دانلود و خرید کتاب نظام اقتصادی در نهج البلاغه محسن محمدی ایوانکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظام اقتصادی در نهج البلاغه اثر محسن محمدی ایوانکی

کتاب نظام اقتصادی در نهج البلاغه

معرفی کتاب نظام اقتصادی در نهج البلاغه

امیرالمونین علیه السلام، ۵ سال خلافت مسلمانان و اداره حکومت اسلامی را عهده دار بودند. محسن محمدی ایوانکی و رضا امرائی مسائل اقتصادی مطرح شده در زمان خلافت ایشان را بررسی و در کتابی با عنوان نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه گردآوری کرده‌اند.


درباره کتاب نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه

ادیان توحیدی درخصوص مسائل مختلف که در زندگی انسان‌ها تاثیرگذار هستند و مسیر سعادت یا شقاوت آن‌ها را متمایز می‌کنند، رویکردهای مشخصی را ارائه کرده‌اند. موضوعات مربوط به مسائل اقتصادی نیز از این رویکرد مستثنی نیستند. نهج‌البلاغه را باید یکی از رفرنس‌هایی اسلامی دانست که به طور مفصل به وجوه اقتصادی اسلامی پرداخته است. بدون شک ترسیم مواردی از سیستم‌های اقتصادی از نهج‌البلاغه اقدامی قابل تقدیر است که به همت محسن محمدی ایوانکی و رضا امرائی اجرایی شده است. تلاش‌های یاد شده در کتابی با عنوان نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه منتشر شده‌اند. باید خاطرنشان ساخت نهج‌البلاغه گردآوری فرمایشات امیرالمومنین در بازه ۵ ساله حکومت ایشان است. توجه به فرمایشات ایشان برای سیاست‌گذارانی که داعیه ایجاد حکومت دینی و اسلامی دارند، ضروری به‌نظر می‌رسد.

خواندن کتاب نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه را به تمامی افرادی که درگیر مسائل اداره بخش هرچند کوچکی از جامعه هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه

شهید مرتضی مطهری می‌گوید: دو نوع اقتصاد داریم؛ اقتصاد طبیعی و اقتصاد برنامه‌ای. علم اقتصاد به قوانین طبیعت است، آنچنان که هست یعن یک علم نظری است و از این نظر هم دو جنبه دارد: علم ساده توصیفی که فقط روابط علی و معلولی را توضیح می‌دهد. و از جنبه دیگر فن است که پیشنهاد کننده است و منظور از مکتب اقتصادی همان اقتصاد برنامه‌ای است که یک فن دستوری است. موضوع بحث ما درمورد اقتصاد عبارت است از هر قانون اساسی که یک فن دستوری است. موضوع بحث ما درمورد اقتصاد عبارت است از هر قانون اساسی که یک فن دستوری است. موضوع بحث ما درمورد اقتصاد عبارت است از هر قانون اساسی در زندگی اقتصادی که متکی به عدالت اجتماعی باشد و علم اقتصاد عبارت است از بررسی قوانین اقتصادی با مقیاس‌های علمی و مادی بدون کوچک‌ترین ارتباطی با مساله عدالت و مسائلی از این قبیل. برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید

فهرست کتاب نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه

• فصل اول: کلیات

• فصل دوم: چیستی نظام اقتصادی

• فصل سوم: در جستجوی روح نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه

• فصل چهارم: اهداف نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه

• فصل پنجم: در جستجوی شکل نظام اقتصادی در نهج‌البلاغه

• فصل ششم: تاملی بر محتوی نظام اقتصادی از دیدگاه اسلام

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان