دانلود و خرید کتاب آنری لوفور؛ مقدمه ای انتقادی اندی مریفیلد ترجمه امین علی‌محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنری لوفور؛ مقدمه ای انتقادی اثر اندی مریفیلد

کتاب آنری لوفور؛ مقدمه ای انتقادی

معرفی کتاب آنری لوفور؛ مقدمه ای انتقادی

آنری لوفور؛ مقدمه ای انتقادی کتابی نوشته اندی مریفیلد است که زندگی و اندیشه‌های آنری لوفور، روشن‌فکر مارکسیست، جامعه‌شناس و فیلسوف فرانسوی قرن بیستم را بررسی کرده است.

 درباره کتاب آنری لوفور؛ مقدمه ای انتقادی

آنـری لوفور: مقدمه‌ای انتقادی تلاش می‌کند سبک فراگیر و روح جوان لوفور، فرافیلسوف بودگی و زندگی پرشور و اوتوپیایی‌اش را احیاء کند. در این کتاب، نویسنده می‌کوشد تا از خلال خوانش آثار لوفور، نگاهی را آشکار سازد که پیاپی خود را درون مغاک می‌اندازد و از آن بیرون می‌آید. موشکافی نامتعارف مارکسیستی‌اش، خوشبینی‌اش به عقل و همچنین به اراده، دل نگرانی صریح‌اش برای شادکامی زمینیِ بشر، الهام بخش بنظر می‌رسد؛ خاصه درعصری که از قرار معلوم همپالکیِ میان‌مایگی است و چنین شیوۀ بلندپروازانه‌ای را از مد‌افتاده تلقی می‌کند. لوفور متفکری بود که نه فقط زندگی و اندیشه خود را  در نوعی از همنوایی گذرا و کولی‌وار به پیشبرد. اثر هنری روی کاغذ بلکه درون زندگی واقعاً زیسته حک شده است.

آنچه پیش روست به جستجوی آن‌چیزی می‌پردازد، که لوفور در فرجام کار و مابقی آن را واکاوی کرد: حکایتِ آن‌چیزی است که لوفور بدست آورده و پیشگام راهی برای «مابقی» است، برای آنچه هنوز در راه است، جنبه‌هایی که هنوز منتظر زیسته‌شدن‌اند. اندی مریفیلد در فصل‌های این کتاب به کند و کاو مفاهیم و موضوعات کلیدی نزد لوفور می‌پردازد: زندگی روزمره (فصل ۱)، لحظه‌ها( فصل ۲)، خودانگیختگی (فصل ۳) شهریت و انقالب شهری (فصل ۴ و ۵)، فضا(فصل ۶)، جهانی‌سازی و دولت (فصل ۷)، آگاهی رازآلود (فصل ۸ ) و انسان شکوفا (مؤخره)، در روشنایی (و ظلمتِ ) بزنگاه کنونی. چنانکه مضمون هر فصل عوض می‌شود، همزمان نیز تلاش می‌شود جنبه‌های مختلف زندگی و اندیشۀ لوفور دوره‌بندی شود. به همین طریق نویسنده می‌کوشد این جنبه‌ها را از روزنه وقایع امروز بنگرد و آنها را به عنوان کلیتی درهم تنیده در نظر بگیرد.

 خواندن کتاب آنری لوفور؛ مقدمه ای انتقادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی و فلسفه معاصر مخاطبان این کتاب‌اند.

نظر دیگران درباره کتاب آنری لوفور؛ مقدمه ای انتقادی

«مقدمه‌ای است پر شور و حال بر آثار آخرین فیلسوف بزرگ و کشف‌نشدۀ قرن بیستم. آنـری لوفور برای نظریه‌پردازی زندگی روزمره و فضا، شهر و فستیوال مسیرهای خلاقانه‌ و کماکان ناشناخته‌ای را می‌آغازد که به طرز ثمربخشی می‌تواند موجد کاوش‌هایی متفاوت باشد؛ به منظور ردیابیِ سیاستی نو، تحت سیطرۀ جهانی‌سازی که امروز همه‌جا در جریان است.»

-- فردریک جیمسون، نویسندۀ پست‌مدرنیسم؛ منطق فرهنگی سرمایه‌داری متأخر

«گـی دُبـور و حالا آنـری لوفور... استعداد مریفیلد برای کنار هم نشاندن امر شخصی، زندگی، زمانه و مشارکت‌های فکری و سیاسی در این کتاب با تمام فرمندی‌اش نمایان است. این پرترۀ موجز اما الهام‌بخش از گسترۀ حیرت‌انگیز کار لوفور در ارتباط با زمانۀ ما اهمیت و پیوند وثیقی دارد.»

-- دیـویـد هـاروی، نویسندۀ وضعیت پست‌مدرنیته.

«کتاب استادانۀ اَندی مریفیلد به روشی کاملاً نو با میراث لوفور درگیر می‌شود: مریفیلد در عین حساسیت نسبت به بستر‌های متعددی که لوفور در آنها زیسته، کار کرده و نوشته است، به شکلی ماهرانه ایده‌های لوفور را در پیوند با بزنگاه کنونی از نو بارگذاری می‌کند، همچنین نشان می‌دهد چگونه این ایده‌ها به مبارزات و تناقضات عصر ما روشنی می‌بخشد. متن مریفیلد با انرژی و تب و تابی که به راه می‌اندازد، از خلال برخی از محوری‌ترین بافت‌های نظری لوفور به ترسیم خط سیر جسورانۀ سبکی می‌پردازد که به طرز سازش‌ناپذیری، توأمان عالمانه است و آسان‌فهم.»

-- نیل برنر، نویسندۀ فضاهای دولت جدید

آنـری لـوفور، فیلسوف، جامعه‌شناس و نظریه‌پرداز شهری از نظریه‌پردازان اجتماعی مهم قرن بیستم است. این کتاب به منزلۀ مقدمه‌ای است قابل فهم و نوآورانه، ناظر بر کار لوفور که زندگی‌نامه و نظریه‌اش را در یک ارزیابی انتقادی از پویایی شخصیت، اندیشه و زمانۀ لوفور ترکیب می‌کند. اندی مریفیلد با بررسی مفاهیم کلیدی لوفور، تکامل فلسفۀ او را نشان می‌دهد. در عین حال تأکید می‌کند که مسیر زندگی طولانی و پرماجرای آکنده از ایده‌ها و مشغولیت سیاسی لوفور، تنها به‌منزلۀ بهم‌پیوستگی کلیتی ماندگار است که الهام‌بخش خواهد بود.

 درباره اندی مریفیلد

اندی مریـفـیـلـد، نویسندۀ آثاری چون: گـی دُبـور، شهری‌گری دیالکتیکی و مترو مارکسیسم است. او سابقاً در آمریکا و انگلیس جغرافیا تدریس می‌کرد و از سال ۲۰۱۵ به همکاری با گروه جغرافیای انسانی کالج موری ادواردز در دانشگاه کمبریج مشغول بوده است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۹۴,۵۰۰
تومان