دانلود و خرید کتاب آخرین نشان مردی مهرداد صدقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخرین نشان مردی اثر مهرداد صدقی

کتاب آخرین نشان مردی

نویسنده:مهرداد صدقی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۲۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آخرین نشان مردی

«آخرین نشان مردی» کتابی جالب از مهرداد صدقی با ماجراهایی جالب‌تر درباره نسلی از آدم‌های این دوره است که شاید مشغله‌های امروزی‌مان اجازه نمی‌دهد عوالم و حال و هوای اصیل و ساده و در عین حال متین و نجیبشان را به راحتی درک کنیم.

درباره کتاب آخرین نشان مردی

«پدرها»، همان پدرهایی که نه خیلی قدیمی‌اند که از دنیای ماچیزی ندانند و نه خیلی امروزی که از همه جیک و پوک ما در هیاهوی مشغله‌های اینترنتی و روابط نصفه و نیمه‌مان با آدم‌هاو چیزها سر دربیاورند. پدرهایی که متولد اواخر دهه بیست و دهه سی هستند. آنهایی که الان به مرز شصت سالگی رسیده‌اند یا چند سالی است که از آن گذشته‌اند. پدرهایی که شاید «آخرین نشان مردی» را در این نسل همراه خود دارند. پدرهایی که قابل تقدیرند به خاطر تلاششان برای هم‌پاشدن با فرزندان جوان خود و قابل احترام‌اند برای صفا، صداقت و سادگی‌ای که میراثی گران‌بها است. میراثی که شاید دیگر ما نتوانیم به تمامی به نسل بعد از خود منتقل کنیم. مهرداد صدقی نویسنده جوان و موفق ایرانی است که در سال‌های اخیر جای خود را به خوبی در میان طنزپردازان باز کرده است. او تا کنون بیش از ۸ کتاب طنز نوشته که از میان آنها می‌توان به نقطه ته خط، آبنبات هل‌دار، مغز نوشته‌های یک جنین، مغزنوشته‌های یک نوزاد اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آخرین نشان مردی می‌خوانیم:

«برای نوشتن قسمت‌های مختلف پایان‌نامه دارم با استاد راهنمایم تلفنی حرف می‌زنم و مامان و بابا هم درحالی‌که سرشان توی گوشی است، گوششان با من است. گوشی را که می‌گذارم مامان به شوخی می‌گوید: برای اون بخش «سابقه تحقیق» که می‌گفتی از بابات کمک بگیر که سابقه تحقیقش خوبه. برای دختر خاله‌ت که خواستگار آمد، راجع به پسره تحقیق کرد و گفت خوبه معطل نکنین که بهترین گزینه س ولی پسره معتادِ دوگانه سوز از آب در اومد. با خنده به مامان می‌گویم: پس خوبه چون برای قسمت «مواد و روشها» هم می‌تونم از همون پسره کمک بگیرم. حتماً روش همهٔ موادها رو بلده بابا می‌گوید: پسرجان حتی محض شوخی هم دیگه اسم مواد رو نیار وگرنه با یه روشهایی تنبیه‌ت می‌کنم که خودت بشی موضوع یه پایان‌نامه.»

نظرات کاربران

n re
۱۳۹۹/۰۷/۲۰

کتاب خوبی بود اما به نظرم اگه کسی آبنبات ها رو خونده باشه، این در نظرش جذابیت آبنباتها رو نداره و اونا یه چیز دیگه هستن!! ولی خب در کل خوب بود شاید اگه اینو قبل از آبنباتها خوانده بودم بیشتر به

- بیشتر
Reyhane
۱۳۹۹/۰۳/۱۴

فکر میکنم مجموعه پدر پسری از همین کتاب باشه

zeinab
۱۳۹۹/۰۸/۰۱

واااای این کتاب چه صوتیش چه ساده اش چه چاپیش آدم رو میبره تو دنیای حامد واقعا نویسنده ی فوق العاده هستند ایشون و ازشون تشکر میکنم من شبا به چیزای بدی فکر میکردم اما آقای صدقی با کتابشون آرامش

- بیشتر
کاربر ۲۸۶۱۷۸۴
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

واقعا کتاب جالبی بود. توی زمانی که خیلی از فیلمنامه نویسها و شاعران و نویسنده ها, طنز را با شوخی های جنسی اشتباه گرفتند, یه کتاب طنز جالب و تمیز مثل این کتاب واقعا غنیمته.

بلاتریکس لسترنج
۱۳۹۷/۱۰/۰۱

عااااااالی بود😂😂

اسما
۱۳۹۷/۱۰/۲۸

بهترین کتابای اقای صدقی ابنبات پسته ای وهلدار والبته دارچینی هم بایدشاهکارباشه تازه اومده من ابنبات هلداروپسته ای باهیچ کتابی عوض نمیکنم اینقدک خندیدم من بااین دوتاکتاب😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂توصیه میکنم حتماحتماحتماابنباتارو ازدست ندین

🌈خیال‌پرواز🍊
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

داستانِ سادهٔ یک خونوادهٔ ساده. طنز نمکینی داشت و در کل موقع خوندنش حس خوبی داشتم. 😁🌷

فریده
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

به نظر من بد نبود. یه داستان طنزه ولی خیلی جذاب هم نیست که بخوام دوباره بخونم

♔λɾί♔
۱۳۹۸/۰۳/۰۷

من خیلی حال کردم با این کتاب مشتی بود ب قول خودمون

ف_حسنپوردکان
۱۳۹۷/۱۱/۲۷

با خوندن این کتاب، کلی با ماجراهای حامد و خانوادش، مخصوصاً پدرش می‌خندید. از دستش ندید 😉

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵۱)
آدم عاشق حتی با نفس کشیدنش هم خودش رو لو می‌ده
♔λɾί♔
پس ازدواج چی؟ می‌دونی که مردا به یه سنی که می‌رسن باید هم خودشون رو بدبخت کنن هم یه نفر دیگه رو
n re
اگه همین‌جوری عاشقشی که هیچ اما اگه قصد ازدواج داری، باید بیشتر بشناسیش. البته تا ازدواج نکنی نمی‌شه بشناسیش و تا نشناسیشم که نمی‌شه ازدواج کنی.»
حکیمی
کلاً دفاع کردن از پایان‌نامه خیلی آسان‌تر از دفاع کردن از مامان یا بابا جلوی همدیگر است.
حــق پرســت
آخرین نشان مردی ۱ هر وقت ما خانوادگی و دسته‌جمعی بیرون می‌رویم، بزرگ‌ترین تفریح مردهای فامیل این است که به نحوه آتش درست کردن هم‌دیگر گیر بدهند. یعنی تعصبی که روی ور رفتن با زغال و بادبزن دارند، روی هیچ چیزی ندارند.
سپیده
ضمنا شاید تو دانشگاهتون رفتم از دفتر بپرسم درس مَرسات چطوره بابا اونجا که مدرسه نیست. دانشگاه اصلاً دفتر نداره. پس استادات زنگ تفریح کجا دور هم چای می‌خورن؟
ایران
برای اون بخش «سابقه تحقیق» که می‌گفتی از بابات کمک بگیر که سابقه تحقیقش خوبه. برای دختر خاله‌ت که خواستگار آمد، راجع به پسره تحقیق کرد و گفت خوبه معطل نکنین که بهترین گزینه س ولی پسره معتادِ دوگانه سوز از آب در اومد.
بلاتریکس لسترنج
بابا و آقای عطاری به صورت جداگانه دراز و نشست می‌روند. یعنی آقای عطاری روی زمین دراز می‌کشد و بابا هم کنارش می‌نشیند.
FAYA
از آنجا که «گیر» از بین نمی‌رود بلکه از فرد بزرگ‌تر به کوچک‌تر منتقل می‌شود، آقا نعیم هم نصف جوجه‌هایی را که من به سیخ کشیده‌ام، دوباره از سیخ درمی‌آورد و از یک ناحیه دیگر سیخ را در آن‌ها فرو می‌کند: «اینا رو باید از اینجا فرو کنی نه از اونجا»
بلاتریکس لسترنج
طوبی خانم می‌گوید: نمی‌گم حق نداشتن برن ولی قبلش لااقل باید یه خبر به ما می‌دادن. الان حس می‌کنم به ما به چشم پاتریکِ باب‌اسفنجی نگاه می‌کردن. مامان هم می‌گوید: همین الان از هر جا باشه شمارهٔ اردوغان رو گیر می‌آرم بهش می‌گم دو نفر از مخالفینت اون ور دارن برای خودشون می‌چرخن. نشونه شونم اینه که ماشینشون پر از نون و ماسته
بلاتریکس لسترنج

حجم

۱۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
۵۳,۲۰۰
۳۰%
تومان