دانلود و خرید کتاب روبات‌ها کارل چاپک ترجمه سعید حمیدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روبات‌ها اثر کارل چاپک

کتاب روبات‌ها

نویسنده:کارل چاپک
انتشارات:نشر قطره
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روبات‌ها

کارل چاپک نویسنده نامورچک در سال ۱۸۹۰ زاده شد. تحصیلاتش را در رشته فلسفه در پراگ، برلین و پاریس انجام داد. سپس به پراگ بازگشت و مقارن جنگ جهانی اول به روزنامه‌‏نگاری پرداخت و چندی نیز در وینورادی، مدیریت صحنه پیشه کرد؛ اولگاشینفلوگوا هنرپیشه مشهور همسر وی بود. چاپک نخستین مقالات و نمایش‏نامه‏‌های خود را به اتفاق برادرش یوزف چاپک (۱۸۷۸-۱۹۴۵) که خود از نویسندگان و نقاشان بنام چکسلواکی است می‌‏نگاشت. نمایش‏نامه «زندگی حشرات» (۱۹۲۱) که به نام «جهانی که در آن زیست می‏‌کنیم» شهرت دارد، از این جمله است. آثار مستقل عمده او این‏هاست: نمایش‏نامه‌‏های R.U.R یا «روبات‏ها» (۱۹۲۰) که سبب شهرت جهان‏گیر او شد، «راز ماکروپولوس» (۱۹۲۳)، «مرض سفید» (۱۹۳۶) «جنگ با سوسمارهای آبی» (۱۹۳۷)؛ و رمان‏‌های «کارخانه مطلق‌‏سازی» (۱۹۲۲)، «کلاه‌بردار» که ناتمام است، «کراکاتیت» (۱۹۲۴)، سفرنامه‏‌ای تحت عنوان «نامه‌‏هایی از انگلستان» و چندین مجموعه داستان‏‌های کوتاه. اما عمده محبوبیت چاپک به‏‌خاطر نمایش‏نامه‏‌های اوست. نمایش‏نامه‌‏های آخرینش را اندکی پیش از ورود هیتلر به چکسلواکی نگاشت و تجسم دیکتاتوری و عواقب موحش جنگ تم اصلی آن‏هاست. شگرد او توصیف عوارض ناگوار ماشین‌‏زدگی و هجو تمدن و پیشرفت به مفهوم غلط مصطلح آن است. چاپک در کریسمس سال ۱۹۳۸ در پراگ درگذشت.

نظرات کاربران

Mahdi
۱۴۰۲/۰۴/۱۶

این نمایشنامه معروف چاپک را بعد از «کارخانه مطلق‌سازی» خواندم. داستانی که روایت می‌شود، تولید دیوانه‌وار انسان‌واره‌هایی است که با کار جایگزین می‌شوند؛ به این امید که رنج انسان که ناشی از کار قلمداد می‌شوددر آینده‌ای نزدیک، حذف شود. در واقع

- بیشتر
pockethead
۱۳۹۷/۰۳/۱۱

یک نمایشنامه فوق العاده که به زیبایی تعامل بشریت با روبات ها رو به تصویر کشیده..

winner
۱۳۹۶/۰۴/۲۸

واقعا جالب بود👍

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
تا ده سال دیگر روبات‌ها جهانی روسوم آن قدر غله و پارچه و چیزهای دیگر تولید می‌کنند که عملاً هیچ چیز، دیگر قیمت نخواهد داشت. فقری نخواهد ماند. همه کارها را ماشین‌های زنده انجام می‌دهند. همه از نگرانی درمی‌آیند و از قید کارهای بی‌ارزش آزاد می‌شوند. هر کس فقط برای این زندگی می‌کند که خودش را کامل کند. هلنا: واقعا دومین: البته. حتما این‌طور می‌شود. آن وقت بیگاری آدم برای آدم و بردگی انسان نسبت به ماده پایان می‌یابد. هیچ‌کس نان را به قیمت یک عمر زندگی و نفرت به‌دست نمی‌آورد.
mahyart256

حجم

۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان