دانلود کتاب صوتی استثنایی‌ها با صدای حامد بیطرفان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی استثنایی‌ها اثر مالکوم گلدول

دانلود و خرید کتاب صوتی استثنایی‌ها

انتشارات:شادن پژواک
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی استثنایی‌ها

در کتابچهٔ صوتی استثنایی‌ها، مهم‌ترین نکات کلیدی کتاب استثنایی‌های مالکوم گِلَدوِل را می‌خوانید. گِلَدوِل در این کتاب سعی کرده مفهوم استثنایی را در ذهن مردم بازسازی کند. ممکن است فکر کنید که افراد استثنایی به خاطر هوششان، جایگاهشان را انتخاب کرده‌اند اما حقیقت این طور نیست.

حقیقت این است که استثنایی‌ها همیشه از فرصت‌های کم‌نظیر و برتری‌های نهانی برخوردار بوده‌اند که به آنها کمک کرده تا یادبگیرند و تلاش کنند و جهان را به گونه‌ای دیگر درک کنند.

درباره کتاب استثنایی‌ها

مالکوم گِلَدوِل در این کتاب بر مفهوم موقعیت تمرکز دارد. همان موقعیت‌هایی که از انسان‌ها افراد استثنایی می‌سازد. گلدول در این کتاب سعی دارد بگوید بر خلاف تصور عموم این هوشمندی نیست که انسان‌هایی استثنایی می‌سازد بلکه شناخت درست فرصت‌ها و موقعیت‌های ناب در زندگی است. او برای این کار داستان زندگی برخی از مشهورترین افراد موفق مانند بیتِلز (Beatles)، وکلای گران قیمت مَنهَتَن نیویورک (Manhattan, New York)، بازیکن‌های حرفه‌ای هاکی و البته بیل گِیتس انجام داده است.

گِلَدوِل هر بخش کتاب را با بازگویی داستان موفقیت هر یک از این افراد شروع می‌کند. مانند بیل گِیتس که به باور مردم با استفاده از زیرکی و همت و جرات بسیارش، مایکروسافت (Microsoft) را به غول صنعت نرم‌افزار جهان تبدیل کرد.

او، سپس به بررسی جزئیات هر داستان پرداخته و نکاتی که اهمیتشان در رسیدن به موفقیت کمتر مورد توجه گرفته‌اند را به ما نشان می‌دهد. او در نهایت، نقطه‌نظرات خود را با ایراد سخنانی از روانشناسان، جامعه‌شناسان، محققان و گاهی حتی خودِ فردِ موردِ بررسی، تقویت می‌کند.

این کتاب به دو فصل فرصت و میراث تقسیم شده است و شامل نُه بخش است که هرکدام با نقل‌قولی مرتبط با آن بخش شروع می‌شود. گِلَدوِل پس از بررسی مورد به مورد موفقیت‌های مختلف، نتیجه‌گیری مشخصی می‌کند. اینکه استثنایی‌ها، اساسا و لزوما صاحب برترین ذهن‌ها و قویترین شخصیت‌ها نیستند او دلایل دیگری را برای موفقیت افراد استثنایی برمی‌شمارد.

شنیدن کتابچه صوتی استثنایی‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه موفقیت از شنیدن این کتابچه لذت خواهند برد.

درباره مالکوم گِلَدوِل

مالکوم گِلَدوِل در سال ۱۹۶۳ و در انگلستان متولد شد و در دانشگاه تورِنتو (Toronto) تحصیل کرد. او پس از فارغ‌التحصیلی به شهر نیویورک نقل مکان کرد و ابتدا به عنوان گزارشگر در روزنامهٔ واشنگتُن پُست (Washington Post) و سپس به عنوان سردبیر نشریهٔ نیویورکِر (The NewYorker) مشغول به کار شد.

اولین کتاب پرفروش او یعنی نقطهٔ اوج با عنوان فرعی: نکات کوچک چگونه باعث تغییرات بزرگ می‌شوند در سال ۲۰۰۰ به چاپ رسید که ۸۰۰۰۰۰ نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفت. در آن کتاب گِلَدوِل به بررسی نکاتی می‌پردازد که باعث می‌شوند یک ایده در جامعه پخش‌ شود و گسترش‌ یابد. او دومین کتاب خود، چشمک را در سال ۲۰۰۵ به چاپ رساند. کتابی که در آن چگونگی پردازش اطلاعات توسط افراد و تاثیر آن بر جامعه بررسی شده است.

گِلَدوِل در اثر سومش به نام استثنایی‌ها با عنوان فرعی: داستان موفقیت، موفقیت و آثار آن را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. کتاب چهارم گلَدوِل هم در سال ۲۰۰۹ با نام چیزی که سگ دید، به چاپ رسید که این کتاب شامل مجموعه داستان‌هایی است که او برای مجلهٔ نیویورکر (The New Yorker) نوشته بود.

مجلهٔ تایم (Time Magazine)، در نسخهٔ سال ۲۰۰۵ خود, او را به دلیل ارائه راه‌هایی کاربردی برای دریافت بورسیه‌های آکادمیک پیشرفته و همچنین کمک به درک مفهوم دنیا به عنوان یکی از صد چهرهٔ تأثیرگذار سال معرفی کرد.

جملاتی از کتابچه استثنایی‌ها

گِلَدوِل با روایت مجموعه اتفاقاتی که در قرن نوزدهم و در شهر هارلان در ایالت کِنتاکی رخ داد، سعی می‌کند، ما را با اثر عظیم میراث فرهنگی آشنا کند.

روستای هارلان که در فلات کامبِرلَند (Cumberland Plateau) واقع شده بود, توسط هشت خانواده که از جزایر شمالی بریتانیایی به این مناطق نقل‌مکان کرده بودند کشف شد. مدتی بعد، دو خانواده بر سر یک بازی باهم به نزاع برخاستند. شدت این نزاع به قدری بالا گرفت که که ده‌ها نفر از این دو خانواده در چندین درگیری که بینشان درگرفت کشته شدند.

اما نکتهٔ جالب اینجاست که این نزاع، تنها یک مورد از چندین موردی بود که در آن زمان در شهرهایِ دیگرِ ایالتِ کنتاکی در حال وقوع بود.

جامعه‌شناسان برای توضیح این مورد، به مفهوم "فرهنگ غرور (افتخار)" اشاره می‌کنند. فرهنگی که این ساکنین با خودشان از اسکاتلند، ایرلند شمالی و یا انگلستان به این مناطق آورده‌بودند.

پیشینهٔ این فرهنگ به زمان و مکانی باز می‌گشت که در آن گله‌داران مجبور بودند به بقیه ثابت کنند افرادی ضعیف و شکست‌پذیر نیستند؛ که در نهایت این فرهنگ، با مهاجرت این افراد به ایالت کنتاکی و ایالات اطراف آن، به این مکان‌ها سرایت کرده بود. گِلَدوِل می‌نویسد در این مکان‌ها، دنیا جایی بود که شهرت و اعتبارِ یک مرد، هستهٔ وجودی او و تمامِ ارزشش محسوب می‌شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۵۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۵۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
۵,۴۰۰
۷۰%
تومان