دانلود و خرید کتاب عدالت از نظر علی (ع) مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عدالت از نظر علی (ع) اثر مرتضی مطهری

کتاب عدالت از نظر علی (ع)

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
امتیاز:
۴.۳از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عدالت از نظر علی (ع)

«عدالت از نظر علی علیه‌السلام» دو گفتار از کتاب بیست گفتار استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری است.

رساله حاضر شامل دو سخنرانی از استاد شهید آیت‌الله مطهری در موضوع عدالت است. گفتار اول تحت عنوان «عدالت از نظر علی علیه‌السلام» در شب ۱۹ رمضان ۱۳۸۱ قمری و گفتار دوم با عنوان «تفاوتهای بجا و تفاوتهای بیجا» در ۲۳ رمضان همان سال ایراد شده است.

این دو گفتار قبلا در کتاب بیست گفتار شهید مطهری منتشر شده است.

معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

Nafiseh R
۱۳۹۹/۰۵/۲۶

واقعا کتاب عالی بود .اولین باری بود که از استاد مطهری کتاب میخوندم و واقعا لذت بردم . مفاهیمی رو توضیح میدادن که واقعا ناب بود و به شدت موردنیاز این روزها . امیدوارم بتونم کتابای بیشتری بخونم‌ازشون

آرمان
۱۴۰۱/۰۲/۰۶

السلام علیک یا علی ابن ابیطالب علیه السلام. به ولله زاده نمیشود عادلی مانند علی (ع)

Alireza
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

بعیده که کتاب های استاد رو بخونین و جذب خوندن بقیه آثار استاد نشین.... خیلی عالی و خوب توضیح داده بودن... حتما بخونید

masihakekooshmooloo
۱۴۰۰/۱۲/۲۶

کتاب درباره عدالت اجتماعی است و نه خصیصه عدل در اخلاق فردی مفید و مختصر عدالت اجتماعی به صورت کلی بیان شده است کتاب ارزشمندی است و واقعا خواندنش برای هر مسلمانی واجب

نتی در سمفونی عظیم دنیا!
۱۴۰۱/۰۵/۳۱

سلام *کتاب جالبی بود و برای بنده چندتا مطلب تازه و مفید داشت *چون کتاب از روی سخنرانی ها نوشته شده، مثلا نمیشه گفت فقط بصورت فلسفی به عدالت پرداخته، یا روی یه جنبه خاص تاکید کرده، بلکه سیره و کلام پیامبر

- بیشتر
SHOKoOoH
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

بسیار لذت بردم و بیشتر حقانیت و مظلومیت امیرالمومنین برام روشن شد

صبحي
۱۳۹۹/۱۰/۲۳

فایل دانلودی خراب بود و هربار که باز میکردم نرم افزار طاقچه crash میکرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵)
در روزهای گرم می‌آمد بیرون دارالاماره و در سایه می‌نشست، مبادا مراجعه‌کننده‌ای بیاید و در آن هوای گرم به او دسترسی پیدا نکند.
f_altaha
کمْ مِنْ مَفْتونٍ بِحُسْنِ الْقَوْلِ فیهِ، وَ کمْ مِنْ مَغْرورٍ بِحُسْنِ السَّتْرِ عَلَیهِ، وَ کمْ مِنْ مُسْتَدْرَجٍ بِالاِْحْسانِ اِلَیهِ. بسیاری از مردم از بس خوبشان را و مدحشان را گفتند فاسد شدند، بسیاری از مردم چون از عیبشان چشم‌پوشی شد و مورد انتقاد قرار نگرفتند مغرور شدند، بسیاری از مردم هم چون به آنها احسان شد و از راه احسان زندگی و کارشان اداره شد متدرّجآ در غفلت فرو رفتند.
f_altaha
در هر بامداد و شام ساعتی برای رسیدگی به امور رعیت معین کن و به سؤالات آنها شخصآ جواب ده و نادان و گمراهشان را متوجه ساز، با دانشمندان در تماس باش و جز زبانت واسطه‌ای بین خود و مردم قرار مده و جز چهره‌ات حاجبی.
SHOKoOoH
چون عده‌ای که برای خود امتیاز قائل بودند و مورد اتهام بودند، دلیلشان این بود که ما حق صحبت و مصاحبت پیغمبر را داریم و در راه اسلام چنین و چنان زحمت کشیده‌ایم، به آنها فرمود: من منکر فضیلت صحبت و سابقه خدمت افراد نیستم، اما اینها چیزهایی است که خداوند خود اجر و پاداش آنها را خواهد داد، اینها مجوّز نمی‌شود که امروز ما میان آنها و دیگران فرق بگذاریم، این امور ملاک تبعیض واقع نمی‌شود.
f_altaha
عدل در اجتماع به منزله پایه‌های ساختمان است و احسان از نظر اجتماع به منزله رنگ‌آمیزی و نقاشی و زینت ساختمان است. اول باید پایه درست باشد، بعد نوبت به زینت و رنگ‌آمیزی و نقاشی می‌رسد. اگر «خانه از پای‌بست ویران است» دیگر چه فایده که «خواجه در بند نقش ایوان» باشد؟
SHOKoOoH
مولای متقیان علی (ع) که حتی دیگران درباره‌اش گفتند قاتل او همان عدل و مساواتش بود: وَ قُتِلَ فی مِحْرابِهِ لِشِدَّةِ عَدْلِهِ.
م.برهانی
مناصب اجتماعی از نظر کسی که واقعآ وظیفه خودش را انجام دهد و نخواهد از عنوان خودش استفاده کند نباید گفت حق است، باید گفت تکلیف است. فرق است بین حق و تکلیف. حق یعنی استفاده و بهره، تکلیف یعنی وظیفه
f_altaha
افقها را ابر و مه گرفته و خورشید در پشت ابرها مانده، کارهایی شده و تثبیت گشته، اشخاصی در این تاریخ کوتاه که از عمر اسلام می‌گذرد به صورت بت درآمده‌اند، برهم زدن روش آنها بسیار دشوار است.
SHOKoOoH
جواب امیرالمؤمنین درباره عدل و جود مبتنی بر این است که مقتضای عدالت این نیست که الغای همه تفاوتها بین افراد بشود، مقتضای عدالت رعایت استحقاقهاست.
Nafiseh R
در نامه‌ای به قثم بن عباس که از طرف خودش والی حجاز بود می‌نویسد: وَ اجْلِسْ لَهُمُ الْعَصْرَینِ، فَأفْتِ الْ مُسْتَفْتِی، وَ عَلِّمِ الْ جاهِلَ، وَ ذاکرِ الْعالِمَ، وَ لایکنْ لَک اِلَی النّاسِ سَفیرٌ اِلّا لِسانُک، وَ لا حاجِبٌ اِلّا وَجْهُک. در هر بامداد و شام ساعتی برای رسیدگی به امور رعیت معین کن و به سؤالات آنها شخصآ جواب ده و نادان و گمراهشان را متوجه ساز، با دانشمندان در تماس باش و جز زبانت واسطه‌ای بین خود و مردم قرار مده و جز چهره‌ات حاجبی.
f_altaha

حجم

۴۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۴۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان