دانلود و خرید کتاب مصاحبه‌های برادران کوئن ویلیام رادنی آلن ترجمه روبرت صافاریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مصاحبه‌های برادران کوئن اثر روبرت صافاریان

کتاب مصاحبه‌های برادران کوئن

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مصاحبه‌های برادران کوئن

انتشارات روزنه از مجموعه مصاحبه با فیلم‌سازان به سرویراستاری پیتر برونت، «مصاحبه‌های برادران کوئن» نوشته ویلیام رادنی‌آلن را در این کتاب برای دوست‌داران سینما منتشر کرده است. برادردان کوئن، جوئل و اتان کوئن دو برادر فیلم‌ساز امریکایی هستند که باهم فیلم‌هایشان را می‌نویسند، کارگردانی می‌کنند، و تدوین و تهیه‌کنندگی آن را هم خودشان انجام می‌دهند. سینمای آنها سبک و سیاق خاصی را دنبال نمی‌کند، آنها همه‌جور فیلم از کمدی تا تراژدی، نوار و جنایی، عاشقانه و سیاسی و جاسوسی ساخته‌اند. فیلم‌هایی که قضاوت درباره آنها سخت است چون همیشه بار فلسفی، هوشمندی و نبوغی همراهشان است که باید درک شود. در این کتاب پس از وقایع‌نگاری زندگی برادران کوئن و پیشگفتار ویلیام رادنی آلن، مصاحبه‌های این دو برادر را با فصلنامه‌ها، نشریات و رسانه‌های گوناگون می‌خوانید.

نظرات کاربران

mehrshad24
۱۴۰۰/۰۴/۲۴

ای کاش میشد تو طاقچه بی نهایت قرارش بدین

M.M. SAFI
۱۳۹۸/۰۸/۰۴

بهانه ای برای شناخت بیشتر برادران عجیب کوئن!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
وقتی از اتان می‌پرسم اعتماد به نفس ساختن فیلم از کجا می‌آید، می‌گوید «اگر هر گام کوچکی را جداگانه در نظر بگیریم ماجرا آن قدرها هم ترسناک نیست.»
M.M. SAFI
جوئل: فیلم‌های ما ارزان‌اند چون ما به همان دقتی که هیچکاک کار می‌کرد، برای آن‌ها استوری بورد می‌کشیم. در نتیجه کارِ فی‌البداهه اندکی انجام می‌شود. مرحله پیش‌تولید در مقایسه با حالتی که بخواهید همه چیز را سر صحنه، در حالی که کلی آدم در دور و بر بیکار ایستاده‌اند در بیاورید، ارزان تمام می‌شود.
M.M. SAFI
تاثیر فاکنر بر کوئن‌ها همه جا هست: از نامگذاری دو محکوم فراری فیلم بزرگ کردن آریزونا از روی باند سفیدپوست‌های آشغال اسنوپس افسانه‌ای فاکنر، تا زبان ارتقا یافته‌ای که به طور نچسب توسط همه دهاتی‌ها به کار می‌رود، تا تصویر کردن آشکار فاکنر در قالب یکی از شخصیت‌های بارتون فینک، کوئن‌ها نشانه‌های آشکاری از تاثیرپذیری از او را به نمایش می‌گذارند.
M.M. SAFI
پرسش: حالا فیلم‌های خودتان به کنار، هرگز شده نسبت به خشونت در فیلم‌های دیگر مشکل داشته باشید؟ خشونت در سینما حدّش کجاست؟ جوئل: من هیچ حدّی قائل نیستم. من فیلمی مثل چهره‌های مرگ یا تصویر خشونت‌های واقعی و فیلم‌های خبری از کسانی که خودشان را می‌کشند را تماشا نمی‌کنم، چون دوست ندارم روانم با این گونه چیزها پُر شود. اما به طور کلی فیلم‌های اشک‌برانگیز، فیلم‌های زیادی احساساتی، برایم دافعه بیشتری دارند تا فیلم‌های خشن.
M.M. SAFI
جوئل: ستاره‌های بزرگی که ما باهاشان کار کرده‌ایم فاقد آن نوع تکبر و ادا اطوارهایی بوده‌اند که آدم راجع بهشان این طرف و آن طرف می‌خواند و وحشت می‌کند. مثلاً کلونی برعکس این چیزها بود. او هیچ اطرافیانی ندارد. او ستاره بزرگ سینماست اما بچه خیلی خوبی هم هست. اتان: پل نیومن هم همین طور. تا حدودی انتخابی است که خودشان می‌کنند. ما دستمزد خیلی پایینی می‌پردازیم. کسانی که بخواهند عادت‌های ستاره‌ای خود را خرج کنند، اصلاً با ما کار نمی‌کنند. جوئل: ما نمی‌توانیم تسهیلاتی را که آن‌ها بهش عادت دارند در اختیارشان بگذاریم.
M.M. SAFI
جوئل: «فکر کنم چیزی که به آن اشاره می‌کنید این باشد که ما غالباً در برابر کوشش‌های کسانی که با ما مصاحبه می‌کنند و می‌خواهند خودمان را هم درگیر این کار [نوشتن درباره فیلم‌های‌مان] بکنند، مقاومت می‌کنیم. بله، مقاومت می‌کنیم. اما نه به این خاطر که اعتراضی به این کار داریم، بلکه به این خاطر که این چیزی نیست که شخصاً علاقه خاصی به آن داشته باشیم.»
M.M. SAFI
اتان و جوئل کوئن قهرمانان سنگین‌وزن فیلمسازی مستقل هستند. در زمانه‌ای که استودیوهای هالیوود میلیون‌ها دلار صرف بازسازی‌های بی‌محتوا می‌کنند، این تیم دونفره تهیه‌کننده-کارگردان-نویسنده یک رشته فیلم‌های هوشمندانه، اُریژینال و نسبتاً ارزان به بازار آورده‌اند
M.M. SAFI
«اگر اسکار می‌بردید و می‌خواستید موقع گرفتن جایزه نطقی بکنید چی؟... این لحظه عاطفی مهم را از بر باد می‌دادید؟» جوئل می‌گوید: «از تصور سخنرانی کردن روی صحنه آن قدر وحشتزده می‌شدیم که گمان نمی‌کنم اصلاً چیزی می‌نوشتیم.» و می‌خندد. «احتمالاً ما خرابش می‌کردیم. من حقیقتاً خیلی تحت تاثیر نطق‌های پذیرش جایزه خوب قرار می‌گیرم.» یک مکث طولانی. «امّا فکر می‌کنم این جور چیزها خارج از توانایی‌های من است.»
M.M. SAFI
جوئل: ما با هم می‌نویسیم، بدون این که از هم جدا شویم. خودمان را در اتاقی حبس می‌کنیم و فیلمنامه را از اوّل تا آخر می‌نویسیم. نوشتن بزرگ کردن آریزونا سه ماه و نیم وقت گرفت. کاری که سر صحنه می‌کنیم ادامه نوشتن است. همیشه سر صحنه حاضریم، هر دو تامان، و مرتب با هم مشورت می‌کنیم. در عنوانبندی معمولاً به تقسیم کار دقیقی اشاره می‌شود که در واقعیت وجود ندارد. برای تاثیرگذاری بیشتر، و برای این که مردم را گیج نکنیم، من با بازیگرها حرف می‌زنم و بیشتر اوقات رابط با کادر فنی هم من هستم. امّا مسئولیت تصمیم‌هایی که در زمینه کارگردانی می‌گیریم با هر دو مان است. اتان هم به نوبه خود وقتی بیشتری را صرف رتق و فتق امور تولید می‌کند. اتان: در مرحله تدوین و میکس هم همه کارها همین طور مشترکاً پیش می‌رود.
M.M. SAFI
اگر بگوییم کوئن‌ها آماده فیلمبرداری سر صحنه می‌آیند، هنوز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم. فیلمنامه تا تهش صیقل خورده و همه نماها استوری بورد شده‌اند. سر صحنه به ندرت فی‌البداهه کار می‌کنند. جوئل اصرار دارد که وقتی فیلمی با این بودجه اندک می‌سازی اجازه ریخت و پاش نداری.
M.M. SAFI

حجم

۱۰۱۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

حجم

۱۰۱۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان