دانلود و خرید کتاب فرهنگ و زندگی روزمره دیوید اینگلیس ترجمه علیرضا مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ و زندگی روزمره اثر دیوید اینگلیس

کتاب فرهنگ و زندگی روزمره

انتشارات:نشر تيسا
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرهنگ و زندگی روزمره

«فرهنگ و زندگی روزمره» اثر دیوید انگلیس استاد دانشگاه منچستر است. جامعه‌شناسی، مطالعه جامعه و روابط اجتماعی است و فهم معانی عمیق در زندگی روزمره، نیازمند درکی جامعه‌شناختی از زمینه‌هایی اجتماعی است که در آن انواع متفاوت تجارب روزمره رخ می‌دهد. فهم جامعه‌شناسانه اغلب در جست‌وجوی فراتر رفتن از سطح تفاسیر و چشم‌اندازهای افراد خاص برای رسیدن به جنبه‌های عمیق‌تر و پنهان‌تر سازمان و ساختار اجتماعی است. حاصل همه اینها برای فهم زندگی روزمره این است.نه‌تنها موفقیت اجتماعی یک فرد بلکه شرایط فرهنگی ـ اجتماعی‌ای که فرد درون آن عمل می‌کند نیز فعالیت‌های روزمره او را سامان می‌دهند. انگلیس در این اثر می‌کوشد تعریفی گسترده از فرهنگ داشته‌‌باشد تا بتواند آن را در بطن زندگی روزمره مدرن بررسی کند. این کتاب با ذکر مثال‌هایی از زندگی روزمره مانند شیوه‌های عشق‌ورزی و ازدواج و حالات و حرکات بدن و... نشان می‌دهد که چگونه از خلال همین کنش‌ها، شیوه‌های مصرف کالا و حتی شیوه‌های ساماندهی اوقات فراغت و سبک‌های تفریحی و ساختارهای کلان‌تری همچون مناسبات طبقات اجتماعی شکل می‌گیرند. او با توجه به فرهنگ جهانی‌شدن در این کتاب نشان می‌دهد که فرهنگ‌ها همیشه در طول تاریخ باهم مراوده داشته‌اند و آنچه در بطن فرهنگ مدرن معمولا براساس مرزبندی‌های مبتنی بر دولت‌-ملت‌های مدرن، اصیل پنداشته می‌شود، ریشه‌هایی کاملاً چندفرهنگی دارد که در قرون اخیر، به علت بالا رفتن تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، چنین آمیختگی‌هایی به‌شدت افزایش یافته‌است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
هر نوع از حیات اجتماعی، نیازمند رامش فرهنگی انگیزش‌های غریزی است؛
Havisht
به نظر فروید، روان‌شناسی هر فرد، بین دو نیروی متضاد، در هم تنیده شده است. از یک سو، نهاد یعنی بخشی از ذهن، تحت سلطهٔ امیالِ شدید جنسی و مقعدی قرار دارد. از سوی دیگر، فرامن یعنی بخشی از ذهن که شامل ایده‌های اخلاقی است، وجود دارد. این میل توسط فرهنگ و به‌منظور مبارزه با نیروهای تاریک نهاد القا شده است. در میانه، در گیرودار بین این دو وجه متضاد، خود یعنی آگاهی فرد از خویشتن قرار می‌گیرد. خود، به طور مستمر با مسئله‌ای خاص مواجه است؛
Havisht
. این دیدگاه ـ و من قصد دارم تأکید کنم که این تنها یک دیدگاه است و نه حقیقت مُنزل (برای انتقادات نک: فوکو، ۱۹۸۱) ـ مطرح می‌کند که طبیعت انسانی، آشفته و سرکش است.
Havisht

حجم

۲۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۲۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۷,۳۰۰
تومان