دانلود و خرید کتاب مکالمات؛ مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم انداج مایکل ترجمه الهه صالح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مکالمات؛ مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم اثر انداج مایکل

کتاب مکالمات؛ مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم

نویسنده:انداج مایکل
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مکالمات؛ مصاحبه‌ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم

برای هر کسی که، به نوعی، درگیر کار سینماست، پذیرش این‌که کسی به‌تنهایی خالق یک اثر سینمایی باشد، کمی دشوار است. کارِ گروهی که برای ساخت یک فیلم تلاش می‌کنند، بسیار شبیه کار زنبورهای عسل در یک کندوست، یا برنامهٔ روزانه در کاخ لویی شانزدهم؛ یعنی هر فرد یا گروهی متصدی امر خاصی است و در واقع تخصص‌های گوناگون دست‌به‌دست داده‌اند تا فیلمی ساخته شود. گرچه سال‌هاست که مردم تنها کارگردان را صاحب اثر می‌شناسند و تمام مسئولیت‌ها را از فیلم‌نامه تا طرح، سبک و تنش‌های دراماتیک به او نسبت می‌دهند، اما در واقع هر فیلم با مشارکت و همفکری افرادی با تخصص‌های گوناگون ساخته می‌شود. مایکل انداج در مجموعه مصاحبه‌هایش با والتر مرچ، تدوینگر و طراح صدای حرفه‌ای آمریکایی، تلاش کرده تا با تمرکز روی هنر فیلم‌سازی از نگاه یکی از تأثیرگذارترین عوامل ساخت فیلم، یعنی تدوینگر، حرفه‌ای را که به‌رغم پیچیدگی‌هایش ناشناخته مانده معرفی کند. اگرچه اهمیت تدوین و نقش تدوینگر برای حرفه‌ای‌های سینما روشن است، اما برای عموم مردم همچنان ناشناخته و مبهم باقی مانده است. والتر مرچ دانش‌آموخته دانشگاه جان هاپکیز در رشته علوم مقدماتی و کالج هنرهای سینمایی در دانشگاه کالیفرنیا است. مرچ در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۹۶ میلادی، برای صداگذاری و میکس صدایِ فیلم «اینک آخرالزمان» ساخته فورد کاپولا و «بیمار انگلیسی» ساخته آنتونی مینگلا، برندهٔ جایزه اسکار بهترین «صداگذاری میکس صدا» شد. او بابت تدوینِ فیلمِ بیمار انگلیسی هم، برندهٔ جایزه اسکار بهترین تدوین و جایزهٔ بفتای بهترین تدوین ۱۹۹۶ شد.

نظرات کاربران

saeed abedee
۱۳۹۹/۰۶/۱۹

از بهترین مصاحبه های است که تاکنون خوانده ام

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
وقتی برای اولین‌بار بعد از میکسِ بیمار انگلیسی فیلم را دیدم، به والتر گفتم «جایی که مریض آلو می‌خورد، صدای زنگی از دور شنیده می‌شود.» از این‌که صدای زنگ را تشخیص داده بودم، از من تشکر کرد و گفت این صدا از نیم‌مایلی به گوش می‌رسد و برای یادآوری خاطره‌ای در گذشته استفاده شده است که همراه با طعم آلو زنده می‌شود، اولین فلاش‌بک فیلم هم یک دقیقه بعد شروع می‌شود. در واقع این صدا نشانه‌ای است که او را به گذشته می‌برد. به عبارتی، طعم آلو کاتالیزوری است که طنین صدای زنگ را در گوش او ایجاد می‌کند و خاطراتی در گذشته برایش زنده می‌شوند
saeed abedee
مرچ همواره این جملهٔ روبر برسون را نقل می‌کند که «هر فیلم سه‌بار متولد می‌شود: هنگام نوشتن فیلم‌نامه، هنگام فیلم‌برداری و در مرحلهٔ تدوین.»
م رشوند
می‌توان آن‌ها را «نقاط جهت‌یابی» نامید؛ مثلاً عدد ۲/۵ یعنی ذهن تماشاگر در هر دقیقه تنها قادر به پردازش ۲/۵ عنصر تماتیک (موضوعی) است؛ عدد چهارده یعنی در یک صحنهٔ اکشن، در هر دقیقه، دوربین باید چهارده‌بار جای خود را عوض کند؛ یا عدد سی یعنی فیلم ردیف‌شده حداکثر باید سی درصد بیش از مدت زمان فیلم اصلی باشد.
کاربر ۳۳۴۴۰۳۴

حجم

۴۵۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

حجم

۴۵۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۲۹,۰۰۰
۵۰%
تومان