دانلود و خرید کتاب جامعه‌شناسی جوانان؛ تحولات زندگی جوانان در روند جهانی‌شدن بیژن خواجه‌نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه‌شناسی جوانان؛ تحولات زندگی جوانان در روند جهانی‌شدن اثر بیژن خواجه‌نوری

کتاب جامعه‌شناسی جوانان؛ تحولات زندگی جوانان در روند جهانی‌شدن

انتشارات:نشر تيسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه‌شناسی جوانان؛ تحولات زندگی جوانان در روند جهانی‌شدن

«جامعه‌شناسی جوانان، تحولات زندگی جوانان در روند جهانی‌شدن» نوشته بیژن خواجه‌نوری به موضوع جوانان و جهانی شدن می‌پردازد. موضوعی که بر خلاف دیگر موضوعات مربوط به جهانی شدن چون سیاست و اقتصاد کمترمورد بررسی قرار گرفته‌است در حالی که جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی و تربیتی در این حوزه اهمیت فراوانی دارند . شرایط اقتصادی و کنش‌های سیاسی در سطح ملی و بین‌المللی به‌طور مستقیم بر زندگی جوانان تأثیر می‌گذارند. به‌طور معکوس، تصمیمات جوانان و خانواده‌های آن‌ها در نهایت، در موفقیت یا به شکست انجامیدن برنامه‌ها و خط‌مشی‌های اقتصادی دولت‌ها نقش بسزایی دارند. رابطهٔ بین جهانی‌شدن و جوانان عمیق‌تر از چشم‌اندازهای اقتصادی و سیاسی است. کتاب حاضر با رویکردی مبتنی بر فرایند جهانی‌شدن، در پی آن است که به برخی مسائل در حوزهٔ جوانان بپردازد. در فصل اول مفهوم جوانی بررسی شده‌است، در فصل دوم نویسنده سعی کرده‌است مدلی تحلیلی برای مطالعه دگرگونی‌های جهانی در ارتباط با جوانان طراحی کند. فصل سوم به قوانین و مقررات در خصوص جوانان از منظر جهانی تمرکز داشته‌است، فصل چهار به مباحث جوانان از منظر جهانی‌شدن فرهنگ می‌پردازد. در فصل پنجم، بررسی رفتارهای سیاسی جوانان از منظری جهانی مورد توجه قرار گرفته است، فصل ششم معطوف به یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزهٔ مطالعات جوانان، یعنی جوانان و خانواده در بستری جهانی است. فصل هفتم به بررسی رسانه‌ها، به‌خصوص فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و نقش آن‌ها در فرایند جهانی‌شدن پرداخته‌است و فصل هشتم به یکی از موضوعات نسبتاً جدید در حوزهٔ جهانی‌شدن یعنی محیط و به‌ویژه محیط‌زیست اختصاص دارد.

نظرات کاربران

سمیرا زارع
۱۳۹۹/۰۹/۲۱

در زمینه تاثیر جوامع بر جوانان بسیار مفید بود 🙏

کاربر ۳۳۴۵۸۸۷
۱۴۰۰/۰۴/۰۷

نمیتونم دانلودشکنم چرا

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
معنای جوان‌بودن نه تنها بر اساس ردهٔ سنی، بلکه توسط عوامل فرهنگی و اجتماعی در زمینه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، تعیین می‌شود. جوانان همواره زیرذره‌بین بزرگ‌ترها و سازمان‌های دولتی قرار گرفته‌اند. طیف وسیعی از ترس‌ها و نگرانی‌ها همواره مسئلهٔ جوانان را شکل می‌دهد. این سؤال که دورهٔ جوانی تحت‌تأثیر چه چیزی است و برای جوانان جامعه چه باید کرد؟ از مهم‌ترین سؤالات اساسی در مورد این گروه از جامعه است. کوهن (۱۹۹۷) بیان کرد که مسئلهٔ جوانی یک تعریف سادهٔ جهانی ندارد. این تعریف می‌تواند، بسته به توسعه‌های بستر وسیع‌تر که در جامعه رخ می‌دهد، تغییر کند.
1258580
این کتاب توجه خود را در حوزهٔ تحولاتِ جهانی بر ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی متمرکز کرده است. همچنین، از این موضوع به‌خوبی آگاه است که فرایندهای تغییر و تحول، خود می‌توانند بر هم کنش‌هایی داشته باشند و در نتیجه پدیده‌هایی حاصل شوند که ریشه‌هایی محلی و نیز بین‌المللی داشته باشند؛ و به این موضوع نیز آگاه است که وضع قوانین و مقررات در سطح جهانی و تبعیت اکثریت کشورها از آن‌ها، یکی از ابزارهای مؤثر در جهت هم‌گرایی بین جوامع مختلف است و ازاین‌رو به‌طور مفصل بحثی را در خصوص سیمای جوانان در حقوق بین‌الملل مطرح خواهد کرد. بر این اساس، از میانِ بی‌شمار مثال‌هایی که در حوزه‌های مختلفِ پدیده‌های جهانی موجودند، تمرکز کتاب بر آن دسته از پدیده‌هایی است که احتمالاً بر زندگیِ روزمرهٔ جوانان تأثیرِ چشمگیری دارند.
1258580

حجم

۳۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۳۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۳۰۰
تومان