دانلود و خرید کتاب نقطه‌ی عطف مالکوم گلدول ترجمه فریبرز آذرنیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقطه‌ی عطف اثر مالکوم گلدول

کتاب نقطه‌ی عطف

معرفی کتاب نقطه‌ی عطف

اگر از شما بپرسند بیماری مُسری چه نوع بیماری‌ای است، شما به سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا شاید به بیماری‌های خطرناک‌تری مثل ایدز یا اِبولا فکر خواهیدکرد.

هرکدام از ما از دید بیولوژیکی، دربارهٔ بیماری‌های مُسری تصویر خاصی در ذهن داریم، ولی اگر جرم یا مُد بتواند به افراد سرایت کند، در آن صورت باید چیزهای دیگری هم وجود داشته‌باشد که بتواند مانند ویروس به افراد سرایت کند؛ برای مثال آیا هیچ‌گاه دربارهٔ خمیازه‌کشیدن فکر کرده‌اید؟ خمیازه‌کشیدن__ به‌خودی‌خود__ حرکت پرقدرتی است. همین که خواننده، کلمهٔ خمیازه را، که در جملهٔ قبلی و این جمله چند بار به آن اشاره شد، ببیند، ممکن است در چند دقیقه شروع به خمیازه‌کشیدن کند.

کتاب «نقطه عطف» با تکیه بر اصل همه‌گیر شدن، به این نکته اشاره دارد که تغییرات بزرگ بسیاری اوقات از حوادث کوچک ناشی می‌شوند، و این تغییرات ممکن است به‌طور ناگهانی و با سرعت رخ دهد. اصل سرعت، اساس و مرکز ثقل ایدهٔ نقطه‌عطف است. نقطه عطف نقطه‌ای است که یک تغییر در جامعه شروع به نمودار شدن می‌کند؛ مثلا در دهه ۷۰ مهاجرت رنگین‌پوستان به محله‌های سفیدپوست‌نشین شهرهای شمال شرقی آمریکا زمانی که به ۲۰ درصد رسید، جامعه دچار تحول شد. درواقع، لحظهٔ بازگشت یا عطف در جامعه، به لحظه‌هایی گفته می‌شود که افراد به نقطهٔ بحرانی یا آستانه و یا نقطهٔ جوش برسند. این نقطه عطف در تمام دگرگونی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد.

مالکوم گلدول در این کتاب اصول و قوانین همه‌گیر شدن و شرایط مختلف برای بروز و ظهور آن را بررسی کرده و این موضوع را در چند مطالعه موردی نیز برای مخاطب تجزیه و تحلیل و شفاف‌سازی کرده است.

گلدول نویسنده‌ی پر سر و صدایی است. تعداد کتاب‌هایی که نوشته زیاد نیست اما همه‌ی کتاب‌هایش پرفروش بوده‌اند. نظریه‌هایی که در این کتاب‌ها مطرح کرده جالب و به قول خودش معمولاً بر خلاف نظرات عموماً‌ پذیرفته‌شده بوده است. گلدول سال‌ها است در نیویورکر و مجلات خوشنام و معتبر دیگر می‌نویسد و سخنرانی می‌کند.

مطالعه این اثر برای پژوهشگران حوزه علوم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و هر کس که دغدغه جامعه و فرهنگ را دارد و به دنبال پاسخ دادن به این پرسش است که «جهان امروز رو به کدام سو می‌رود؟» بسیار سودمند و بی‌نهایت جذاب خواهد بود.

نظرات کاربران

⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
۱۳۹۹/۰۶/۰۲

🏮 خلاصه‌ی کتاب اینه: . البته قبلش باید بگم که سبک کتاب‌های مالکوم گلدول همیشه خیلی جالبه. هم منحصربه‌فرده هم حقایق فوق‌العاده جالبی رو نشون میده که نمونه‌ش کم در دنیا پیدا میشه. و تقریبا هر چیزی که این آدم در موردش

- بیشتر
Farzaneh Parsinejad
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

کتاب نقطه عطف درباره علل همه گیری یک موضوع یا اتفاق است؛ مانند اینکه چرا یک مد رایج می شود؟ چرا از یک نقطه ی زمانی به بعد جرم و خشونت به سرعت کاهش یا افزایش پیدا می کند؟ و...

- بیشتر
mshalian
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

سلام، طاقچه چرا نسخه صوتی کتاب نقطه عطف رو نمیارید؟ من یک ماهه هی میرم تو فیدیبو میبینمش ولی اینجا نیست، به خاطر علاقه ای که به طاقچه دارم نخریدم تا از اینجا بگیرم، ولی خوب نمیتونم زیاد منتظر بمونم، تروخدا

- بیشتر
mohammad sem
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

کتابش رو دوست داشتم اما کتاب قبلی این نویسنده به نام استثنایی ها رو بیشتر دوست داشتم ولی پیشنهاد میشه بخونید....

سراج زاده
۱۴۰۰/۱۰/۱۰

کتاب واقعا عالی هستش مخصوصا برای کسایی که در ایده های کسب و کار هستن ولی از جذابیتهای این کتاب موضوع های مطرح شده و سهیم کردن خواننده در سفر به زمان و مکان موضوع هست بدلیل اینکه همه موضوع ها

- بیشتر
مثلِ پائیز
۱۴۰۱/۰۷/۲۸

بجز مقدمه کل کتاب در مورد جرم و جنایت و بیماری و تاریخ آمریکاست و اصلا توصیه نمیکنم

کاربر ۱۱۵۸۰۱۳
۱۴۰۱/۰۲/۳۰

ایده اصلی کتاب جالب بود این که بعضی عوامل که ممکنه از نظر ما کم اهمیت باشن در همه گیر شدن موضوعات مختلف موثر هستن و با توجه به اون ها می تونیم دنیای اطرافمون رو جوری که می خوایم

- بیشتر
کاربر ۳۲۳۳۷۸۱
۱۴۰۰/۱۲/۲۲

نویسنده خیلی بیراهه رفته تو مثال هایی که آورده و واقعا بعضی جاها حوصله بره ، حدود 30% کتاب حاشیه س که اگر اون رو سانسور کنیم ، میشه گفت ارزش خوندن داره

مسعود حسن خاني
۱۴۰۰/۱۲/۲۰

خیلی بد بود ، کلی خاطره تعریف کرده

علیرضا پاشائی راد
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

این کتابو فیدیبو گذاشته ۹۰۰۰تومن چجوری اینجا ۲۷تومن؟واقعا بر چه اساسی قیمت گذاری میشه؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱۳)
چنانچه بخواهیم از وقوع جرم جلوگیری کنیم باید کارهای زیربنایی بسیاری را انجام دهیم تا این نابرابری‌ها رفع شود. ولی شرایط محیطی می‌گوید: چیزی که در کاهش جرم کمک مؤثری می‌کند، اقدامات بسیار کوچک است، نه حل مسائل و مشکلات بزرگ؛ به عبارت دیگر، نیازی به‌آسیب‌شناسی روانی گوتز یا بررسی پیشینهٔ فقر چهار جوان شرور نیست، بلکه با انجام کارهای کوچک مانند تمیزکردن دیوارهای کثیف ایستگاه‌های مترو و واگن‌های نقاشی‌شده و دستگیری افرادی که پول بلیت را نمی‌دهند، می‌توان از وقوع جرم پیش‌گیری کرد
h.abiat
در برخی شرایط و مکان‌های ویژه، خودکشی یک فرد می‌تواند به دیگران نیز سرایت کند؛ به عبارت دیگر یک خودکشی می‌تواند منجر به خودکشی‌های بعدی شود.
ملیکا بشیری خوشرفتار
۵۶ درصد از کارگران استخدام‌شده، کار را به کمک یک رابط شخصی پیدا کرده‌اند و ۱۸.۸ درصد از راه آگهی روزنامه‌ها و ۲۰ درصد نیز به‌طور مستقیم کاریابی کرده بودند. جالب است بدانید که بیشتر این رابط‌ها از آشنایان بسیار دور فرد استخدام‌شده بودند. نتیجهٔ این پژوهش روشن کرد که افراد، برای یافتن شغل از راه دوستان صمیمی اقدام نمی‌کنند بلکه در اینجا آشنای دور بیشتر از دوست به یاری می‌آید. دلیل این امر چیست؟ گرانووتر عقیده دارد که در موضوع‌هایی مانند پیداکردن شغل یا کسب اطلاعات یا طرح و ایدهٔ تازه، آشنایان دور بسیار کاراتر از دوستان نزدیک عمل می‌کنند؛ درواقع دوستان نزدیک، در همان جهان شما زندگی می‌کنند. آنان ممکن است همکار و یا همسایهٔ شما باشند یا حتی با شما به یک مدرسه رفته‌باشند، اما آشنای دور در دنیای دیگری زندگی می‌کند. ممکن است او چیزهایی را بداند که شما از آن بی‌خبر باشید.
BiNam
به دنیای پیرامون‌تان نگاه کنید. ممکن است به‌نظر تغییرناپذیر بیاید ولی درواقع این‌طور نیست. فقط با واردکردن کمی فشار، آن هم به یک نقطهٔ معیّن، دگرگونی به وجود خواهدآمد.
Mohammad Ghoroobi
درهرحال به آن تعدادِ انگشت‌شماری که در ابتدای دههٔ ۱۹۳۰ بذر اصلاح‌شده را کاشتند، نوآوران ماجراجو می‌گویند. گروهی که سال بعد جرئت کردند بذر جدید را بکارند، موافقان نخستین نامیده شدند. اینان رهبران متفکر جامعه‌اند که همگی به آنها احترام می‌گذارند. آنان بیشتر پیش از انجام هر کاری، به تجزیه و تحلیل کارهای ماجراجویانهٔ گروه نخست می‌پردازند و پس از بررسی و صلاحدید، دست‌به‌کار می‌شوند
h.abiat
جهان، آن‌گونه که ما می‌خواهیم، چندان با ادراک‌های (شهودی) و بینش‌های ما مطابقت ندارد. این دومین درس نقطهٔ عطف است.
ملیکا بشیری خوشرفتار
تمرکز، نخستین درس نقطهٔ عطف است. برای اینکه چیزی همه‌گیر شود لازم است همهٔ منابع موجود دور چند محور اساسی متمرکز شوند. قانون حداقل می‌گوید که برای دهان‌به‌دهان‌گشتن خبر، رابط‌ها، خبره‌های بازار و فروشندگان نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ به عبارت دیگر اگر می‌خواهید خبری دهان‌به‌دهان بگردد و همه‌گیر شود باید منابع خود را فقط روی این سه گروه قرار دهید و نه جای دیگر.
f.r
آمار مربوط به جوانان بزهکار و افرادی که ترک تحصیل کرده‌اند بیانگر این واقعیت است که اگر کودک در یک محلهٔ خوب ولی در خانواده‌ای بد رشد کند، بهتر از آن است که در یک محلهٔ بد ولی در خانواده‌ای خوب تربیت شود. گرچه نقش خانواده در تربیت کودک اهمیت به‌سزایی دارد ولی بدیهی است که کودک بیشتر وقت خود را با هم‌سالان و دوستان خود می‌گذراند تا خانواده. به همین دلیل در موضوع شکل‌گیری رفتارهای کودک، محیط بیرونی بیش از خانه مؤثر است؛ البته شرایط محیطی نه‌فقط بر رفتار خلافکار، بلکه بر رفتار افراد عادی نیز اثر دارد.
ملیکا بشیری خوشرفتار
گاه فاصلهٔ بین مخالفت یا موافقت، همه‌گیرشدن یا نشدن، باریک‌تر از آن‌چیزی است که فکر می‌کنید.
f.r
این عقیده که پیام باید مخاطب خود را درگیر کند تا تغییر به‌وجود آید، چنان بااهمیت است که در همه‌گیرشدن مسائل و موضوع‌های اجتماعی نیز کاربرد دارد. ما بسیار تلاش می‌کنیم تا پیامی بسازیم که در ذهن افراد نفوذ کند تا به کمک آن بتوانیم محصولِ تولیدی خود را بفروشیم یا نظراتمان را به گوش همه برسانیم. مشکل‌ترین بخش پیام‌رسانی، نحوهٔ ارائهٔ پیام است؛ به‌عبارتی پیام نباید از یک گوش وارد و از گوش دیگر خارج‌شود. پس محتوای آن باید فکر و ذهن شخص را درگیر کند یا به‌عبارتی به ذهن بچسبد.
محمدحسین

حجم

۳۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۳۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان