دانلود و خرید کتاب راه‌ بندگی به روایت کاریکاتور فریدریش فون هایک ترجمه محمود صدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه‌ بندگی به روایت کاریکاتور اثر فریدریش فون هایک

کتاب راه‌ بندگی به روایت کاریکاتور

معرفی کتاب راه‌ بندگی به روایت کاریکاتور

«راه بندگی به روایت کاریکاتور» برداشتی آزاد از کتاب «راه بندگی» فردریش هایک است. این اثر در سال ۱۹۴۴ ابتدا توسط انتشارات راتلج در انگلستان و سپس انتشارات دانشگاه شیکاگو در آمریکا منتشر شد. این نسخه در کشورهای انگلیسی‌زبان بارها تجدید چاپ شده و دست‌کم به ۲۰ زبان دیگر ترجمه شده‌است. این اثر نخستین نقد منسجم لیبرال‌ها از همه اشکال مداخله دولت در اقتصاد، اعم از مداخله فاشیستی و سوسیالیستی به‌شمارمی‌رود که هنوز هم اعتبار خود را حفظ کرده است. مطابق تفسیری که هایک در این کتاب ارائه می‌کند، بین فاشیسم و نازیسم و کمونیسم و دیگر اشکال مداخله دولت در زندگی شهروندان، تفاوتی نیست. فاشیسم برخلاف آنچه سوسیالیست‌ها می‌گویند نتیجه قهری نظام سرمایه‌داری و رقابت نیست، بلکه دقیقا نتیجه مداخله دولت است. هنگامی که هایک این کتاب را می‌نوشت، زمزمه پایان جنگ جهانی دوم شنیده می‌شد؛ به همین علت هایک کوشید اهمال‌هایی را که به پیدایش رژیم‌های موسولینی و هیتلر و استالین انجامیده بود توصیف کند و به آیندگان هشدار دهد که بار دیگر به چنین بلیه‌هایی دچار نشوند. هایک به این هدفش رسید و کتابش - هرچند با تاخیر- مقبولیت فراگیری یافت و حتی از دهه ۱۹۸۰ به بعد الگوی برخی سیاستمداران از جمله رونالد ریگان و مارگارت تاچر قرار گرفت. آن چیزی که در دهه‌های اخیر به «انقلاب محافظه‌کاری» آمریکا و انگلستان مشهور شده، در واقع میوه آن نهالی است که هایک در سال ۱۹۴۴ و با انتشار راه بندگی کاشت.
آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
بزرگان مکتب اتریش
رندال جی. هولکام
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک
دونالد جی. بودراکس
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
دیدگاه های پولی میزس
گری نورث
اقتصاددان مخفی
تیم هارفورد
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد
توماس ساول
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۱: قواعد و نظم)
فریدریش فون هایک
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۲: سراب عدالت اجتماعی)
فریدریش فون هایک
دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی
راجر لروی میلر
اقتصاد در یک درس
هنری هازلیت
خصوصی‌سازی پول
فریدریش فون هایک
پول راستین
گری نورث

نظرات کاربران

abouzarzamani
۱۴۰۲/۰۳/۰۸

من کتاب را خریدم اما نحوه‌ی انتخاب نمونه از طرف شما هم به نظرم خیلی غیر حرفه‌ای است. از ۳۵ صفحه‌ی نمونه‌ ، ۳۰ صفحه‌ی آن مقدمه‌ی مترجم بود. من اگر به کتاب فروشی بروم می‌توانم ابتدا تا انتهای کتاب

- بیشتر
Dexter
۱۳۹۷/۱۲/۲۹

فوق العاده عالیه.. خوشم اومد...تا حالا کتاب سیاسی مصور ندیده بودم! از همه مهم تر اینکه سرنوشت ملت های دیکتاتوری مثل آلمان نازی رو داره توضیح می ده، به صورت مفید و مختصر.

فواد انصاری
۱۴۰۱/۰۴/۱۰

کتاب دید خوبی در مورد حکومت نازی و هیتلر به خواننده میده

کتابخوان🤓
۱۳۹۸/۰۱/۰۶

جالب بود

Travis
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

کتاب کم‌حجم و سودمندی برای آشنایی با کتاب معروف فردریش هایک و نظرگاه اقتصادی وی است.

Masoud Booshadi
۱۴۰۰/۰۶/۲۶

خلاصه ای از آنچه هر روز زندگی میکنیم.

ASMA
۱۴۰۲/۰۵/۱۹

از این کتاب خوشم اومد میتونید ازش یاد بگیرید هرچند جزئی

ツAlirezaツ
۱۳۹۸/۰۱/۱۰

کتاب جالبی نبود بخش عمده کتاب رو مقدمه و پیوست هاش تشکیل میداد که من حوصله خوندنشون رو نداشتم و دوست داشتم کتابی باشه که با کاریکاتور تاریخ و سیاست های جنگ جهانی دوم رو بگه ولی اینطور نبود و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
ذهن مردم زیر بمباران تبلیغات، در جستجوی سعادت است. برنامه‌ریزان هم از اجرای برنامه‌های خود ناتوانند و برای اجرای برنامه‌های خود به زور بیشتری نیاز دارند. مرد قدرتمندی را از میان خود برمی‌گزینند تا مردم را به تمکین وادار کند. برنامه‌ریزان با خود می‌گویند، وقتی سوپرمن کارش را تمام کرد، او را کنار می‌گذاریم.
Dexter
در این کتاب نشان داده می‌شود که نظم مصنوع، فارغ از اینکه اجراکنندگانش سرمایه‌داران و دیوان‌سالاران باشند یا عدالت‌خواهان و سوسیالیست‌ها یا هر کس دیگر، لاجرم به جباریت و آزادی‌کشی می‌انجامد و فرجام کار آن می‌شود که کارل پوپر چنین توصیفش می‌کند: «کسانی که وعده برپایی بهشت زمینی داده‌اند، تاکنون چیزی نیافریده‌اند مگر دوزخ زمینی.»
Travis
فرمانبری محض از یک در می‌آید و آزادی از در دیگر می‌رود.
کتابخوان🤓
اوضاع آشفته، همه را متقاعد می‌کند که برای خروج از بی‌نظمی، باید به همه خواسته‌ها و تمایلات سوپرمن که حالا خیلی هم پرقدرت شده تن داد.
کتابخوان🤓
هدف این دستگاه تبلیغاتی این است که مردم را وادار به فهمیدن کند: آنان باید متقاعد شوند که یک‌جور فکر کنند.
کتابخوان🤓
مردم، برنامه سعادت و رفاه دولت را پس می‌زنند و دولت می‌کوشد به آنان بفهماند که نجات و رستگاری‌شان در پذیرش همین برنامه است.
کتابخوان🤓
هجوم به شعور مردم آغاز می‌شود...
noir
همه کسانی که منکر این سخنان پیش‌گفته‌اند و ادعا می‌کنند سرمایه‌داری بهتر به توده‌ها خیر می‌رساند و تنها نظام اقتصادی است که بر اثر انباشت سرمایه‌های جدید، مدام وضع اقتصادیِ همه قشرهای اجتماعی را بهبود می‌بخشد، توجیه‌گرانی بدخواه و سبک‌مغزند که از منافع طبقه استثمارگر و خودخواه خودشان دفاع می‌کنند.
ASMA
برنامه‌ریزان، برنامه‌های سرهم‌بندی شده را با فشار پیش می‌برند و آشفتگی‌های اقتصادی بیشتر می‌شود. همه زیان می‌کنند و دولت ناتوان از تولید است. دست فعالان بخش‌خصوصی بسته است و مصرف‌کنندگان در به در به دنبال کالاهای مورد نیاز خود می‌گردند. هرچه بیشتر می‌گردند، کمتر می‌جویند، حالا مردم می‌گویند: برنامه‌ریزان کاری از پیش نمی‌برند.
ツAlirezaツ
آرزوی مشاغل فراوان که برنامه‌ریزان در ابتدای کار بشارتش را داده بودند، باد هوا می‌شود و بیشتر به پدیده‌ای «تراژیک- کمیک» می‌ماند.
کتابخوان🤓

حجم

۴۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان