دانلود و خرید کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری ریچارد. اچ تیلر ترجمه سید امیرحسین میرابوطالبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری اثر ریچارد. اچ تیلر

کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری

معرفی کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری

کتاب کژرفتاری اثر استاد دانشگاه شیکاگو، پروفسور ریچارد تیلر است، کتابی درباره‌ی شکل‌گیری اقتصاد رفتاری که در آن مفاهیم مربوط به اقتصاد را با زبانی ساده و استفاده از مثال‌های عینی و البته شوخ طبعی نویسنده توضیح می‌دهد و سعی می‌کند خواننده را بدون در نظر گرفتن میزان آشنایی‌اش با اقتصاد به خود جذب کند.

درباره کتاب کژرفتاری

اقتصاد رفتاری چیست؟ رشته‌ای جدید در دنیای اقتصاد است که کتابی نیز ریچارد اچ تیلر درمورد آن نوشته است. این کتاب برنده‌ی نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۷ شد. کتاب کژرفتاری از همان ابتدا به خواننده تذکر می‌دهد: «این کتابی نیست که از یک استاد اقتصاد انتظار دارید» اما به خاطر آن که ریچارد تیلر را می‌شناسیم، دقیقا همان انتظار را از این کتاب داریم» و در یادداشت کوتاه مولف درباره‌ی ترجمه‌ی فارسی کتاب آمده: «امیدوارم همان اندازه که من از نوشتن این کتاب لذت بردم، از خواندنش لذت ببرید و دریچه‌ای تازه برای نگاه به انسان‌ها، پیش روی شما بگشاید.»

ریچارد تیلر در کتاب کژرفتاری با استفاده از حکایت‌ و داستان‌های جذاب و .. به تشریح شکل‌گیری علم اقتصاد رفتاری می‌پردازد، او رفتار عاقلانه‌ی اقتصادی انسان‌هایی خیالی را تشریح می‌کند تا ثابت کند انسان‌های عادی کج‌رفتاری می‌کنند و رفتار آن‌ها تحت‌تاثیر هیجانات و احساسات است و نباید نقش آن‌ها را فراموش کنیم. درحقیقت تیلر این عقیده را دارد که انسان‌ها بازیگران اصلی این حوزه هستند و این رشته از اقتصاد متعارف بسیار هیجان‌انگیزتر است. همچنین تیلر در کتاب کژرفتاری می‌خواهد اقتصاد رفتاری را معرفی کند، اما با شیوه‌ی مخصوص خودش، با خاطره‌گویی شروع می‌کند تا به تمامی خوانندگان عادی این کتاب نیز اجازه‌ی پیش آمدن با کتاب را بدهد و حتما نیازی به دانستن چیز زیادی از اقتصاد نیست. زیرا او با به‌کاربردن هر کلمه درباره‌اش توضیح می‌دهد.

چرا باید کتاب کژرفتاری را مطالعه کنیم؟

در کتاب کژرفتاری هم با اقتصاد رفتاری و هم با دیگر شاخه‌های اقتصاد آشنا می‌شوید، با وجود داشتن صفحات زیاد کتاب اما حوصله‌تان سر نمی‌رود و کتابی با نثر روان است.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علم اقتصاد و کسانی که قصد دارند تصمیم‌های اقتصادی بهتری بگیرند، پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب برای کسانی که به خاطر انتخاب‌های اشتباه ضرر مالی دیده‌اند نیز مناسب است.

درباره ریچارد اچ تیلر

ریچارد‌ اچ ‌تیلر استاد و پژوهشگر متولد آمریکا است، او در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل علوم اقتصادی شد و همه او را با عنوان پدر علم اقتصاد رفتاری می‌شناسند، با تالیف کتاب کژ‌رفتاری تاثیرات تبلیغات، بازاریابی و شرکت‌ها را به بهترین روش نوشته است. مادرش معلم و پدرش در حساب ارزیابی مالی کار می‌کرد، او با خانواده‌ای یهودی به همراه دو برادر کوچک‌تر بزرگ شده است. ریچارد تیلر پس از اعلام نام او به عنوان برنده نوبل اقتصاد گفت: «به نظرم مهم‌ترین جنبه از تأثیرات پژوهش من پذیرش این واقعیت است که انسان‌ها یکی از عوامل مهم در تعیین وضعیت اقتصادی هستند و الگوهای اقتصادی باید این عامل را در نظر بگیرند.»

او از آکادمی نیوارک فارغ‌التحصل شد و سپس از دانشگاه کیس وسترن رزرو در سال ۱۹۶۷ فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی‌اش را در سال ۱۹۷۰ و دکترایش را در سال ۱۹۷۴ از دانشگاه راچستر گرفت. پس از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه راچستر به عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار شد و از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۵ عضو هیئت علمی دانشکده جی.اس.جانسون در دانشگاه کرنل بود و بعد آن در مدرسه بازرگانی بوت دانشگاه شیکاگو در سال ۱۹۹۵ عضو هیئت علمی بود.

به ‌نظر می‌رسد در بین رشته‌های علوم انسانی کمترین رشته‌ای که در زندگی ما تاثیر دارد، علم اقتصاد است، اما اینطور نیست، شما برای تصمیم‌گیری برای خرید از مغازه به طور غیرمستقیم با این علم سر و کار دارید و ریچارد تیلر در کتاب کژرفتاری به طور کامل آن ‌را تشریح کرده است.

تکه هایی از کتاب کژرفتاری

شروین رزن در حال برنامه‌ریزی برای گذراندن تابستان ۱۹۷۷ در استنفورد بود و از من نیز دعوت کرده بود تا آن‌جا بروم و کمی بیشتر روی کارمان بر روی ارزش یک زندگی صحبت کنیم. یکی از روزهای بهار همان سال بود که فهمیدم کانمن و تورسکی در حال برنامه‌ریزی برای گذراندن یک سال دانشگاهی در استنفورد هستند. بعد از آن همه تاثیری که از کارهایشان گرفته بودم، به هیچ‌وجه نمی‌توانستم قبول کنم که قبل از رسیدنشان در ماه سپتامبر از آن‌جا بروم.

در تعطیلات بهاره به کالیفرنیا سفر کردم تا هم به دنبال جایی برای اسکان تابستان بگردم و هم تلاش کنم تا شاید راهی برای باقی ماندن در استنفورد در ترم پاییز پیدا کنم. امیدوار بودم که شاید بتوانم با دو غریبه‌ای که به اسوه‌هایم تبدیل شده بودند بیشتر آشنا شوم. قبلا برای تورسکی پیش‌نویسی از اولین مقاله رفتاری‌ام را فرستاده بودم که آن زمان انتخاب مصرف کننده: نظریه رفتار اقتصاددانان» نام داشت.

این مقاله به طور ضمنی بیان می‌داشت که تنها اقتصاددانان هستند که شبیه انسان‌های اقتصادی عمل می‌کنند. او پاسخی کوتاه اما دوستانه برایم ارسال کرد که مشخصا خط فکری مشابهی داریم؛ همین و بس. در دوران پیش از پست الکترونیکی، شروع یک گفتگو از راه دور کار واقعا دشواری بود.

پوست در بازی؛ عدم تقارن پنهان در زندگی روزمره
نسیم نیکولاس طالب
نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر
دن آریلی
اقتصاد در یک درس
هنری هازلیت
پیش‌بینی‌های سیاسی
بروس بوئنو دی میسکیتا
اقتصاد چگونه کار می‌کند
راجر فارمر
صنایع آینده
الک راس
اقتصاد رفتاری
ادوارد کارترایت
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد
توماس ساول
جنگ های ارزی
جیمز ریکاردز
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
از چاه به راه
روزبه پیروز
الگوهای سفته‌بازی
برتران رونه
اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی
آبهیجیت بنرجی
بانک‌ تهیدستان؛ وام‌های کوچک، ابزار مبارزه با فقر جهانی
محمد یونس
اقتصاد روایی
رابرت‌ جی.شیلر
۷۷ خطای سرمایه‌گذاری؛ خطاهایی که باهوش‌ها نیز مرتکب می‌شوند و راه‌های پرهیز از آن‌ها
لاری سوئدرو
هنر پیش‌بینی: گفتاری درباره توانایی آینده‌نگری با روش‌های علمی
فیلیپ تتلاک
اقتصاددان مخفی
تیم هارفورد
آینده‌‎ نزدیک
کوین کلی

نظرات کاربران

دانشجوی خسته
۱۴۰۰/۰۲/۰۵

من نسخه چاپی این کتاب رو دارم زمینه نسبتا تخصصی هست و هر چند رشته تحصیلی من زمینه دیگری است ولی به این حوزه علاقه دارم و باید بگم این کتاب بسیار خوب و ارزشمندی است با ترجمه بسیار بسیار خوب

- بیشتر
Mohamad
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

سلام. ترجمه‌ش چطوره؟ و آیا برای علاقمندان غیرتخصصی هم مفیده؟ سپاسگزارم.

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

تیلر در کتاب کج‌رفتاری با به‌کارگیری حکایت‌ها و داستان‌های جالب و سرگرم‌کننده همچون قیمت پارو در روز برفی، خرید بلیت بسکتبال، مسابقه تلویزیونی، بیمه بازنشستگی و … به تشریح شکل‌گیری علم اقتصاد رفتاری می‌پردازد. او به تحلیل رفتار انسان اقتصادی

- بیشتر
فواد انصاری
۱۴۰۲/۰۳/۰۵

کتاب بیشتر در مورد مقالات ارایه شده دانشگاهی بود که از لحاظ موضوع پراکنده بودند و توضیح خیلی مختصری هم در موردش نوشته شده بود . کتاب به هیچ وجه عمقی نبود و از این شاخه به اون شاخه پریدن

- بیشتر
Amin7
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

بنظرم ترجمه خیلی خوب نبود همچنین اینکه خود کتاب هم خیلی بصورت کاربردی توضیح نداده

میثم
۱۳۹۷/۱۰/۰۶

چرا تخفیف انتشارات دنیای اقتصاد شامل این کتاب نمیشه چند تا ترجمه داره سقلمه نشر هورمزد و کج رفتاری انتشارات علمی فرهنگی.... تا ببینیم کدوم بهتره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
مارک تواین گفته «آنچه نمی‌دانی تو را به دردسر نمی‌اندازد. آن چیزی که از آن مطمئنی و اشتباه است تو را به دردسر خواهد انداخت.»
Aa
یک بطری از آبجوی مورد علاقه‌اش را در ساحل بنوشد
سیستماتیک
افراد در ابتدا تمایل دارند با مشارکت به دیگران حسن نیت نشان دهند، اما اگر نرخ مشارکت پایین باشد، این همکاران مشروط به سواری‌کنندگان مجانی تبدیل می‌شوند.
mirsotude
مثالی که اساسش سیاست جدید ادارهٔ پلیس شیکاگو بود. جریمه‌های پارک ماشین از قدیم‌الایام روی شیشهٔ جلوی ماشین و زیر تیغهٔ برف‌پاک‌کن قرار می‌گرفت. سیاست جدید این بود که جریمه‌ها روی کاغذهای نارنجی روشن چاپ شود و روی شیشهٔ کناری راننده چسبانده شود، جایی که همهٔ راننده‌هایی که از آنجا رد می‌شدند به‌خوبی آن را می‌دیدند. ما در مقاله بیان کرده بودیم که چنین سیاستی از منظر رفتاری هوشمندانه است، زیرا احتمال جریمه‌شدن را در ذهن افراد افزایش می‌دهد و تقریبا بدون هیچ هزینه‌ای مردم را از پارک کردن ماشین در مکان‌های ممنوعه باز می‌دارد
سیستماتیک
قانونی که باید به یاد داشت این است که افرادی که با ضررهای بزرگ تهدید می‌شوند و شانس خارج شدن از ضرر را دارند، حتی اگر در حالت عادی ریسک‌گریز باشند، به شکل غیرِمعمولی به ریسک‌پذیری تمایل پیدا می‌کنند. مراقب باشید!
mr_salarkhan
افراد زندگی را برحسبِ تغییرات تفسیر می‌کنند نه سطوح.
ژینا کریمی
. پول باید به بهترین شکلی که منافع سازمان یا خانوار را برآورده می‌کند هزینه شود؛ اگر این منافع تغییر کند، دیگر نباید توجهی به برچسب‌هایی داشته باشیم که روی آن پول‌ها زده‌ایم. اما رفتار ما در عمل اینچنین نیست. برچسب‌ها عواملی ظاهرا بی‌ربط هستند.
mirsotude
«اکتشاف با آگاهی از بی‌قاعدگی است که دوباره آغاز می‌شود، یعنی، با فهم اینکه طبیعت به شکلی انتظارات برآمده از پارادایمی را زیر سؤال برده که بر علمِ متعارف حکم‌فرماست.»
Mahdi
اجماعی میان اقتصاددانان و به‌خصوص میان اقتصاددانان مالی وجود داشت که شواهد
کاربر ۶۶۲۶۸۰۲
بخش ششم: مالیه (۲۰۰۳ - ۱۹۸۳)
کاربر ۶۶۲۶۸۰۲

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان