دانلود و خرید کتاب جامعه‌شناسی دین ماکس وبر ترجمه محسن ثلاثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه‌شناسی دین اثر ماکس وبر

کتاب جامعه‌شناسی دین

نویسنده:ماکس وبر
انتشارات:نشر ثالث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه‌شناسی دین

«جامعه شناسی دین» کتابی نوشته ماکس وبر، جامعه‌شناس، حقوق‌دان، تاریخ دان و سیاست‌مدار آلمانی قرن بیستم است. این اثر وبر تحلیلی بی‌همتا از این قضیه است که چگونه معانی فرهنگی منافع سازمانی آفرینندگان، ابقاکنندگان و انتشاردهندگان فرهنگ را منعکس و منکسر می‌کنند. این اثر همچنین جامع‌ترین نظریه را درباره این قضیه به دست می‌دهد که افکار در شکل‌گیری کنش انسانی چه نقشی دارند. وبر کارش را در جامعه‌شناسی دین با این پرسش آغاز می‌کند که چگونه معانی مذهبی برای انسان‌ها اهمیت یافتند، با آن‌که علایق مادی فوری آن‌ها همیشه بر بیش‌تر زندگی آن‌ها تسلط دارند. به نظر وبر، پاسخ این پرسش پاسخی تاریخی است و او برای این پاسخ به دوران آغازین تمدن و قداست جادوگری بازمی‌گردد و دیدگاه تکاملی خود را درباره آن بازمی‌گوید. پیدایش دین، خدایان و جادوگران و کاهنان، آیین‌های اخلاقی و مذهبی، مسئله پیامبری، موعظه، کاست‌ها، طبقات فئودالی، طبقات اجتماعی و دین،راه‌های گوناگون رستگاری،رستگاری‌شناسی و انواع رستگاری، اخلاق مذهبی، سامان جهانی و فرهنگ، رابطه دین با سیاست، اقتصاد، تمایل جنسی و هنر، یهودیت، مسیحیت و سامان اجتماعی ـ اقتصادی و رویکرد دین‌های جهانی دیگر همچون اسلام به سامان اجتماعی و اقتصادی مباحث عمده ای هستند که در این اثر بررسی می‌شوند. کتاب جامعه‌شناسی دین، بهتر از هر کار دیگر وبر، اهمیت او را به عنوان یک تحلیلگر تاریخی اثبات می‌کند و نه‌تنها جوهره بلکه روش متمایز رهیافت تاریخی وبر را به خوبی نشان می‌دهد.

نظرات کاربران

پیام
۱۳۹۸/۰۱/۳۰

خیلی گران است، کتاب الکترونیکی راهی است برای جبران گرانی کاغذ. این قیمت برای کتاب الکترونیکی خیلی زیاد است. در ضمن چرا طاقچه مانند فیدیبو کدهای تخفیف برای کاربرانش در نظر نمی‌گیرد.

Ali431
۱۳۹۷/۱۱/۰۹

چ قیمتیی مگ نسخه فیزیکی ۲۴هم کمه ها ۲۵تومن کن خیلی گرونه

mhdaghigh
۱۳۹۷/۰۹/۱۷

بین همه کتابهایی که تخفیف گذاشته‌اید چرا این کتاب تخفیف ندارد با این قیمت وبا توجه به اینکه نسخه کاغذی این کتاب بالاخره مشمول تخفیف حداقل نمایشگاه خواهد شد این قیمت مقرون به صرفه نیست، لطفاً نشر ثالث تخفیف لازم

- بیشتر
سوکراتس
۱۳۹۷/۰۸/۲۹

چرا این تو تخفیفای نشر ثالث نیست پس ؟!

MohamadAmir Seyedi
۱۴۰۱/۰۶/۰۴

قیمتش گرونه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
جادوگران نیز کارگزاران دست تنهایی‌اند که در برابر نوسان‌های روزمره تقاضای خدماتشان آسیب‌پذیرند، ولی به هر روی، آن‌ها از طریق همپیوستگی‌های مذهبی می‌توانند نظریه‌هایی را در باره قدرت‌هایی که باز می‌نمایند ارائه کنند و از این طریق تقاضای منظم‌تری را برای کار و خدماتشان ایجاد کنند. کشیشان و کاهنان نیز می‌توانند به مفاهیم قدرتمند و خدایانی جهانی توسل جویند و از این راه مؤمنان را به وفاداری و حمایت از خودشان وادار سازند. بدین‌سان، رشد تخیل مذهبی تحت تأثیر منطق منافعی تحقق می‌یابد که با افکار بیان شده و سرانجام با همین افکار دچار محدودیت می‌شود.
helya.B
هر چه یک جهان‌بینی مذهبی عقلانی‌تر شده باشد، تناقض‌هایی که همین جهان‌بینی می‌آفریند شدیدتر می‌شوند و در نتیجه، محرک نوسازی مذهبی نیرومندتر می‌گردد.
amyn
به نظر وبر، عقلانی‌سازی از «عقلانیت» عملی که ویژگی جهانی جستجوی تسلط عمل‌گرایی بر حوادث عادی زندگی انسان است، و نیز از فرهنگ منحصربه‌فرد (و از بسیاری جهات نابخردانه) «عقل‌گرایی» غربی که می‌کوشد زندگی همه انسان‌ها را با یک رشته معانی یکسان سازگار سازد، بسیار متفاوت است.
jarrah

حجم

۴۲۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۵ صفحه

حجم

۴۲۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۵ صفحه

قیمت:
۲۲۷,۵۰۰
تومان