها است. فضای نامناسب کسب‌وکار، هزینه تولید و قیمت فروش را افزایش می‌دهد. براساس گزارش «فضای بهتر سرمایه‌گذاری برای همه» بانک جهانی، هزینه‌های فضای کسب‌وکار درکشورها بسیار متفاوت است. برای شرکت‌هایی که در آفریقا فعالیت می‌کنند هزینه‌های حاشیه‌ای مانند پرداخت رشوه، نامناسب بودن زیرساختارهای حمل‌و نقل و هزینه‌های دادرسی حدودا ۳۰ درصد ارزش فروش کالاها را تشکیل می‌دهد اما همین نسبت دراروپای شرقی حدودا ۱۰ درصد است؛ بنابراین هرگاه شرکت‌های آفریقائی حتی به اندازه شرکت‌های اروپای شرقی کارآمد باشند، تنها به دلیل فضای متفاوت کسب‌وکار قادر به رقابت نیستند؛ زیرا قیمت تمام‌شده کال ها درآفریقا ویا خاورمیانه به تاسی از هزینه‌های فضای کسب‌وکارشان بیش از اروپا تمام می‌شود.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب فضای کسب‌وکار در ایران، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست کتاب فضای کسب‌وکار در ایران

  • فصل اول: الگوی بانک جهانی
  • فصل دوم: تحلیل فضای کسب‌وکار براساس الگو مجمع اقتصاد جهانی
  • فصل سوم: تحلیل کسب‌وکار ایران توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی
  • فصل چهارم: سایر مطالعات و پژوهش‌های معتبر
  • فصل پنجم: بایدها و نبایدهای بهبود فضای کسب‌وکار در ایران
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۸۸,۴۰۰
تومان