دانلود و خرید کتاب غول بزرگ مهربان رولد دال ترجمه علی هداوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب غول بزرگ مهربان

«غول بزرگ مهربان» یکی از قصه‌های «مجموعه داستان‌های عجیب آقای دال»، نوشته رولد دال، نویسنده چیره دست داستان‌های کودکان است. رولد دال در ۱۹۱۶ متولد شد و از کودکی عاشق داستان و کتاب بود. اساس قصه‌هایش را از افسانه‌هایی که مادرش برایش تعریف می‌کرد به علاوه ماجراهایی که برای خودش اتفاق افتاده بود می‌گرفت. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر»، و«ماتیلدا و داستان‌های چشم‌نداشتنی» اشاره کرد. بیشتر آثار دال به فیلم درآمده‌اند. شخصیت‌های کودک و خردسال داستان‌های دال با آدم بزرگ‌هایی که با آنها بدرفتاری می‌کنند، در کشمکش‌اند و معمولا یک آدم بزرگ خوب با آدم‌ها یا آدم بد داستان می‌جنگد. دال در سال ۱۹۹۰ درگذشت و در سال ۲۰۰۲ گالری کودکان رولد دال به افتخار او در موزه اشرافی شهر گریت میسندن، ایالت باکینگ همپشایر انگلستان افتتاح شد که هدفش آموزش هنر ادبیات برمبنای نوشته‌های رولد دال است. جایزه‌ی the Roald Dahl funny Prize هم به افتخار او هر سال به نویسندگان کتاب‌های طنز کودک و نوجوان اهدا می‌شود. سوفی دخترکوچولویی است که شنیده شب‌ها از یک ساعتی که به آن ساعت جادوگری می‌گویند، درست همان ساعت‌هایی که همه آدم‌بزرگ‌ها و بچه‌ها در خوابی عمیق هستند، همه چیزهای سیاه و تیره از مخفی‌گاه‌هایشان بیرون می‌آیند و تمام دنیا را در اختیار می‌گیرند. یک شب که سوفی دچار بی‌خوابی شده است عینکش را به چشمش می‌زند و در خانه راه می‌افتد. همه جا آرام و ساکت است و هیچ‌ صدایی شنیده نمی‌شود. سوفی که هوس کرده بیرون را نگاه کند، پرده را کنار می‌زند و ناگهان حجم سیاه بلندی را می‌بیند که در طول خیابان به سمت او در حرکت است...
معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

☆rose☆
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

فیلمشم عالیه

ستاره ۹۸۹۸
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

نخونید از دستتون رفته

شَیدیم
۱۳۹۹/۰۶/۱۸

عالیه بهترین نویسنده کتاب های کودکه من خیلی از خوندنشون لذت می بردم این کتاب فیلمشم هست که اونم خوبه

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

عالی فیلمشم ببینید💜☺

😉ALI😎
۱۳۹۹/۰۵/۱۵

خیلی جالب هست مخصوصا آن جاش که به گوشت قلنبه خور خواب میدن

Book worm
۱۳۹۹/۰۴/۱۴

عالی ترین کتابم من طرفدار رولد دالم

💙❄ zeynab ❄💙
۱۳۹۹/۰۳/۱۵

قشنگ بود ولی پیشنهاد میکنم به جای خوندن کتابش فیلمش رو ببینین 😉

bardia.s
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

این کتاب رو من از کتابفروشی خریدم و عالی بود.ولی اون جدید بود. چرا طاقچه فقط چاپ قدیمی میذاره؟

🕊️📚kerm ketab
۱۴۰۲/۰۴/۲۹

فوق العاده💙🌊

Gorgi
۱۴۰۲/۰۴/۰۱

این کتاب عالیه فیلمشم حتما ببینین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
فقط چون چیزی رو با این دو تا چشمامون نمی‌بینه، فکر می‌کنی چیزی وجود نداشت.
S*J
قانون هر کسی به درد خودشون می‌خوره.
S*J
خب، حالا ممکن است بپرسید، نکنه این همون کتابیه که غول مهربان نوشته. باید بگم، درسته. این همون کتابه که شما الان خووندین و تمومش کردین.
Gorgi
غول مهربان کتاب را نوشت. زحمت زیادی روی آن کشید و کتاب را تمام کرد. با اندکی شرمندگی کتاب را به ملکه نشان داد. ملکه با صدای بلند کتاب را برای نوه‌هایش خواند. روزی به غول مهربان گفت: «فکر می‌کنم باید این کتاب را چاپ و منتشر کنیم تا بچه‌های دیگر هم آن را بخوانند.» این کار انجام شد، اما چون غول مهربان بسیار فروتن و خجالتی بود، اسم خودش را به عنوان نویسنده روی کتاب نگذاشت. از اسم شخص دیگری استفاده کرد. خب، حالا ممکن است بپرسید، نکنه این همون کتابیه که غول مهربان نوشته. باید بگم، درسته. این همون کتابه که شما الان خووندین و تمومش کردین.
S*J
همچنین شروع کرد به نوشتن مقاله‌هایی دربارهٔ زندگی گذشتهٔ خودش. سوفی بعضی از آن‌ها را خواند و گفت: «خیلی عالی هستن. فکر کنم روزی نویسنده‌ای واقعی بشی.» غول مهربان از شادی فریاد زد: «وای، خیلی دوست دارم. فکر می‌کنی بشم؟» سوفی گفت: «شک ندارم. چرا یه کتاب دربارهٔ خودت و من نمی‌نویسی؟» غول مهربان گفت: «بسیار خوب، امتحانش می‌کنم.»
S*J
غول مهربان نشان داد که شاگرد بسیار باهوشی است. در وقت بیکاری، کتاب می‌خواند. همهٔ کتاب‌های چارلزدیکنز (که قبلاً دالزچیکنز تلفظ می‌کرد) و آثار شکسپیر و هزاران اثر ادبی دیگر را خواند.
S*J
«فضولی زیاد جَوون‌مرگی می‌یاره.
S*J
سیاهی شنل او با تاریکی سایه‌های شب ترکیب شده بود.
S*J
«رؤیاها پر از جادو و رمز و رازه. سعی نکن اونا رو بفهمی.
S*J
حوله می‌پوشم و دمپایی‌هامو پام می‌کنم و باز شکم خودمو فشار می‌ده تا نامرئی بشم و بعد راه می‌افتم تو خیابونای شهر. البته من خودش نامرئی هستم و چیزایی که پوشیدم نامرئی نیست اینه که وقتی مردم چشمش می‌افته به یه حوله حموم و دمپایی‌هایی که تو خیابون راه می‌رن اما هیچ کس توی اونا نیست جیغ و داد راه می‌افته و شهر به هم ریزه و مردم فریاد می‌زنه روح! روح! و مردم جیغ می‌زنه و فرار می‌کنه این طرف اون طرف و پلیس‌های گردن‌کلفت در می رن و جالب‌تر از همه این‌که می‌بینم آقای گرامیت معلم جبر من از کافه می‌یاد بیرون و من می‌افتم دنبالش و می‌گم بووو! و اون از ترس جیغ می‌زنه و دوباره فرار می‌کنه توی کافه و من از خواب بیدار می‌شم و مثل خر کیف می‌کنم.
S*J

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان