دانلود و خرید کتاب تأمّلاتی در آیات مبارکه‌ قرآن کریم ابراهیم یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأمّلاتی در آیات مبارکه‌ قرآن کریم اثر ابراهیم یزدی

کتاب تأمّلاتی در آیات مبارکه‌ قرآن کریم

انتشارات:انتشارات قلم
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تأمّلاتی در آیات مبارکه‌ قرآن کریم

«تأمّلاتی در آیات مبارکه‌ قرآن کریم» به قلم و پژوهش دکتر ابراهیم یزدی (۱۳۹۶- ۱۳۱۰) به سوره‌های نمل، عبس، طارق، بلد، تین و هُمَزه اختصاص دارد. در ذیر سوره قصص می‌خوانید: در قرآن دو نوع قصّه یا داستان آمده‌است. یک نوع داستان شخصیت‌های واقعی تاریخی و دیگری داستان برخی از جانداران، نظیر زنبور عسل و یا مورچه. در ادبیات فارسی و یا عربی، داستان‌هایی که شخصیت‌های داستان انسان یا سایر موجودات باشند، همه داستان هستند. امّا در ادبیات غرب، به داستان‌هایی که در آن‌ها شخصیت داستانی، حیوانات هستند، فابل (fable) می‌گویند؛ نظیر کلیله و دمنه. قصّه ممکن است بیان و شرح یا روایت یک داستان واقعی باشد که در زمان معینی رخ داده‌است یا صرفآ فرآورده‌ی تخیل اختراعی و ساخته و پرداخته‌ی ذهن نویسنده یا گوینده باشد؛ اگرچه در داستان‌های تخیلی، عناصر اصلی آن از واقعیت‌های زندگی روزانه‌ی انسان‌ها اقتباس شده‌باشد. داستان‌های قرآن همگی بیان یا گزارش روی‌دادهای واقعی تاریخی هستند و در گذشته به‌طور قطع و یقین اتّفاق افتاده‌اند و قهرمانان و شخصیت‌های این داستان‌ها هم حقیقی هستند. قرآن درباره‌ی واقعی‌بودن و درست‌بودن داستان‌هایش می‌گوید: (إنَّ هذا لَهُوَ القَصَصُ الحَقُّ.) (به راستی حکایت واقعی (مسیح) همین است.) و نیز: (فَلَنَقُصَّنَّ عَلَیهِم بِعِلْمٍ و ما کنّا غائِبینَ.) (بی‌شک داستانشان را از روی علم برای آن‌ها نقل خواهیم کرد و ما از احوال آن‌ها غائب (بی‌خبر) نبوده‌ایم.)

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۵/۲۶

کتاب هشتاد و هشتم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی. کتاب خوب و مفیدی بود و واقعا لذت بردم و کلی مطلب یاد گرفتم ، دوستانی که عضو کتابخانه هستند و علاقه مند به پژوهش های قرآنی ، حتما یه نگاهی به

- بیشتر
لقمان
۱۳۹۷/۱۰/۱۷

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۲)
بهترین نوع تربیت آن است که با عشق و محبّت هم‌راه باشد. شما با زبان خوش می‌توانید مار را از سوراخ بیرون بکشید.
سیّد جواد
کافر هم کسی است که حق را می‌داند؛ امّا انکار می‌کند.
سیّد جواد
پیامبر خدا (ص) فرمود: «اگر می‌خواهی از شرّ قومی در امان بمانی، زبان آن قوم را یاد بگیر.»
سیّد جواد
ویژگی آیات خداوند بازکردن چشم‌هاست.
سیّد جواد
کیهان‌شناسان مدّعی نیستند که دقیقآ می‌دانند که جهان چگونه از حالتی با حجم صفر و چگالی بی‌نهایت با انفجاری بزرگ به‌وجود آمده است؛
سیّد جواد
«شکر نعمت، نعمتت افزون کند»
سیّد جواد
دروغ‌گویی، نشانه‌ی دورویی است. دروغ‌گویی و دورویی در همه‌ی فرهنگ‌ها مردود و مذموم است
سیّد جواد
بررسی در روز پاداش و جزا نشان خواهد داد که انسان از استعدادها و ظرفیت‌ها و نیروهای خدادادی خود به قدر کافی استفاده و بهره‌برداری نکرده است. در درون انسان دنیای با عظمتی وجود دارد. انسان معمولا از آن دنیای اکبری که در وجودش هست، غافل است. امام علی (ع) می‌فرماید: «أتَزْعَمُ أنَّکَ جِرمٌ صغیرٌ و فیکَ انطَوَی العالَمُ الأکبرُ» «تو فکر کردی که جرم صغیر و کوچکی هستی؛ در حالی که در درون تو یک دنیای بزرگی است.»
سیّد جواد
قرآن می‌خواهد بگوید که روابط خانوادگی لزومآ باعث هدایت فرد نمی‌شود. پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوّتش گم شد. آذر عموی ابراهیم پیغمبر بود. ابولهب، عموی پیغمبر و زن لوط پیغمبر هم منحرف بود. خدا چرا این‌ها را به ما می‌گوید؟ این نوع روابط خانوادگی هیچ‌گونه تضمینی برای کسی به وجود نمی‌آورد. پسر، خواهر، برادر، پدر، همسر پیغمبر و امام بودن هیچ امتیازی برای هدایت و نجات کسی نمی‌باشد. فکر نکن که چون سید طباطبایی هستی، خدا تمام درهای بهشت را برایت باز کرده است. نه، چنین خبرهایی نیست.
سیّد جواد
(و إلَیهِ تُرْجَعونَ): و بازگشت همه به‌سوی او، به سوی خداست
سیّد جواد

حجم

۵۸۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

حجم

۵۸۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان