دانلود و خرید کتاب آفریده‌های یک روز اروین د. یالوم ترجمه پیمان رحیمی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آفریده‌های یک روز اثر اروین  د. یالوم

کتاب آفریده‌های یک روز

معرفی کتاب آفریده‌های یک روز

دکتر اروین یالوم، روان‌شناس و نویسنده اگزیستانسیالیست معاصر، در کتاب «آفریده‌های یک روز» با هنرمندی تمام در ده داستان، رازهای گوناگونی را از زندگی انسان‌ها برملا می‌سازد که شاید برای هر کدام از خوانندگانش در جهان اتفاق افتاده یا درحال اتفاق باشد. داستان‌هایی که از مسائل اساسی زندگی انسانی مانند عشق، تنهایی، اراده، آزادی، بی‌معنایی و مسئولیت‌پذیری سرچشمه می‌گیرد. در داستان اول با پیرمردی هشتادوچهارساله روبه‌رو می‌شویم که در ایمیلی از یالوم درخواست مشاوره می‌کند تا در نوشتن کتابش درباره «نیچه» او را راهنمایی کند. داستان دوم درباره یک تاجر موفق از یک خانواده اصیل و تحصیلکرده است که با داشتن همه چیزهای خوب در زندگی هنوز هیچ حس درست و مثبتی در زندگی‌اش ندارد و با شک و شبهه روزگار می‌گذراند. در داستان سوم با زنی به نام ناتاشا آشنا می‌شویم که زمانی یک بالرین خوش‌اندام و موفق بوده ولی اکنون به زنی چاق، معتاد به الکل و افسرد تبدیل شده است. در داستان چهارم، یالوم در مراسم تشییع جنازه حسابدارش با دوتن از بیماران سابقش روبه‌رو می‌شود که مدت‌ها پیش برای درمان پیش او آمده بودند اما حالا یالوم به دلیل کهولت سن خاطره‌ای از آنها ندارد. آنها پیشنهاد می‌دهند که برای گپ و گفتی درباره آن زمان‌ها به دفترش بروند. در داستان پنجم یک مدیر عامل ۷۷ ساله که حالا در خانه سالمندان زندگی می‌کند از یالوم می‌خواهد تا برای درمان مشکل ناسازگاری‌اش به او کمک کند. داستان ششم درباره مرگ آسترید، روان‌شناسی است که از دوستان یالوم بود. در داستان هفتم وارد ماجرای سالی، زن جذاب شصت‌ساله می‌شویم که می‌خواهد در زندگی‌اش تغییری اساسی ایجاد کند. داستان هشتم درباره یک مبتلا به سرطان است که می‌خواهد با اعتصاب غذا خودش را بکشد. داستان نهم درباره هلنا، زن دوست‌داشتنی و اندوهگینی است که سال‌ها پیش برای مشاوره و صحبت درباره مرگ دوست پسرش پیش اروین یالوم رفته‌ بود. و دهمین داستان درباره مردی است که هم‌زمان با دو زن رابطه دارد و زن دوم خیال می‌کند که قرار است با هم ازدواج کنند. یالوم در این ده داستان که از زندگی واقعی بیمارانش نقل می‌کند، سه موضوع اساسی زندگی آدمی یعنی تنهایی و عشق و مرگ را به بهترین شیوه مورد بحث و بررسی قرار داده است که در نوع خود بی‌نظیر است.
معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظرات کاربران

کاربر 1936571
۱۳۹۹/۰۲/۳۱

کتاب بسیار آموزنده و جذابی است. ولی این ترجمه بسیار بد و دور از متن اصلی است. من چندین ترجمه را با متن اصلی انگلیسی مقابله کردم. معادل‌های دلبخواهی و ناسازگار با واژ‌ه‌ها و عبارات متن اصلی در این ترجمه

- بیشتر
abi
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

چقدر این یالوم خوبه .

غزاله رفیعی
۱۳۹۹/۰۱/۱۲

کتاب خیلی عالیه مثل بقیه کتابهای یالوم... هم داستان هست هم انسان رو با موقعیتهای مختلف زندگی مواجه میکنه و البته برای دانشجویان روانشناسی هم عالیه ممنون از طاقچه بخاطر تخفیفش...

ﺷﺎﻳﺎﻥ
۱۳۹۹/۰۲/۱۷

یالوم عااااالیه

asisa
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

کتاب خلاصه‌ای از جلسات روان درمانی دیالوم با بیمارانش را در هر فصل تعریف میکند منتهی از خلاصه ها نمیشه فهمید راهکار ارائه شده توسط دیالوم و یا حتی علت مراجعه هر بیمار چی بوده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۵)
«گاهی‌اوقات، درشگفتم چگونه می‌شود که هر انسانی خودش را خیلی بیش از بقیه انسان‌ها دوست می‌دارد، اما، با این همه، برای عقاید و نظرات خودش نسبت به عقاید دیگران ارزش کمتری قایل است.»
Mehdi
نیچه می‌گوید: «درست است که رنج می‌کشید اما این بهای دیدن است».
معجزه ی سپاسگزاری
«همه ما آفریده‌های یک روز هستیم؛ به‌یادآورنده و به‌یادآورده شده مانند هم هستند؛ چه انسان مشهوری باشیم و چه انسان معمولی، ما همه یکسان هستیم چون در یک روز خلق شدهایم. همه چیز زودگذر و ناپایدار است هم خاطرات و هم آنچه به یاد سپرده می‌شود، زمان، وقتی در دست شماست که شما همه چیز را فراموش کنید و همه چیز نیز شما را فراموش کند. همیشه آگاه باشید زندگی جریان دارد و انعکاس نبودنتان در همه‌جا و ذهن همه آدم‌ها خیلی زود پخش خواهد شد و شما در حافظه هیچ‌کس و هیچ‌جایی نخواهید بود.»
z.gh
تنها چیزی که می‌تواند به تو صدمه بزند ادراک خود توست. ادراک و تفسیرت را عوض کن و تغییر بده تا آسیب را از میان برداری. هیچ محرک خارجی‌ای نمی‌تواند به شما آسیبی برساند زیرا که شما فقط توسط نقص‌های خودتان می‌توانید آسیب ببینید.»
Mary gholami
«به آینه نگاه می‌کنم و چهره انسانی را می‌بینم که زخم خورده است اما پر از میل به زیستن، پر از دوست داشتن و دوست داشته شدن و پر از مرگ است.
من
مرگ، رویداد ارزش‌بخش زندگی است و اگر نمی‌بود زندگی ارزشی نمی‌داشت. اینکه ما این همه قدردان زندگی هستیم و آن را مغتنم می‌شمریم تنها به دلیل حضور مرگ است. به بیان دیگر، ارزش زندگی به جهت محدودیت و تناهی بودن زندگی است که از این تناهی به مرگ تعبیر می‌شود؛ این نکته را از طریق تجارب عادی خود نیز می‌توانیم دریابیم؛ به طوری که اگر تصور کنیم تنها یک روز از زندگی ما باقی مانده است، در مقایسه با زمانی که جاده بلندی را پیش روی خود تصور کنیم، نسبت به زندگی قدردان‌تر می‌شویم. مولوی نیز در دفتر ششم به‌طور دقیق این تلقی را بیان کرده است: آن یکی می‌گفت خوش بودی جهان / گر نبودی پای مرگ اندر میان آن دگر گفت ار نبودی مرگ هیچ / که نیرزیدی جهان پیچ‌پیچ خرمنی بودی به دشت افراشته / مهمل و ناکوفته بگذاشته
z.gh
«عقایدت را رها کن تا شکایتهایت برداشته شوند، شکایت «من آزاردیدهام» را رها کنید تا آسیب‌دیدگی از بین برود.»»
Mehdi
«فقط تفکر است که وجود دارد و همه چیز از آن است و این خود شما هستید که افکارتان را کنترل می‌کنید. پس هر آن، میتوانید قضاوت‌تان را از بین ببرید تا به آرامش برسید، درست مانند دریانوردی که تنها در پس دماغه صخره، آب‌های عمیق را طی می‌کند و به خلیجی آرام و بی‌موج می‌رسد.»
saeed
شوپنهاور جمله‌ای دارد که عشق را با خورشیدی که انسان را نابینا می‌کند مقایسه کرده است؛ وقتی بعد از سال‌ها محو می‌شود ناگهان آسمانی پر از ستاره را که توسط خورشید پنهان مانده بود می‌بینیم درست مثل از بین رفتن جوانی‌ام.
saeed
پدر و مادرتان از سر دشمنی و به‌عمد از ابراز محبت و عشق خودداری نمی‌کنند بلکه درنهایت سادگی محبتی در وجودشان نیست و در قلب‌شان چیزی ندارند که بخواهند عرضه کنند؟»
من

حجم

۲۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

حجم

۲۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان