دانلود و خرید کتاب رویکردهای کاربردی در ادبیات تطبیقی ماجده حمود ترجمه مجتبی شاهسونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویکردهای کاربردی در ادبیات تطبیقی اثر ماجده حمود

کتاب رویکردهای کاربردی در ادبیات تطبیقی

نویسنده:ماجده حمود
انتشارات:نشر روزگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رویکردهای کاربردی در ادبیات تطبیقی

ماهیت ادبیات تطبیقی به گونه‌ای است که گستره فرهنگ‌های مختلف را درمی‌نوردد و با حفظ هویت فرهنگ‌های بومی، تابلو زیبایی از اشتراکات فرهنگی ترسیم می‌کند و بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور حلقه اتصال حوزه‌های فرهنگی جهان خواهد بود. کتاب «رویکردهای کاربردی در ادبیات تطبیقی» اثر ماجده حمود، حاوی چند نمونه مقایسه‌ای در پژوهش‌های تطبیقی است که می‌کوشد تا نمونه‌های متعددی تاثیر از دیگران را بررسی نماید. تاثیر اسطوره پیگمالیون در ادبیات جهانی (نمایشنامه برنارد شاو) و ادبیات عربی (توفیق حکیم، جرج سالم) و تاثیر پذیری از رمان مدرن مانند تاثیرپذیری غسان کنفانی در (آنچه برای شما باقی می‌ماند) از رمان «خشم و هیاهو» فاکنر و یا تفکر اصالت وجود (ذکریا تامر) که از رمان «بیگانه» آلبرکامو تاثیر پذیرفته است) از سوی دیگر این پژوهش نمونه‌ای از تاثیر ادبیات قدیم ما بر ادبیات غربی (ابن طفیل «حین بن یقطان» در «رابینسون کروزوئه» دانیل دوفو) و همچنین (تصویر شناسی: imagology) یعنی تصویر دیگران در ادبیات قدیم عربی (تصویر ایرانیان در کتاب «بخلاء» جاحظ) را در بر دارد و همچنین به بررسی یکی از نمونه‌های حیرت انگیزی که ادبیات غرب ارائه نموده (نمونه قاتل با شرافت در نمایشنامه «اوتلو» شکسپیر و رمان «جنایت و مکافات» داستایوفسکی) می‌پردازد.

نظرات کاربران

کاربر 1984942
۱۳۹۹/۰۳/۲۱

عالیه این کتاب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
بسیاری از رویاهای ما چه از جهت اسلوب و چه از جهت مضمون به اسطوره‌ها شباهت دارند. همچنین هنگامی که از شکل گفتاری به شکل نوشتاری در می‌آیند، با هم تشابه می‌یابند و هر دو به یک زبان نوشته می‌شوند، و آن زبان سمبولیک است.»
fateme.mun
«علی حرب» برای ما توضیح می‌دهد که اسطوره «یکی از ابعاد آگاهی بشری است». از این رو که انسان تمایل دارد تا تفسیری طبیعی از آنچه ماورای طبیعت است، ارائه دهد. هر آنچه فرهنگی است را جلوه ای ازلی بدهد و نشانه‌های انسانی بودن را از ابتکارات و گفته‌های خویش بزداید... او دائما در جستجوی نظمی در پس بی‌نظمی بوده و برای هر رشد و تغییری برنامه ای را تصور می‌کند. و در پس هر حادثه ای مقاصدی را کشف می‌نماید. و در آنچه بی‌معنی است، معنایی را می‌خواند. بر این اساس اسطوره تولد معانی، حرکت دهنده جمعها و به دنیا آورنده تاریخ است و همهٔ این‌ها جز با از بین رفتن معانی پایان نمی‌پذیرد. به عبارتی اسطوره در دنیای انسان و علم در دنیای اشیاء کاربرد دارد.
fateme.mun

حجم

۲۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
۱۸,۰۰۰
۵۰%
تومان