دانلود و خرید کتاب ام المومنین، حضرت خدیجه الکبری (س) حسین تهرانی ترجمه ناظم حسین اکبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ام المومنین، حضرت خدیجه الکبری (س) اثر حسین تهرانی

کتاب ام المومنین، حضرت خدیجه الکبری (س)

معرفی کتاب ام المومنین، حضرت خدیجه الکبری (س)

کتاب ام المومنین، حضرت خدیجه الکبری (س) نوشتهٔ حسین تهرانی و ترجمهٔ ناظم حسین اکبر است و مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی آن را منتشر کرده است. این کتاب شامل ۱۶۰ ویژگی از خصوصیات ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری (س) به زبان اردو است.

درباره کتاب ام المومنین، حضرت خدیجه الکبری (س)

حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیها) (متوفای دهم بعثت)، نخستین همسر پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، مادر حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) و اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد و مسلمان شد. حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیها) با چند واسطه دختر عموی پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و از جهت ریشه خاندانی با ایشان متحد بودند.

خدیجه پس از ازدواج با پیامبر همیشه یاری همراه و کمک‌کاری همدل برای پیامبر بود، گواه بر این‌ مطلب عملکرد و اقداماتی بود که خدیجه در این راستا انجام داد. تاثیر حمایت‌های مالی خدیجه به حدی بود که پیامبر، بعدها آن را ستود و فرمود: هیچ ثروتی به‌اندازه ثروت خدیجه برایم سودمند نبود. در فضیلت خدیجه و ارزش و احترام او نزد پیامبر و خویشان وی، سخنان زیادی وارد شده است. از این احادیث چنین برداشت می‌شود که خدیجه محبوب‌ترین زن ایشان بوده است.

در شماره و ترتیب فرزندان خدیجه از پیامبر، اختلاف‌نظر وجود دارد. از لقب‌های حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیهم)، طاهره، سیدة النساء القریش، مبارکه، صدیقه، زکیه، راضیه، مرضیه، کبری و همچنین ام الیتامی و ام المؤمنین را می‌توان نام برد. حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیهم)، در ۶۵ سالگی در رمضان سال دهم بعثت، به فاصله سه روز بعد از وفات ابوطالب درگذشت و در قبرستان حَجون به خاک سپرده شد.

خواندن کتاب ام المومنین، حضرت خدیجه الکبری (س) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مسلمانان و طلاب اردو زبان پیشنهاد می‌کنیم.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲۸ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲۸ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان