دانلود و خرید کتاب مقدمه‌ای بر مراحل خلق و تولید (مجموعه مسائل ادبیات کودکان ۲) نادر ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه‌ای بر مراحل خلق و تولید (مجموعه مسائل ادبیات کودکان ۲) اثر نادر ابراهیمی

کتاب مقدمه‌ای بر مراحل خلق و تولید (مجموعه مسائل ادبیات کودکان ۲)

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر مراحل خلق و تولید (مجموعه مسائل ادبیات کودکان ۲)

«مقدمه‌ای بر مراحل خلق و تولید ادبیات کودکان» جلد دوم مجموعهٔ مسائل ادبیات کودکان اثر نادر ابراهیمی است. در جلد اول این مجموعه با نام فارسی‌نویسی برای کودکان، به ویژگی‌های یک نوشته فارسی قابل درک و هضم برای کودکان پرداخته شد و در این جلد، مراحل نوشتن عام و نوشتن خاص و نکات ویژه ادبیات کودکان و ویرایش آن، تشریح شده است. «ادبیات کودکان، به دلیل موقعیت بسیار ظریف، حسّاس و خطرناکی که بچّه‌ها دارند، و به دلیل تُردی و شکنندگی فراوانِ روح بلورین آن‌ها، و تأثیرات عمیق و گوناگونی که این ادبیات در نحوهٔ تفکّر و ساختمانِ آیندهٔ ایشان دارد، پا را از محدوده یا گُسترهٔ هنر __ بنا بر برخی از تعاریفِ متداول و مقبولِ " هنر" ‌__ بیرون می‌گذارد و به بسیاری از علوم و فنون توسّل می‌جوید. نوشتنِ ادبیاتِ کودکان یک علم است، یک فنّ است، و در نهایتِ امر یک هنر.» سه فصل این کتاب عبارتند از: ۱. مراحلِ عام و خاصِ نوشتنِ ادبیاتِ کودکان؛ ۲. مراحل عام در هنر و ادبیات؛ ۳. مراحلِ ویژهٔ ادبیات کودکان.
معرفی نویسنده
عکس نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی
ایرانی | تولد ۱۳۱۵

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد. او یک داستان‌نویس معاصر ایرانی است که علاوه‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینهٔ فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده ‌است. او همراه با بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان از هنرمندانی به حساب می‌آید که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است. نادر ابراهیمی که نویسندگی را از نوجوانی شروع کرده بود، در ۲۷سالگی اولین کتابش را در نشر روزبهان منتشر کرد. تا سال ۱۳۸۰ علاوه‌بر صدها مقالهٔ تحقیقی و نقد، بیش از ۱۰۰ کتاب از او چاپ و منتشر شد. در سال ۱۳۴۲ اولین کتاب خود را با نام «خانه‌ای برای شب» به چاپ رساند، اما سال ۱۳۴۲ آغاز تازه‌ای برای او در زمینهٔ فعالیت‌های سیاسی بود. هم‌زمان با تبعید روح‌الله خمینی، فعالیت‌های سیاسی علیه نظام پهلوی شدت گرفت و وجود یک رهبر سیاسی برای این اعتراضات شور و اشتیاق تازه‌ای به جریانات سیاسی در ایران داده بود؛ نادر ابراهیمی نیز در نوشتن بیانیه و اعلامیه‌هایی علیه نظام وقت دست داشت و بسیار از اعلامیه‌ها به قلم او منتشر شد. دو اثر از او به نام‌های «دشنام» و «آسمان در تسخیر کلاغ‌ها» حاوی دو داستان مشهور است که درون‌مایهٔ آن‌ها سیاسی و مبارزه با نظام پهلوی است. به‌گفتهٔ او این دو داستان پایهٔ ادبیاتی ضد سلطنتی با بیانی نمادین شد. ابراهیمی پس از موفقیت در آثار قبل، کتاب «مصابا و رؤیای گاجرات» را به چاپ رساند که در آن به‌نوعی مخالفتش را با به‌ظاهرْ روشنفکران بیان کرد. ابراهیمی در آن سال‌ها کتاب‌های متعددی از جمله «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «افسانه‌های باران»، «مکان‌های عمومی»، «آرش در قلمرو تردید» و... را منتشر کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
هرگز نویسنده‌یی که مصمّم است طرحی را به اجرا درآورد، آن را __ در مرحلهٔ طرح__ برای دیگران حکایت نمی‌کند و فشارهای درونی خود را بیهوده از دست نمی‌دهد.
H.H.
نویسندگان جوان و نوکار، یا نویسندگانی که مایل‌اند همیشه کیفیتِ متعالی آثار خود را حفظ کنند، هرگز شتابی در تبدیل " هَر" جرقّه‌یی به طرح، و هر طرحی به داستان یا قصّه نشان نمی‌دهند. صبوری، صبوری، صبوریِ بی‌حساب. این، مهم‌ترین مسألهٔ ما در مسیر خلق و تولید ادبیات است.
H.H.
اگر ما می‌خواهیم از جمله کسانی باشیم که شب‌ها، بچّه‌ها با زمزمهٔ ملایم و مهربان قصّه‌ها یا اشعار ما به خواب بروند و فردا، هشیار و آگاه، برخیزند تا در خدمت ستمدیدگان و دردمندان درآیند، و برخیزند تا هزار قیامت به‌پا کنند، و برخیزند تا جهان را از نو بسازند و جهانی بسازند قابل زیستن و خوش زیستن __ نه آن‌گونه که استعمارگران و ستمکاران و راهزنان و مال‌پرستان و بدکاران و دژخیمان می‌خواهند__ در این حال، ملازمهٔ نوشتن، رنج بُردن است و درد کشیدن است و خون خوردن و تحمّل کردن و سخت کوشیدن و تا آخرین نفس، عابدِ راستین باقی ماندن...
mah_s
نبوغ، به اعتقاد ما، چیزی جز کوشش مداوم و سرسختانه و پیگیرانه، به اضافهٔ شرایط مناسب نیست. نبوغ همان ایمان است در شرایط؛ ایمان به اینکه باید چنین کاری __ که به‌راستی شُدنی‌است اما بسیار دشوار است__ بشود. و ایمان، پدیدآورنده و سازندهٔ بسیاری از شرایط است. نبوغ، درک مسئولیتی عمیق است که از لحظهٔ پیدایی تا دم مرگ، صاحب خود را رها نمی‌کند و دست از سر او برنمی‌دارد. نبوغ، درکِ نیاز به خدمت کردن است و مفید بودن و تعهد و وظیفه‌یی را بر عهده گرفتن.
mah_s

حجم

۱۰۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱۰۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان