دانلود و خرید کتاب اختلال های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی سحر بدری بگه جان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی اثر سحر بدری بگه جان

کتاب اختلال های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی

معرفی کتاب اختلال های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی

کتاب «اختلال های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی» نوشتۀ سحر بدری بگه جان، مرضیه سهیلی و علی اصغر داودی است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. کتاب اختلال‌های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی راهنمای مناسبی برای متخصصان از مرحلۀ  تشخیص و ارزیابی تا روش‌های درمانی و توانبخشی است. 

درباره کتاب اختلال های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی

متخصصان حوزۀ توان‌بخشی همواره بر این عقیده‌اند که تشخیص و درمان اختلال‌های دوران کودکی نقش مؤثری در بهبود شرایط این کودکان دارد. نکته‌ای که وجود دارد این است که متخصصان همواره در زمینۀ تشخیص زودهنگام اختلال‌های دوران کودکی با چالش‌های فراوانی روبرو بوده‌اند چرا که هرچه سن پایین‌تر باشد، تشخیص افتراقی اختلال به دلیل ویژگی‌های تحولی بهنجار ولی به‌ظاهر نابهنجار دشوارتر است؛ بنابراین نوشتن مقالات و کتاب‌های علمی و اشاره به مبانی نظري و تجربی روش‌های تشخیصی و درمانی در حوزۀ اختلال‌های دوران کودکی نقش بسیار مؤثری بر افزایش دانش متخصصان دارد و خطاهای تشخیصی آن‌ها را کاسته و به دنبال آن روش‌های توان‌بخشی هدفمندتر، کارآمدتر و به‌روزتر به این کودکان ارائه می‌شود.

مؤلفان کتاب اختلال‌های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی تلاش کرده‌اند با پرداختن به جنبه‌های مختلف هر اختلال از مرحلۀ بررسی و ارزیابی اختلال‌ها گرفته تا روش‌های درمان آن، گامی مؤثر در جهت تدوین محتوای کاربردی و عملی به متخصصان بردارند.

کتاب اختلال‌های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی در ۹ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: اختلال‌های حرکتی»، «فصل دوم: اختلال‌های یادگیری ویژه»، «فصل سوم: اختلال کم‌توجهی _ بیش‌فعالی»، «فصل چهارم: اختلال طیف اوتیسم»، «فصل پنجم: کم‌توان ذهنی»، «فصل ششم: اختلالات ارتباطی»، «فصل هفتم: اختلال پردازش شنیداری مرکزی»، «فصل هشتم: بیماری فلج مغزی» و «فصل نهم: اختلال یکپارچگی حسی».

خواندن کتاب اختلال های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی و همچنین مشاوران و درمان‌گران پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اختلال های عصبی تحولی، حسی و حرکتی دوران کودکی

«اختلال در درک لامسه سبب نقص مهارت‌های حرکتی ریز می‌گردد، بخصوص اگر هم‌زمان تدافع لمسی هم وجود داشته باشد. سیستم لامسه حس مهمی برای یادگرفتن در دوران نوزادی است. اکتشافات لمسی با استفاده از دست و دهان اهمیت ویژه‌ای دارند. اگر درک حس لامسه مبهم و ناکارآمد باشد، کودک نمی‌تواند خصوصیات متفاوت اشیا و سطوح را بیاموزد و رشد مهارت دست‌کاری اشیا که برای فعالیت‌هایی مثل وصل کردن قطعات اسباب‌بازی‌ها، بستن دکمه یا گیره، بافتن موها یا تیله‌بازی لازم است، دچار اشکال خواهد شد. درک ناکافی از محرک لامسه همچنین بازخورد لازم برای هدایت دقیق فعالیت‌های حرکتی مثل نوشتن با مداد، استفاده از قاشق یا نگه‌داشتن کاغذ با یک‌دست هنگام قیچی‌کردن با دست دیگر را دچار مشکل می‌کند. یکی از یافته‌های قابل‌توجه در مطالعات در زمینۀ تست‌های یکپارچگی حسی، ارتباط بین درک لامسه و برنامه‌ریزی حرکتی است که در مطالعات مختلف تکرار شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۷۱۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان