دانلود و خرید کتاب شرق بهشت جان اشتاین‌بک ترجمه پرویز شهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرق بهشت اثر جان اشتاین‌بک

کتاب شرق بهشت

معرفی کتاب شرق بهشت

جان اشتاین بک و کتاب «خوشه‌های خشمش» را بیشتر رمان‌خوانان و علاقه‌مندان به ادبیات آمریکا می‌شناسند امااشتاین‌بک شاهکار دیگری هم دارد و آن «شرق بهشت» است که در ایرن غریب و مهجور مانده است. در سال ۱۳۶۱ این اثر به فارسی ترجمه شد اما پس از آن در فراموشی ماند. اگر رمان «خوشه‌های خشم» اشتاین‌ بک حماسه‌ای درباره تهیدستان آمریکا و درد و رنج انها است، «شرق بهشت» یک حماسه فلسفی است از قلمی که پنجاه سالش تمام شده و سردو گرم چشیده و پخته است.

«شرق بهشت» زندگی‌نامه دو نسل است. نسلی که برای فرار از سختی‌های زندگی و تعصب‌ها‌ی مذهبی و اجتماعی به آمریکای رویایی مهاجرت کرده و نسل بعد از آن که در استانه قرن بیستم در میان تحولات صنعتی و اجتماعی متولد شده است. یک نوع زندگی‌نامه که نویسنده در آن عضوی از خانواده و از نسل دوم است. او داستان زندگی را روایت می‌کند و چگونگی پاگرفتن و گسترش این دنیای جدید را می‌گوید. داستانی نمادین از آفرینش انسان، اخراجش از بهشت و زمینی شدن و سرگردانی او در پهنه زندگی.

اشتاین‌بک، ماهرانه و استادانه، مسائلی را مطرح می‌کند که همه افراد بشر از زمانی که بوده‌اند تا زمانی که باشند با آن دست به گریبانند، انسان‌هایی که اگرچه از باغ عدن بیرون رانده شدند ولی در شرق آن ساکن شدند و جهنمی را هم که وجود نداشت به‌وجود آوردند و تا ابد در حسرت آن بهشتی که از آن رانده شده‌اند می‌سوزند.

«شرق بهشت» در سال ۱۹۵۵ به وسیله الیا کازان و با بازی جیمز دین، ستاره ناکام سینمای آمریکا روی پرده رفت.

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

کنتس مونت کریستو
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

پسرم! درست است که من در دره سالیناس زندگی نکرده ام، اما ساعتها در کارگاه آهنگری ساموئل، به چشمهای آبی سرشار از جوانی و ریشهای بلند سفیدش، خیره شده‌ام. به حرفهای او و مشتریانش گوش سپرده‌ام و با غمها و

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

سرنوشت کم‌تر کسی است که با نام جان اشتاین‌بک نویسنده پرآوازه آمریکایی آشنا نباشد؛ فردی که نامش در ادبیات نیمه اول قرن بیستم با «خوشه‌های خشم» مترادف است. وی شاهکار دیگری هم به همان عظمت و شکوهمندی دارد که جزو ده

- بیشتر
AλI
۱۳۹۹/۰۴/۱۳

یک شاهکار به تمام معنا. ترجمه خوب، شخصیت‌پردازی بسیار قوی، داستان واقع‌گرایانه و پرداختن به چندین «زندگی» و تأثیرگذاری آدم‌ها، موشکافی نیمه‌ی تاریک و روشن انسان‌ها، سرنوشت یا قدرت انتخاب... بنظرم بیش از هرکسی، لازمه پدر و مادرها این کتابو بخونن! اما درکل

- بیشتر
زینب
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

چقدر من این کتابو دوست داشتم داستان رو اصلا نمی شد حدس زد و هر لحظه یه غافلگیری داشت ترجمه هم بسیار روان بود

توحيد
۱۳۹۹/۰۳/۰۱

فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره... سرتاسر داستان این کتاب، روایت پرونده ی الی یوم الدین باز اعمال نیک و بد انسانه. اعمالی که گاهی انقدر نامحسوسن که از نظر فاعل طوری پنهان

- بیشتر
parinazgol
۱۳۹۸/۰۸/۱۸

هر چقدر از خوب بودن این کتاب بگم کم گفتم،اوایل یکم سخت پیوند میخورید به داستان ولی بعدا جوری وابسته میشید که نگم براتون

sa.s
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

این کتاب شاااااهکارررره، انقد روایت داستان و شخصیت پردازیش قشنگ و جذابه که اصلا دلتون نمیاد روزی چند صفحه بیشتر بخونید تا مبادا زود تموم شه، انگار جان اشتاین بک فقید داره مثل یه دوست براتون داستان کتابو روایت میکنه

- بیشتر
شهرزاد
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

در این کتاب، قصه دو نسل از دو خانواده آمریکایی در محدوده تاریخی جنگ جهانی دوم ، نقل شده . داستان طولانیه و گاهی جذابیتش رو برای من ، از دست می‌داد، و گاه آنقدر جذاب میشد که نمی توانستم ،

- بیشتر
booklover
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

عالی،عالی،عالی هر چقدر از خوبی این اثر بگم کمه. وقتی خوشه های خشمو می‌خونید خشم جوونی رو توش حس میکنید ولی این اثر فقط پختگی دوره میانسالیه.

a_lovely_sister
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

خیلی قشنگ بود کاراکترها هرکدوم خصلت های خاصی داشتن که من تا مدت ها فراموششون نمیکنم ،میشه با این کتاب توی یک دنیای دیگه زندگی کرد .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲۹)
«برای این‌که بتوان گفت مردی خوشبخت است، باید منتظر ماند تا آخرین برگ دفتر زندگی‌اش ورق بخورد.»
کنتس مونت کریستو
به نظرم از دوستی‌ای که فقط به چسباندن تمبری به یک پاکت و فرستادن نامه‌ای ختم می‌شود، چیزی غم‌انگیزتر وجود ندارد. وقتی آدم دیگر نمی‌تواند کسی را ببیند، صدایش را بشنود، لمسش کند، همان بهتر که پیوندها میان‌شان بریده شود.
کنتس مونت کریستو
آدم می‌تواند به هر چیزی، اگر تنها چیزی است که دارد، افتخار کند. هرقدر تهیدست‌تر باشد، بیشتر لازم می‌شود به آنچه دارد ببالد.
Saba Mirzahosseini
حقیقتی باورنکردنی بیشتر از یک دروغ آسیب می‌رساند.
کنتس مونت کریستو
گاهی پیش می‌آید که دشمن بیشتر از دوست به آدم کمک می‌کند.
ماهی یک برکه‌ی کاشی
. اسم‌ها رازهای بزرگی هستند. هرگز ندانسته‌ام آیا اسم‌ها هستند که نفوذی روی بچه‌ها دارند، یا بچه‌ها هستند که خود را با اسم‌شان وفق می‌دهند.
کنتس مونت کریستو
گناه چیز عجیبی است. حتی اگر آدم هرچه را که دارد دور بریزد، باز گناه‌های کوچکی برای عذاب دادن خود نگه می‌دارد. اینها آخرین چیزهایی است که ما رها می‌کنیم. ـ شاید این وسیله خوبی باشد که آدم در برابر خشم خداوند فروتن بماند. ساموئل گفت: بی‌شک فروتنی چیز بسیار خوبی است زیرا نادرند افرادی که اندکی از آن را دارند. ولی همه از خودشان می‌پرسند ارزش آن در چیست. مگر این‌که آدم آن را همچون دردی دلپذیر و بسیار ارزشمند بپذیرد. درد... از خودم می‌پرسم آیا آدم هرگز فهمیده است مفهومش چیست.
parinazgol
زمان از دینامیت نیرومندتر است.
ماهی یک برکه‌ی کاشی
ساموئل می‌گفت: در آدم چنان اشتهایی برای خوشبخت بودن وجود دارد که حتی بهشت هم نمی‌تواند آن را سیر کند.
علی حسینی
آدم به‌طور معمول آنچه را شبیه خودش است بیشتر دوست دارد
Anonymous

حجم

۷۰۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۴ صفحه

حجم

۷۰۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان