دانلود و خرید کتاب ادیان زنده جهان رابرت. ا. هیوم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادیان زنده جهان اثر رابرت. ا. هیوم

کتاب ادیان زنده جهان

معرفی کتاب ادیان زنده جهان

کتاب «ادیان زنده جهان» اثر دین‌شناس فقید انگلیسی، رابرت. ا.هیوم یکی از منابع درسی و آکادمیک شناخته شده رشته‌های ادیان و عرفان و الهیات است. زمانی که این اثر برای اولین بار به بازار آمد، کتاب روزآمد دیگری در این زمینه در دسترس نبود؛ به همین دلیل این اثر خیلی زود جای خود را در میان استادان و دانشجویان رشته ادیان باز کرد. هدف این اثر، بررسی دقیق منشاء متون مقدس، تحولات تاریخی و ارزش‌های اساسی ادیان جهان است. یازده دین در جهان وجود دارند که تنها دوتای آنها از مسیحیت جدیدترند. البته مذاهب جدید و نوظهوری هم در جهان فعال هستند که اکنون به صورت بین المللی درآمده‌اند و ادیانی هم از قدیم بوده‌اند که هیچ تاثیری در تمدن جهان نداشته‌اند. در این کتاب، تنها به یازده دینی پرداخته می‌شود که در طول تاریخ بشری به‌وجود آمده و پیوسته در طول اعصار، به حیات خود در سازمان مذهبی اجتماعی، هنر و ادبیات، و در قالب آداب دینی ادامه داده‌اند. کتاب سیزده فصل دارد. دین هندو، دین جایینی، بودایی، سیک، کنفوسیوسی، تائویی، شینتو، یهودی، زرتشتی، اسلام و مسیحیت به ترتیب عناوین فصول دوم تا دوازدهم کتاب‌اند. از جمله مطالب مهمی که درباره این ادیان در کتاب مطرح شده است. جایگاهشان در میان ادیان دیگر، سرگذشت بنیان‌گذاران، کتب مقدس و اصول ادیان یادشده و نقاط ضعف و قوت آنها است. فصل اول کتاب به مباحث نظری درباره دین می‌پردازد و فصل انتهایی نیز مقایسه‌ای اجمالی میان ادیان زنده جهان دارد و نکاتی کلی را درباره شباهت‌ها و تضادهای ادیان با یکدیگر، با تمرکز بر مسیحیت بیان می‌کند.
سیداحمد فردید؛ زندگی‌نامه و شرح احوال و آرای انتقادی
محمد آسیابانی
داریوش دادگر: نظم هخامنشی و ظهور هویت ایرانی
شروین وکیلی
اسطوره‌ی معجزه‌ی یونانی
شروین وکیلی
ایران در آستانه سقوط ساسانیان
ایوانوویچ کالسنیکوف
مفاخر ایران:خلاصه تاریخ ایران پس از اسلام
ایرج رامتین
ابومسلم خراسانی، سلمان فارسی، جعفر برمکی
ایرج رامتین
برگزیده نوشته های اساسی برتراند راسل
برتراند راسل
فهم فلسفه: فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد
جون. ا پرایس
اگزیستانسیالیسم: از تئوری تا عمل
علی‌ اکبر فرهنگی
زن از نگاه ادیان
علی فتحی‌لقمان
به سوی نقدی بر عقل سیاسی
میشل فوکو
بنیادهای وجودی در تفکرهای فلسفی
صادق نیک‌پور
سخن‌گفتن درباره‌ خدایی متشخص؛ رساله‌ای درباره‌ی الهیات فلسفی
وینسنت برومر
تأمّلاتی در آیات مبارکه‌ قرآن کریم
ابراهیم یزدی
سهروردی و افکار او: تاملی در منابع فلسفه اشراق
کریم مجتهدی
فداکارترین انسان
علی کریمی
مارتین هایدگر
گایر مانفرد
بودا
فولکر زوتر
آشنایی با تاریخ ادیان
غلامعلی آریا

نظرات کاربران

behmorad
۱۳۹۷/۰۷/۱۳

یک کتاب جامع و پایه برای مطالعات تئولوژیک

kimiofski
۱۴۰۰/۰۸/۱۹

من نسخه الکترونیک کتابو خریدم از حسابمم کسر شد ولی پی دی افش نیومد زودتر پیگیری کنید لطفا

maesumeabbasi
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

بسیار عالی و تاثیر گذار بود سپاسگزارم

Mo. Safari
۱۴۰۲/۰۷/۲۹

کتاب خوبیه از این جهت که یه مفهوم و دیدگاه اولیه از ادیان میده ولی نگاه متعصب و جهت دار نویسنده به شدت آزاردهنده بود به طوری که حس تنفر ایجاد میکرد. ولی کتاب مرجعی هست و باید خونده بشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
آغاز صحیفه‌های عهد عتیق تا صحیفه اشعیای نبی همواره منشاء غایی همه چیز و از جمله شر، یهوه خداوند معرفی شده است. اما پس از اسارت و تبعید یهودیان تغییر مشخصی صورت پذیرفت. اگر دو روایت مشابه مربوط به تجربه خاصی از حضرت داود پادشاه قوم اسرائیل را در نظر بگیریم خواهیم دید که در سندی که مربوط به دوران پس از تبعید است (کتاب اول تواریخ ایام، باب بیست و یکم، آیه ۱)، در مطلب مشابهی که مربوط به دوران قبل از تبعید است (کتاب دوم سموئیل نبی، باب بیست و چهارم، آیه ۱). واژه «شیطان» جایگزین «یهوه» شده است. بنابراین، شیطان از اجزای اصلی تفکر کتاب مقدس نبوده و بلکه بعدها از طریق دین زرتشتی به آن وارد شده است.
محمد طاهر پسران افشاریان
سوای عقیده به شیطان، از آن دین وام گرفته‌اند:‌ اندیشه‌هایی از قبیل طرح ماهرانه و دقیق مبحث فرشتگان و شیطان، مبحث ناجی بزرگی که در آینده ظهور خواهد کرد، ایده رستاخیز و قضاوت الهی و بالاخره وجود یک زندگی اخروی قابل تصور. مسلماً واژه عیسوی «بهشت» (که به یونانی پارادِیسوس تلفظ می‌شود، انجیل لوقا، باب بیست و سوم، آیه ۴۳) لااقل از لحاظ لغت شناسی از زبان پارسی گرفته شده باشد
محمد طاهر پسران افشاریان
دین هندوی: وداها، کتب «دانش»؛ دین جاینی: آنگه‌ها، «متن» های معرفت؛ دین بودایی: تری پیتاکا، «سه سبد» تعالیم؛ دین سیک: گرانت، «کتاب» برجسته؛ دین کنفوسیوسی: پنج متن کلاسیک و کتب چهارگانه؛ دین تائویی: تائو ته کینگ، «قانون خرد و فضیلت»؛ دین شینتوئی: کو جی کی، «نگارشهای موضوعات باستانی»، و نیهون دین یهودی: کتاب قانون، «کتاب پیامبران» و «نوشته‌های مقدس»؛ دین زرتشتی: اوستا، «کتاب معرفت»؛ دین اسلام: قرآن، «کتاب خواندن» یا «خواندنی»؛ دین مسیحیت: کتاب مقدس، «کتاب» ازلی.
BookWorm
مشکل فهم دقیق متون مقدس مسئله‌ای است که همواره در بررسی‌های تاریخی و تطبیقی ادیان وجود خواهد داشت. تفسیر دین هر شخص به صورتی ارزشمند امری است که مستلزم کسب دانش تاریخی و زبان شناسی بسیار است. لذا کسب دانش‌های لازم در مورد یازده دین زنده جهان از خلال کتب مقدس آنها، که به شانزده زبان مختلف نوشته شده‌اند، آن چنان کار دشواری است که هر دانشجوی رشته ادیان را از توفیق کامل محروم می‌دارد.
اسم مکنون

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۹ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۹ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان