دانلود و خرید کتاب صبحانه قهرمانان کورت ونه‌گات ترجمه راضیه رحمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صبحانه قهرمانان

کورت ونه گات جونیور(۲۰۰۷-۱۹۲۲ )، نویسنده امریکایی است. «صبحانه قهرمانان» یکی از ساختارشکنانه‌ترین رمان‌های معاصر است. رمانی که در قالب طنز از دغدغه‌های ذهنی نویسنده شکل گرفته و راجع به دو پیرمرد سفیدپوست لاغر اندام است که روی سیاره‌ای در حال مرگ زندگی می‌کنند. داستان به شرح حال رویدادهای زندگی این دو نفر می‎پردازد. این دو شخصیت اصلی قرار است در انتهای کتاب با هم ملاقاتی داشته باشند. ونه گات در واقع شخصیت‌هایی خلق کرده که از طریق آن‌ها خود را متحول می‌کند و به این نتیجه می‎رسد که انسان‌ها دو بعد «ماشینی» و «مقدس» دارند. تا زمانی که یک انسان ماشین‌وار عمل کند، وضعیتش پیچیده، تراژیک و مضحک خواهد بود. اما در درون همه موجودات، به طور یکسان ماهیت مقدسی وجود دارد که نویسنده آن را «نوار لغزش ‌ناپذیری از نور» می‌نامد. این ماهیت در وجود تک‌تک این موجودات شعله می‎کشد. ونه گات در این رمان از تکنیک‌های متعددی استفاده کرده تا اصول سنتی داستان نویسی را در هم بریزد. وی از همان شروع داستان درباره چگونگی پایان آن سخن می‎گوید اما اتفاق‌های غیرمنتظره در این میان خود حدیث دیگری است. مارک تواین و جورج اورول از الگوهای ونه‌گات در نویسندگی بودند و او خود بر نویسندگان سرشناسی چون پل آستر و جورج ساندرز تأثیر گذاشت. ونه گات که در مارس ۱۹۴۳ به خدمت نظام رفت، در دسامبر ۱۹۴۴ در جبهه جنگ اسیر نازی‌ها شد و در انباری که محل نگاهداری لاشه‌های گوشت بود زندانی شد. او از بمباران شهر درسدن که در آن بیش از ۱۳۴ هزار نفر کشته شدند به شکل معجزه آسایی نجات پیدا کرد. ونه گات در آثارش همواره برای مخاطب خود فضای فانتزی و علمی-تخیلی را می‎سازد که با هجو و طنزی سیاه و به عبارتی اجتماعی آمیخته شده و به نحوی که با وجود حال و هوای تراژدی که بر داستان حاکم است خواننده را به خنده وا می‌دارد.

نظرات کاربران

کاربر 141131
۱۳۹۶/۰۲/۱۵

ونهً گارت متاسفانه جز نویسندگان معاصری هست که در ایران خوب شناخته شده نیست..سبک نوشته هاش به ظاهر هجو و کمدی هست ولی درون مایه ی داستانهای مشکلات عمیق و سردرگمی انسان دنیای صنعتی رو به سخره میکشه..در واقع خیلی

- بیشتر
Amigo
۱۳۹۴/۱۱/۱۱

لطفا سلاخ خانه شماره 5 رو هم بذارید.

وحید
۱۳۹۵/۰۴/۰۲

نویسنده خوبی بود مرحوم ولی مزخرفات زیاد گفته و اینکه سلاخ خانه از این خیلی بهتر بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
دبیرستان «توماس جفرسون» به افتخار برده‌داری نام‌گذاری شده بود که یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان جهان در زمینه‌ی آزادی بشر بود!
شایان
دبیرستان «توماس جفرسون» به افتخار برده‌داری نام‌گذاری شده بود که یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان جهان در زمینه‌ی آزادی بشر بود!
شایان
آن دو هیولا ساکن فکر و ذهن ما بودند. آری. یکی از آن دو حرص طلا، و دیگری، زبانم لال؛ اتفاقی ‌دیدنِ زیرپوشِ دخترک هم‌سن و سالمان بود.» «می‌خواهم از آن دو چیز به خاطر اینکه این‌قدر پوچ و مسخره بودند تشکر می‌کنم، چون به ما فهماندند که انسان به چه چیزهایی می‌تواند اعتقاد پیدا کند و برای حفظشان آن‌چنان با شور، حرص و ولع رفتار کند».
شایان
مهمترین سلاح دزدان دریایی در برابر بومیان، قدرتشان در غافلگیر کردن بومیان بود. بدین صورت که در ابتدا هیچ‌کس باورش نمی‌شد که دزدان تا به این حد سنگدل و حریص باشند، وقتی باورشان می‌شد که دیگر کار از کار گذشته بود.
شایان
به نظر تراوت انسان‌ها موجودات بی‌رحمی هستند که به طبیعت و همنوعان‌شان ظلم روا می‌دارند، وی به طوطی‌اش می‌گوید: «بیل، ما همه هلیوگابالوس هستیم»؛ هلیوگابالوس، امپراتور ظالم روم بود که از آزار انسان‌ها لذت می‌برد.
شایان

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۸,۸۰۰
۴۰%
تومان