دانلود و خرید کتاب صلح امام حسن (ع) مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صلح امام حسن (ع) اثر مرتضی مطهری

کتاب صلح امام حسن (ع)

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صلح امام حسن (ع)

کتاب «صلح امام حسن علیه‌السلام» نوشته متفکر شهید مرتضی مطهری است. این اثر، بخشی از کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیهم السلام استاد مطهری است که نظر به درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان آثار آن اسلام‌شناس عظیم‌الشأن به صورت مستقل منتشر شده است. این کتاب شامل دو سخنرانی سال ۱۳۵۰ استاد در انجمن اسلامی پزشکان، همراه با پرسش و پاسخ است. سبک بحث و تحلیل استاد، مانند سایر مباحث ایشان، استدلالی و رسا است. صلح امام حسن (ع)، تفاووت شرایط زمان امام حسن (ع) و مام حسین (ع)، عوامل دخیل در قیام امام حسین (ع) و مقایسه آن با شرایط زمان امام حسن (ع)،مواد قرارداد صلح، صلح در فقه شیعه از جمله مطالبی است که در این کتاب می‌خوانید.
معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۷/۲۴

*** مطالعه نسخه چاپی*** کتاب خوبی است، البته این کتاب یک قسمتی از کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیهم السلام است که خواندن آن کتاب را پیشنهاد می کنم که جامع و‌کامل است . پی نوشت : طبق روایات معتبر ، روز

- بیشتر
Alireza
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

خیلی عالی بود ، اصلا این قدر ساده و شیرین ،استاد مسائل رو بیان کردن که موقع خوندن دیگه متوجه زمان هم نمی‌شیم....

اللهم عجل لولیک الفرج
۱۴۰۰/۰۸/۲۰

عالیه، اگر شک و شبهه ای درباره صلح این امام بزرگ دارید، یا اطلاعاتتون خیلی در این باره کمه حتما این کتاب رو بخونید.

منتظر ظهور
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

کتابی بسیار ساده ، روان و قابل فهم در مورد تفاوت صلح امام حسن و قیام امام حسین.

abbaspourf
۱۳۹۹/۰۹/۱۲

حقیقتا اولین کتاب از شهید مطهری بود که میخوندم و باورم نمیشد اینقدر متن روان و جذاب و مستندی داشته باشند . حتما توصیه میکنم مطالعه بفرمایید

Nafiseh R
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

کتاب خیلی خیلی خوبی بود . درباره چیزی صحبت میکرد که تا قبل از این اصلا برای من سوال نبود و اصلا بهش فکر نکرده بودم . خیلی کامل و روشن و با جزئیات توضیح داد.

کاربر ۲۲۸۴۳۲۸
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

در این کتاب شرایط زمان امام حسن علیه السلام به طور خلاصه تشریح شده و با زمان امام علی و امام حسین مورد مقایسه قرار گرفته. و به این صورت، تصورات غلط شایع درمورد تفاوت رویکرد های این بزرگواران رد

- بیشتر
ddsfaeze
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

بنظرم مختصر و مفید تبیین میکنه،توصیه میکنم

بهار
۱۴۰۱/۱۱/۰۱

شهیدمطهری خیلی عالی وریشه ای علت صلح امام حسن رو بیان میکنن روح مطهرشون شاد

کاربر ۲۰۵۸۳۵۷
۱۴۰۱/۰۴/۲۴

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
«پس از معاویه حکومت متعلق به حسن است و اگر برای او حادثه‌ای پیش آمد متعلق به حسین.» این جمله مفهومش این است که این صلح یک مدت موقتی دارد، نه اینکه امام حسن گفت دیگر ما گذشتیم و رفتیم، این تو و این خلافت، تا هر وقت هر کار می‌خواهی بکن؛ نه، «تا معاویه هست»، این صلح تا زمان معاویه است، شامل بعد از زمان معاویه نمی‌شود، پس معاویه حق ندارد برای بعد از زمان خودش توطئه‌ای بچیند. «و معاویه حق ندارد کسی را به جانشینی خود انتخاب کند.» ۳. معاویه در شام لعن و ناسزای به امیرالمؤمنین را رسم کرده بود. این را در متن صلحنامه قید کردند که باید این عمل زشت موقوف باشد: «معاویه باید ناسزا به امیرالمؤمنین و لعنت بر او را در نمازها ترک کند و علی را جز به نیکی یاد ننماید.»
افرا
امام حسن بعد از امیرالمؤمنین در مسند خلافت قرار می‌گیرد.
افرا
آن وقتی که مردم علیه عثمان شورش می‌کنند (همان شورشی که بالاخره منجر به قتل عثمان شد) علی خودش جزء شورشیان نیست، جزء طرفداران هم نیست، میانجی است میان شورشیان و عثمان، و کوشش می‌کند بلکه قضایا به جایی بینجامد که از طرفی تقاضاهای شورشیان ـ که تقاضاهایی عادلانه بود راجع به شکایتی که از حکام عثمان داشتند و مظالمی که آنها ایجاد کرده بودند ـ برآورده شود و از طرف دیگر عثمان کشته نشود.
معین کرمانی
حتی یک عده‌ای که با صلح امام حسن مخالف بودند آمدند نزد امام حسین که ما این صلح را قبول نداریم، آیا بیاییم با تو بیعت کنیم؟ فرمود: نه، هرچه برادرم حسن کرده من تابع همان هستم.
معین کرمانی
بعد از شهادت امیرالمؤمنین، به فاصله هجده روز (که این هجده روز هم عبارت است از مدتی که خبر به سرعت به شام رسیده و بعد معاویه بسیج عمومی و اعلام آمادگی کرده است) معاویه حرکت می‌کند برای فتح عراق.
افرا
یکی از امتیازات بزرگ جریان امام حسین این است که امام حسین یک هسته نیرومند ایمانی به وجود آورد که اینها در مقابل هرچه شداید بود مقاومت کردند. تاریخ نمی‌نویسد که یک نفر از اینها به لشکر دشمن رفته باشد، ولی تاریخ می‌نویسد که عده زیادی از لشکر دشمن در همان وقایع عاشورا به اینها ملحق شدند؛
معین کرمانی
امیرالمؤمنین خودش تا آخر طرفدار جنگ با معاویه بود
معین کرمانی
معاویه در کوفه یک پایگاه بزرگی درست کرده بود که با پول ساخته بود. جاسوسهایی که مرتب می‌فرستاد به کوفه، از طرفی پولهای فراوانی پخش می‌کردند و وجدانهای افراد را می‌خریدند و از طرف دیگر شایعه‌پراکنی‌های زیاد می‌کردند و روحیه‌ها را خراب می‌نمودند.
معین کرمانی
نام امام حسین که در میان مردم کوفه برده می‌شود اشک می‌ریزند
معین کرمانی
اگر کسی حاکم ستمگری را به این وضع و آن وضع و با این نشانیها ببیند و با عمل یا گفته‌اش اعتراض نکند، آنچنان مرتکب گناه شده است که سزاوار است خدا او را به همان عذابی معذّب کند که آن حکمران جائر را معذّب می‌کند.
معین کرمانی

حجم

۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان