دانلود و خرید کتاب چهار رنگ؛ تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای تام شرایتر ترجمه زیبا اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار رنگ؛ تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای اثر تام شرایتر

کتاب چهار رنگ؛ تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای

معرفی کتاب چهار رنگ؛ تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای

کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای نوشته‌ی تام شرایتر، در شناخت رنگ و زبان شخصیت‌های مختلف به ما کمک می‌کند. هر انسانی شخصیت‌ متفاوتی دارد. هر مدل شخصیت یک رنگ و هر رنگ زبانی دارد. اگر شما این تفاوت‌ها را بشناسید قطعا می‌توانید با مشتری‌هایتان یا اطرافیانتان ارتباط بهتر و موثرتری برقرار کنید.

درباره کتاب چهار رنگ

کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای نوشته‌ی تام شرایتر، کتابی است در حوزه مدیریت و کسب‌وکار. قطعا می‌دانید که اگر در بازاریابی و فروش بتوانید حرف خود را به روش صحیح به مشتری انتقال دهید می‌توانید توقع موفقیت هم داشته باشید اما در بعضی موارد ما موفق نمی‌شویم و آن‌ها به ما جواب منفی می‌دهند. در این شرایط اگر از کار خودمان مطمئن هستیم بهتر است به نحوه ارتباطمان با او شک کنیم. برای حل این مشکلات و بالاتر بردن بازده کاریتان این کتاب می‌تواند با یاد دادن أنواع مختلف شخصیت این مشکل را برای شما حل کند.

در این کتاب ما با چهار تیپ شخصیتی متفاوت آشنا می‌شویم که با رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و سبز از هم جدا شده‌اند. با شناختن این چهار مدل شخصیتی یاد می‌گیرید که با هر کدام به چه شیوه‌ای صحبت کنید و تاثیرگذاری شما بیشتر می‌شود.

هر کس که قصد دارد یک بازاریاب حرفه‌ای شود و به موفقیت برسد باید حداقل 25 مهارت متفاوت کسب کند. در میان همه‌ی این توانایی‌ها شناختن شخصیت افراد می‌تواند مهم‌ترین مهارتی باشد که هر بازاریاب باید یاد بگیرد. یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای هر انسانی، خواندن ذهن افراد است. زمانی که بدانیم طرف مقابلمان دقیقا چه چیزی می‌خواهد بهتر می‌توانیم عمل کنیم. این کتاب این توانایی را به ما می‌دهد تا بتوانیم تاحدودی ذهن افراد را بخوانیم با این مهارت روابط ما پایدارتر می‌شود. هر انسانی شخصیت و دیگاه متفاوتی دارد و ما با شناختن شخصیت آن‌ها و استفاده از کلمات درست می‌توانیم نظر آن‌ها را جلب کنیم. با این کتاب دیگر نیازی نداریم مشتری‌ها و اطراف دورمان را از بین انسان‌های خاص انتخاب کنیم بلکه ما با دانستن این 4 نوع شخصیت از مشتری‌های معمولی نیز می‌توانیم مشتری فوق‌العاده‌ای بسازیم. این کتاب بسیار ساده و روان نوشته شده است و با کمک کمی طنز می‌توانیم بسیار راحت این 4 نوع شخصیت را یاد بگیریم و عینک جادویی را به چشمان خود بزنیم.

چرا باید کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای را مطالعه کنیم؟

این کتاب علاوه‌بر اینکه به ما یاد می‌دهد چگونه تاثیر بیشتری روی اطرافیانمان بگذاریم به ما می‌امورد که چگونه با آن‌ها صحبت کنیم و چه چیزهایی را به آن‌ها نگوییم. با خواندن این کتاب می‌توانیم از شناسایی شخصیت دوستان و اطرافیان خودمان لذت ببریم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای نوشته‌ی تام شرایتر، مخصوص افرادی است که به دنبال ایجاد تفاهم و ارتباط مؤثر با مشتری یا همکاران و اطرافیان احتمالی‌شان هستند و کمک می‌کند که تیپ شخصیتی ان‌ها خود را شناسایی کنند.

درباره تام شرایتر

تام شرایتر سال سابقه در دارای بازاریابی شبکه‌ای و MLM است. او به‌عنوان نویسنده کتابهای اصلی آموزش "Big Al" در اواخر دهه 1970 شناخته شده است . او همچنان در بیش از 90 کشور جهان در مورد استفاده از کلمات و اصطلاحات دقیق صحبت می کند تا چشم اندازهایی برای باز کردن ذهن و گفتن "بله" داشته باشد.

فهرست کتاب چهار رنگ

پیشگفتار چهار نکته که باید در مورد این کتاب بدانید. آیا این برای‌تان آشناست؟ شخصیت زرد شخصیت آبی شخصیت قرمز شخصیت سبز شما چه رنگی هستید؟ کشف زبان طبیعی مشتری نداشتن برنامه‌ی قبلی به معنی مکالمه‌های با کیفیت است. حالا دنیا قابل‌ فهم‌تر به نظر میرسد. چرا مشتری به پیشنهادهای خوب جواب منفی می‌دهد؟ سه سؤال جادویی زبان رنگ‌ها چند کلمه درباره‌ی انگیزه بخشی به رنگ‌های مختلف.

تکه هایی از کتاب چهار رنگ

شخصیت‌های زرد با این سناریو به خوبی کنار می‌آیند. آن‌ها فقط به این دلیل به کسب‌وکار علاقه‌مندند که وسیله‌ای است برای کمک به مردم. آن‌ها می‌خواهند بدانند که چگونه محصولات شما به کاهش رنج افراد دردمند کمک می‌کند. چگونه محصولات شما موجب پس‌انداز می‌شود تا مادرهای جوان برای غذای بچه‌های‌شان پول بیشتری داشته باشند و چگونه محصولات پوستی شرکت شما می‌تواند به افزایش اعتماد‌به‌نفس یک نوجوان خجالتی کمک کند. آن‌ها به خاطر کمک کردن به مردم است که خیلی خوشحال هستند. شخصیت‌های زرد در بازاریابی شبکه‌ای رهبران بزرگی می‌شوند. مردم به خاطر صداقت و درستی زردها و اشتیاق آن‌ها به کمک کردن و روح بخشنده‌ای که دارند خودبه‌خود جذب شخصیت‌های زرد می‌شوند. وقتی آن‌ها نسبت به چیزی متقاعد شوند، روح بخشنده‌شان بر ترس از نه شنیدن غلبه می‌کند.

به‌ندرت می‌بینید که شخصیت‌های زرد جلوی یک جمع بایستند و به آن‌ها انگیزه ببخشند. آن‌ها از آن تیپ‌هایی نیستند که دستور می‌دهند و به مردم می‌گویند که چه کار کنند. شما معمولاً آن‌ها را در پشت صحنه می‌بینید، چون به جای ستاره شدن ترجیح می‌دهند که حمایت‌کننده باشند. آن‌ها کار ثبت‌نام را انجام می‌دهند. صندلی‌های اضافه را بیرون می‌برند. پذیرایی را تدارک می‌بینند، و مطمئن می‌شوند که تهویه‌ی هوا و سیستم گرمایش روی درجه‌ای مناسب تنظیم شود که همه راحت باشند. اما اینها به این معنی نیست که آن‌ها رهبران خوبی نیستند. آن‌ها فقط متفاوت رهبری می‌کنند. مادر ترزا را به خاطر دارید؟ مهاتما گاندی را یادتان می‌آید؟ آن‌ها افراد بزرگی بودند که با الگوهای شخصی خودشان رهبری می‌کردند. آن‌ها فلسفه‌ی خود را به دیگران تحمیل نمی‌کردند. آن‌ها زندگی‌شان را وقف خدمت کردند و مردم نیز از آن‌ها پیروی کردند.

معرفی نویسنده
عکس تام شرایتر
تام شرایتر

تام شرایتر بیش از پنج دهه مهم‌ترین کتاب‌های نتورک مارکتینگ و بازاریابی چندسطحی را نوشت و تمام شهرت و ثروتش را از آموزش مفاهیم این نوع از بازاریابی به فروشندگان آمریکایی به دست آورد.

نظرات کاربران

bita
۱۳۹۷/۰۸/۱۴

کتابهای زیادی خوندم و این کتاب نه تنها برای نتورکرها ، بلکه برای همه کتاب فوق العاده عالی هست. کتابی که کمک میکنه با افراد مختلف ارتباط بهتری داشته باشی و بتونی با هر کسی با زبون خودش صحبت کنی ،

- بیشتر
Roya🌱
۱۳۹۸/۰۹/۲۹

واقعا کتاب بی نظیری بود و بشدت من رو جذب خودش کرد،به همه عزیزانی که در این حوزه فعالیت دارند این کتاب رو پیشنهاد میکنم و مطمئنم از خواندنش پشیمون نمی شوند.

بچه درس خون
۱۳۹۸/۰۳/۰۴

سلام دوستان یه لحظه به این فکر کنید سواد خوندن نوشتن بلد نبودین....روزانه چقد به مشکل برمیخوردین و محتاج آدم ها بودین تا براتون بخونن یا بنویسن..؟؟ خوندن این کتاب به همین اندازه اهمیت داره چرا که سواد خوندن و نوشتن آدم

- بیشتر
نفس ماندگاری
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

فوق العاده است

کاربر ۳۹۲۶۱۵۶
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

من صوتی این کتابومیخواستم

T.A.R.A2004
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

سلام خیلی با متن اش ارتباط برقرار کردم ، مطالب خیلی مفید بود برای من و خیلی روان گفته شده بود . توی یه جمله بخوام بگم واقعا عالی بود .

akbar safaralizadeh
۱۴۰۱/۱۱/۰۷

سلام. کتاب بسیار خوب و خلاصه و کاربردی با ترجمه عالی. به همه دوستان نتوورکی توصیه می کنم. سپاس

violet
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

درمورد ۴ رنگ شخصیتی افراد صحبت کردن و اینکه بفهمیم اطرافیانمون چه ویژگی هایی دارن تا بهتر درکشون کنیم و درک بشیم و ارتباط بگیریم که نه تنها در مسائل کاری بلکه در خانواده و روابط دوستانه دیگه هم میتونه مفید

- بیشتر
علی فرهادی
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

عالی بود

شقایق
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

میگه کتاب ناقص دریافت شده،باز نمیشه میگه خذف کنم دوباره نصب کنم،چطوری حذف کنم ،لطفا راهنمایی کنین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
مهارت در این است که شخصیت آبی را سریع تشخیص دهید. خوشبختانه کار سختی نیست. اگر شما در جایی ایستاده‌اید و شخص کناری‌تان مدام حرف می‌زند، کنار یک شخصیت آبی ایستاده‌اید. به کلمه‌هایی توجه کنید که آن شخص در حرف‌هایش استفاده می‌کند. همچون: * حال دادن * جالب * تفریح * معرکه * مسافرت * هیجان * جدید * بگو بخند بعد دقت کنید، می‌بینید که آن‌ها اصلاً به شما گوش نمی‌دهند.
Roya🌱
چه کار کنیم که بتوانیم شخصیت‌های زرد را سریع تشخیص دهیم؟ اول: یک شخصیت زرد پیدا کنید و به حرف‌های او گوش دهید. در حرف‌های او به این کلمه‌ها توجه کنید: * کمک کردن * دلداری دادن * احساس کردن * همکاری کردن * پرورش دادن * مشارکت کردن * مراقبت کردن * سهیم کردن و غیره. فقط با دانستن واژه‌های رمزی آن‌ها و لغاتی که زردها برای توصیف زندگی‌شان به کار می‌برند، خیلی زود می‌توانیم حتا پشت تلفن رنگ شخصیتی آن‌ها را تشخیص دهیم.
Roya🌱
اگر یک شخصیت آبی و عاشق تفریح هستید، هنوز هم باید چک‌تان را پاس کنید و مالیات‌تان را پرداخت کنید. ممکن است حضور به‌موقع سر کار برای‌تان سخت باشد، اما شما مجبورید فردای یک شب خوشگذرانی سر کار حاضر شوید.
saaadi_h
سبزها به مهمانی نمی‌روند؛ چون مهمانی یعنی جمعیت، یعنی شلوغی. آن‌ها در خانه می‌مانند و به جای آن در اینترنت می‌چرخند.
saaadi_h
اکثر شوهرها می‌گویند، «زنم خیلی قرمز است، او همیشه می‌گوید چه کار بکنم، چه کار نکنم.». اما اگر یک زن شوهرش را آموزش ندهد، چه کسی این کار را بکند؟
saaadi_h
شخصیت‌های سبز این افراد هستند: * مهندس‌ها * حسابدارها * خوره‌های کامپیوتر * دانشمندان بله، شخصیت‌های سبز آدم‌هایی کسل‌کننده، منزوی، و درونگرا هستند. آن‌ها زیاد اهل معاشرت نیستند.
احسان رضاپور
می‌توانم شخصیت آبی را در یک کلمه توصیف کنم: “مهمانی! ” * آبی‌ها عاشق مهمانی هستند. * آبی‌ها عاشق خوشگذرانی هستند. * آبی‌ها عاشق ماجراجویی هستند. * آبی‌ها عاشق تجربه کردن چیزهای جدید هستند. * آبی‌ها عاشق مسافرتند. * و مهمتر از همه، آبی‌ها عاشق آشنا شدن با افراد جدید هستند.
احسان رضاپور
شخصیت سوم، شخصیت قرمز است. این افراد: * می‌خواهند مسئول باشند، * می‌خواهند رئیس باشند، * می‌خواهند به دیگران بگویند که چه کاری انجام دهند، * سازمان‌دهندگان عالی هستند، * آدم‌های نتیجه‌گرایی هستند، * از آدم‌های بهانه‌گیرِ نق‌نقو متنفرند، و * پول تنها چیزی است که به آن اهمیت می‌دهند!
Roya🌱
* آبی‌ها عاشق مهمانی هستند. * آبی‌ها عاشق خوشگذرانی هستند. * آبی‌ها عاشق ماجراجویی هستند. * آبی‌ها عاشق تجربه کردن چیزهای جدید هستند. * آبی‌ها عاشق مسافرتند. * و مهمتر از همه، آبی‌ها عاشق آشنا شدن با افراد جدید هستند.
Roya🌱
کلماتی که ما هنگام صحبت با شخصیت‌های زرد استفاده می‌کنیم ساده هستند. فقط با اضافه کردن چند لغت مثل «کمک»، «مراقبت» و غیره می‌توانیم با آن‌ها با روشی که درک می‌کنند ارتباط برقرار کنیم.
Roya🌱

حجم

۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان